Nizozemsko bude nejpomalejším státem Evropy. Pomůže tím i elektromobilům

89 komentářů

Mitzi
18. listopadu • 18:48

S přihlédnutím k realitě českých dálnic by omezení rychlosti v dálničním provozu přispělo k plynulosti dopravy a tudíž vyšší průměrné rychlosti na dálnici.O bouračkách smažek a opilců nemluvě.

Gee
17. listopadu • 8:22

Na Kypru je maximalni povoleba rychlost na dalnici 100km/h.

Roman
17. listopadu • 13:03

Tam to ani na 130km/h nerozjedeš. Respektive rozjedeš ale jak jsi na 130 tak hned musíš začít brzdit, protože je konec dálnice:-))

bzzz
17. listopadu • 10:57

Kypr je takove malomesto.

Bilbo02
17. listopadu • 7:27

Tak Nizozemsko je tak zelené, že tam 60% znečištění ovzduší připadá na "ekologické"zemědělství...jestlipak se vzdají pěstování tulipánů

bzzz
17. listopadu • 11:46

Zdroj? Udajne je (podle ec resp oecd) nejvetsim znecistovatelem ovzdusi doprava nasledovana tesne zemedelstvim.

Pete
16. listopadu • 22:55

Komu pomůže návrat do středověku ?
snižení rychlosti na dálnících :) doufám, že přestanou kupovat čínské zboží a dovážet žrádlo z jižní Ameriky, protže tyto státy uhlíková stopa vůbec netrápí a oni je dvozem přímo podporují....

EL2020
16. listopadu • 21:29

Pochopili jste někdo těch 130 v noci?

Assire var Anahid
17. listopadu • 7:27

Pochopili, to není žádná raketová věda. Jde o hustotu provozu a počet aut na dálnici. Přes den stovka, protože vyšší rychlost znamená častější zrychlování a zpomalování v hustém provozu, tedy více emisí. V noci klidně 130, protože se jede plynule.
Nejlepší by byl dynamický systém, ale řídit takhle celou zemi je dost komplikované.

Roman
16. listopadu • 22:33

Asi ty auta v noci míň kouřej, tak můžou jezdit rychlejiB-]. Ne teď vážně, prostě tam maj taky přemnožený divočáky, tak doufaj že je autama rychlejc vymlátějB-]

vzpomínka
16. listopadu • 21:55

Před rokem 1979, tedy před 40 lety, u nás rychlostní limit na dálnici nebyl. A od r. 1961 nebyla omezena rychlosti ani v obci v době od 23 do 5. Třeba se to k té neomezené rychlosti v noci tímto způsobem zase poněkud oklikou blíží? ;-)

Roman
16. listopadu • 20:15

Za všechno poděkujme firmě Volkswagen a jejich smradlavému TDI ! Tím to všechno začlo. Tím hnusným smradem, kvůli kterýmu se v tom začalo šťourat, co že to s těch výfuků leze za hnus !:-(

bzzz
17. listopadu • 11:00

To je otazka do pranice. Kdyby kazdy frajer/nouma nemusel mit na objizdeni komina 3litrovy vykuchany TDI, pripadne si nevozil prdel do rachoty, tak by na emise nebyl takovy tlak. Prilis mnoho kdyby a zacina to pripominat spor o vejce a slepici.

Tomáš
16. listopadu • 20:36

To je opravdu nesmysl. Jen se musí jezdit na naftu, ne na starý hadry.

.
16. listopadu • 19:19

Když už, tak obráceně. Vyšší rychlost ve dne a nižší v noci, kdy je většinou na klopený kratší dohled. Sám v noci jezdím o 10 - 20 pomaleji.

ovce
16. listopadu • 17:23

celá evropa je těžce vylízané uspořádání...ano tím že snížíme rychlost snížíme emise --který de.bil k tomu došel? skutečně je v rámci ekologie potřeba buzerovat evropany? je to jen byznysově ekologická snad až fašounská lobby která nemá s ekologií nic společného.bežte se podívat do asie a afriky co tam dělají s ekologií. proč unie rujnuje podnikatele ? aby sem mohli vozit hovězí z jižní ameriky? proč ničíme kulturu kterou budovali naši předkové tisíc let tím že sem necháme vozit černé inženýry kteří nás tu zachraňují protože jinak by tu neměl kdo pracovat? proč máme dobročinné fondy na záchranu zvářatek zatím co naší staří otcové a matky co celý život dřeli své životy smolí s nuznými důchody? proč dotujeme podnikání když elektronesmysly ničíme auto průmysl? je mi zle a buzerací o rychlosti to začíná...máš jiný názor? jsi extrémista!

bzzz
17. listopadu • 11:12

O seniory (vesmes prarodice) se maj primarne starat potomci - jinde ve svete je to bezne. Evropani vydrancovali nejprve lokalni zdroje, nasledne zacali drancovat i ty 'cizi' - nebo se snad palmovy olej a drevo tezi v rozvojovych zemich pro lokalni trh/potrebu? Evropane hnojivy otravili pudu a vodu mnohem drive nez totez zacali delat v rozvojovych zemich. Evropan je strasne chytry a chcebyt bohaty, takze se vyhyba remeslu a delnickym profesim, ktere je potrebne doplnovat z 'externich zdroju'. Evropan umoznil vystudovat na svych prestiznich skolach spoustu 'rozvojovych' diktatoru a jejich rodinnych prislusniku a nohsledu, takze tito nyni moho doma tvrde vladnout mnohem efektivneji nez jen s bicem a kopim v ruce. Kuilturu tady tisice let budovali osviceni, vzdelani, nadseni/zapaleni, kosmopolitni lide a casto za to byli pronasledovani/trestani nebo se nedockali uznani za jejich zivota (namatkou u nas legionari, Komensky, Borovsky a mnoho dalsich). Dnes se kultura a veda nazyva prazskou kavarnou, prizivniky. Hovezi z jizni Ameriky cestou vyzraje a vozi se pro svou kvalitu a protoze lokalni producenti musi podlezat konzumu a rozezranosti Evropanu cenou (tzn maso nemuze byt kvalitni). Vetsina zachranarskych stanic atp je financovana z daru, ze soukromych penez.Clovek je vynalezavy a vyuzije kazdou prilezitost pro obohaceni (napr raketove zdrazeni zbozi v dobe nedostatku atp), takze buji i klimaticky/eko byznys.

Jozef
16. listopadu • 12:24

Múdre-zhulené hlavy nám vládnu , to sa musí uznať !!!.....,výsledok voln
ňe predajnej MARIŠKY .

bzzz
16. listopadu • 13:04

Protoze komousove, stbaci, vekslaci, mafie a objednavaci vrazd jsou vyhra, co ;-)

Jozef
16. listopadu • 12:23

Múdre-zhulené hlavy nám vládnu , to sa musí uznať !!!

bzzz
16. listopadu • 13:30

Zhulene a vypite hlavy jsou domenou postkomunistickych zemi (vyfetovane pak hlavne Ceska).

randomuser
16. listopadu • 10:24

Další vylepšení uhlíkové stopy bude vytlačení aut, starších 15 let, ze silnic: https://www.dutchnews.nl/news/2019/11/old-pollutin... ...
Doufám, že to u nás neprojde bez povšimnutí, pane Štěpánku?!

petr r. (petrumr)
16. listopadu • 10:30

to bych za dva roky šel stávkovat, už bychom se měli na tym domluvit.

Jančo
16. listopadu • 10:06

Častejšie sa budú tvoriť kolóny. Čím viac áut sa dlhšiu dobu pohybuje po diaľnici pomalším tempom,tým je väčšia šanca na zápchu a naopak.

bzzz
16. listopadu • 13:49

Tolik + a pritom takova blbost. Tohle zavisi predevsim na kapacite/propustnosti komunikaci (v uzkem hrdle se to stejne sekne - pri nizsi rychlosti nemusi byt ten zasek citelny). Tim spise pri 'heterogennim' zastoupeni vozidel (rychlostni/vahove tridy). S vasi logiku by treba pri 200 km/h zacpy odpadly uplne, co ;-)

Kolumbus
16. listopadu • 10:28

No ale zase se ti zvyšuje kapacita dálnic, když dáš povolenou rychlost 0, tak na dálnici může "parkovat" třeba 2000 aut na pouhém kilometru, kdežto když auta jedou a musí mít odstupy, tak třeba jenom 200. No a mi Češi jsme to už dávno dovedli k dokonalosti, u nás se sice může 130, ale ve skutečnosti se na dálnici parkuje.

petr r. (petrumr)
16. listopadu • 10:28

nemáš pravdu, auta sice pojedou rychleji, ale před městem kde je snížená rychlost se tvoří špunty a musíš tam brzdit a právě co uspoříš na čase jízdou promrháš dvounásobně v té koloně.

Jano
16. listopadu • 11:50

Tranzit väčšie mestá už dávno obchádza.

petr r. (petrumr)
16. listopadu • 13:40

brno?

Ludek_II
17. listopadu • 13:23

Brno není město, ale životní styl, hlupáku.

šofér
16. listopadu • 20:37

tak česká dálnice je extrém, to je taková evropská státovka, dva pruhy a samá uzavírka....

Plextor
16. listopadu • 10:04

No je vidět že blbců co se museji nějak předvádět je dost po celym světě. Nemam auto a neřídim, tak to těm ostatním znepříjemnim. Co si asi myslej že se sníží nehodovost? Nebo autonomní auta stíhaj jenom do 100kmh, tak to snížíme.

řidič
16. listopadu • 9:30

A nestačilo by na dálnici 30 km/hod ?

Harpagon Forte
16. listopadu • 23:07

Ba , na to taky dojde: Rychlost koně v klusu je 4 m/s (15 km/h). Klusáci jsou schopni vyvinout 42-50 km/h na kratší vzdálenosti. Jsou dva druhy klusu: lehký a pracovní. V lehkém klusu se vysedává a v pracovním se sedí pevně v sedle.....

Janeg
19. listopadu • 10:04

A co dopravní obslužnost? Lidi na sbírání koblih budou?:-D:-D:-D

Karel.
16. listopadu • 9:55

Obávám se, že konečným cílem zelených mozečků je 0, tedy úplný zákaz individuální dopravy.

Assire var Anahid
16. listopadu • 11:04

Není bez zajímavosti, že podobné řeči zatím znějí jen z táborů té opačné strany... Ta předposranost je až obdivuhodná.

Aladin
16. listopadu • 11:55

V žádném případě, jedná se pouze o racionální vyhodnocení situace. Zelení jsou skutecně psychicky nemocní lidé, kteří mají blud, že páchají dobro. Emise tím nesnižují, naopak, jednoduchá opatření proti emisím, ty vůbec nepodporují. Není prostor se o tom rozepisovat více. Vem si trio magorů v Praze. Hřib a bratři Čižinští. Uzavřená obě nábřeží, kolony na objízdných trasách, Holešovice zasrané cyklostezkami. Čižinští se netají tím, že to není pro podporu cyklistů, ale pro ztížení osobní dopravy. Podpora parkovacích domů na mhd, mhd, úroveň taxislužby, atd.. To už ne. Zelení jsou fanatičtí bezmozci. Stejně jako noví soudruzi po 48. Taky něco krásného hlásali a výsledek byl přesný opak. Vlastně to dává za pravdu jedné teorii od Marxe.

šofér
16. listopadu • 20:34

No včera jsem poslouchal to pražské trio v telce a musel jsem se chlamat až mi vytryskly slzy. Prý je opravdu faktem, že z nábřeží plánují auta úplně vyhnat a natlačit lidi do MHD, ale.. hned násludující příspěvek byl o tom, že od prosince dojde v Praze k omezení linek MHD, protože ..... jim chybí řidiči MHD... no uznejte, není to k posrání! Takže zakazují auta, lidi mají jedzit MHD které ovšem nemá kdo řídit. Fakt umělci jak cyp! Ještě že do toho blázince nemusím tak často jezdit, pražáky lituji!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
true
17. listopadu • 10:18

POkud chteji lidi nahnat na MHD existuje jedina spravna cesta, zlepsit MHD a udelat jej zcela ZDARMA pak si spousta lidi rozmysli jestli plýtvat penězi či si dojet metrem, Ostatně vidím to u nás ve firmě obchodáci by klidně jekli do centra MHD, ale lístky jim nikdo neproplatí tak radši jedou autem to mají za erár

vzpomínka
18. listopadu • 12:10

To jsou asi špatní obchodníci, když si asi nevydělají ani na jízdenky MHD? ;-)

šofér
17. listopadu • 14:28

A kde vezmete ty chybějící řídiče??? Prý jich chybí 300 a další odcházejí za lepším či do důchodu. A je fakt, že ani mi by se ve 4 ráno vstávat nechtělo....

petr r. (petrumr)
17. listopadu • 11:11

v té praze by se měly razantně kontrolovat firmy,služební auta a daně a razantně pokutovat stání podle vyhlášky.

bzzz
17. listopadu • 11:41

Lidi a aut v Praze pribylo, ale dopravni obsluznost (komunikace, zachytna parkoviste, transit) se douho neresila pripadne se realizace protahuje. Treba sidliste tady stoji (nezmenene) desitky let, ale kolik lidi melo auto tehdy a kolik dnes.

petr r. (petrumr)
17. listopadu • 12:31

když nemám garáž či stání auto si nekupuji, to samé si nekoupím televizi,ledničku, pračku atd. o rozměru kterou do bytu nedám. Já jsem jenom napsal, že ty vyhlášky a zákony na to omezení aut a řidičů existují.

bzzz
17. listopadu • 10:56

Rocni/mesicni litacka pro Prahu je za hubicku, tady argument o neproplaceni (v pripade prazaku) neobstoji.

vzpomínka
16. listopadu • 21:48

Pokud zakážou jízdu autem na nábřeží, třeba doufají, že někteří řidiči z aut jezdících tamtudy by se časem mohli přeškolit na řízení autobusů MHD? ;-)

bzzz
16. listopadu • 17:16

Praha je soustavne prznena po desitky let snad vsemi vladnoucimi stranami. Kazdy z poslednich X primatoru 'proslul' necim jinym. Jako by novy primator mohl behem par mesicu napravit skody pachane predchudci nekolik desetileti (tim nehajim Hriba a spol).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
16. listopadu • 20:39

To je výborná myšlenka, že uzavření nábřeží naplánovali a zorganizovali předchozí primátoři a chudák Hřib tomu nemohl zabránit.

bzzz
17. listopadu • 11:37

To netvrdim. Jen ze se nadava na vsechny primatory a jako by kazdy dalsi byl horsi nez predchudce (i to je mozne...).

Aladin
16. listopadu • 18:16

U požadavků na politiky jsem slevil na samotné minimum. :-D Nevyčítám mu, že nic nedává do pořádku, to by ani neuměl, nevyčítám mu, že se nedrží na stejné hladině bordelu, to by už umět mohl, ale vyčítám mu, že vymýšlí nové exkrementy. Zeptej se na něho šéfů jednotlivých odborů na radnici. Takový bordel tam v životě nebyl. Ani za Krnáčové, která nastavila v té době nové dno. Hřib ho s přehledem překonal.

bzzz
16. listopadu • 18:39

Volici jsou horsi nez politici ;-)

Assire var Anahid
16. listopadu • 16:19

Pořád marně přemýšlím, kde vládnou Zelení tak, aby měli rozhodovací pravomoc... Aha, a oni nikde. A co si lidi zvolili, to mají. Asi je tam chtěli dobrovolně, a věděli, proč to je.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Aladin
16. listopadu • 17:04

Komunisté 1946 byli též zvoleni dobrovolně a lidé vědeli, proč to je. Podobně 20. a 30.léta NSDAP.

ACZ
24. listopadu • 14:23

Jistě, s odřenýma ušima vyhráli volby.Jenže potom zrušili parlamentní demokracii a nastolili totalitní režim. A to ve svém programu neměli. Takže podvedli své voliče, celý národ a silou znemožnili jakoukoliv nápravu.Nic takového se nyní neděje.Dnes lidé volí programy svých stran dobrovolně a opakovaně. Stížnosti je tedy třeba směrovat do koupelnových zrcadel.

bzzz
17. listopadu • 11:36

Michate hrusky a jablka.

petr r. (petrumr)
16. listopadu • 9:47

NE.

petr r. (petrumr)
16. listopadu • 9:03

Já bych u nás na to šel jinak a povolil bych 110 aby auta a autobusy měly stejný limit, stejnak dost aut jezdí 110 a bludní holandané u nás ani tych 110 nejezdí. Jsmw EU, tak bych to uzákonil v celé unii.

vzpomínka
16. listopadu • 21:43

Takže vlastně navrhujete návrat k limitům rychlosti platným v ČR před r. 1997? ;-)

petr r. (petrumr)
17. listopadu • 9:14

Ano i ten limit přes vesnice, ale přes den bych tu 50 nechal a přes noc bych dal 7O.

Ludek_II
17. listopadu • 13:20

Já bych ti dal jednu přes hubu a v noci klidně dvě.

petr r. (petrumr)
17. listopadu • 16:52

áá pán neumí diskutovat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ludek_II
18. listopadu • 18:32

Abych s něčím takovým tvého typu mohl diskutovat, musel bych se snížit na tvou úroveň. To nemám zapotřebí.

bzzz
17. listopadu • 17:58

Formalne je jeho diskuzni prispevek ok ;-)

Zombot
16. listopadu • 9:47

Ve Velké Británii už 110km/h v podstatě platí teď. Na dálnicích je limit 70mph, což odpovídá 113km/h. Na druhou stranu žádná ekologická hitparáda to asi nebude, když zelení Rakušané vybrané dálniční úseky zrychlují ze 130 na 140km/h.

petr r. (petrumr)
16. listopadu • 10:15

V tym rakousku to je návrch na tych 140 a né všude, tam se většinou jezdí v noci tych 110 a 90-chce si to najít seznam a třeba v Grazu je 30. Na A12 a 13 se jezdí 1OO/24hod.

Sir CHerokee
16. listopadu • 8:36

Zelenorudý ekofašismus stupňuje své požadavky... šílené.

hasič
16. listopadu • 19:10

Toto jsou naši evropští progresivní liberálové v praxi. Regulace , buzerace , nový daně a pak zase nesmyslné dotace a furt pěkně dokola. U nás to začalo panem Špidlou, a kdy to přestane pán Bůh ví. Mění se jen rychlost dotahování šroubů v zájmu Dobra, svoboda jednotlivce musí jít stranou.

bzzz
16. listopadu • 19:18

Tecj jednotlivcu je tu kolem nekolik stovek milionu a vicemene kazdy by rad neco vice ci mene jineho. No a ze jsem tak smely, ktera vase svoboda sla stranou?

Harpagon Forte
16. listopadu • 22:59

B-] Chytrému napověz, hloupého trkni

lolek molek
16. listopadu • 22:01

Drtiva vetsina potreb drtive vetsiny obcanu je stejna. Lide potrebuji jist, pit, dychat, vylucovat, spat, mit strechu nad hlavou, bezpeci, socialni a financni jistoty, zdravotni zabezpeceni, svobodu, kulturu, emoce, pocit naplneni ...Ttvrdit o tech par procentech rozdilu mezi jednotlivci, ze to je "vice ci mene neco jineho" muze jen clovek, ktery od psychologa v zivote nikdy neslyslel o hierarchii potreb."Prisli" asi neni to spravne slovo. Spis jsme k tem svobodam nedospeli. Naprikad zaznamenavani metadat elektronickych komunikaci. To urcite neni soukromi. Sice je to zakonne, ale rozhodne to soukromi odporuje. Dale, usekove mereni prumerne rychlosti prolamuje princip presumpce neviny. Predbezne se porizuje material vychazejice z predpokladu, ze vinny je kazdy a jen ten, komu neni technicky mozne prekroceni proklazat, neni postihovan.

bzzz
16. listopadu • 17:23

Proboha podivejte se na slozeni holandskeho parlamentu nez zacnete psat neco o rudych a zelenych...

Pavel
19. listopadu • 14:23

Vládnou tam socialisti s liberály. Socialisti to je něco jako směs rudých a zelených. Kdo u nás realizoval velký fotovoltaický tunel za bilion kč? Socialisti s komunisty a flanďáky.

bzzz
19. listopadu • 15:41

Nabalili se 'vsichni' - bez rozdilu na stranickou prislusnost.

Tohares
18. listopadu • 15:37

Argument na základě proklamovaných hodnot, nikoli prohlasovaných zákonů, vyhlášek a nařízení... Asi to nevíte, ale politici lžou. :-P

bzzz
18. listopadu • 18:26

Ne vic jak jejich volici...

Aladin
16. listopadu • 9:48

Přesně tak, postupně. V zásobě jsou retardéry, semafory, jednosměrky, šílené poplatky za parkování v ulici před vlastním bytem, mýtné a mnoho dalšího. S rozvojem automobilismu se hovořilo o nových možnostech ekonomiky, o svobodě jedince. S buzerací automobilismi se nehovoří o nástupu totality, kladení překážek ekonomice.

karel
16. listopadu • 19:38

Vsak vis, ze silnice nejsou nafukovaci, takze faro fakt nemuze mit kazdy chudak. Silnice a parkovani zas musi byt zase uz jen pro bohaty a ti ostatni, jen at makaji... ;)

Jančo
16. listopadu • 8:32

Úprimnú sústrasť, súcitme s nimi.Tragedia pre miestnych, ktorí nemôžu ovplyvniť všetky rozhodnutia vlády ktorú zvolili.
Vo Francúzsku by ich žlté vesty rozniesly na kopytach...

bzzz
16. listopadu • 13:28

Uz jste se o tom bavil s obycejnym Holandanem? Co si o tom mysli? Tusite treba, jak to tam ted s dopravou vypada, kde Nizozemsko lezi, jaky ma profil?

MM
17. listopadu • 9:51

Ano

karel
16. listopadu • 19:36

A myslis jakeho obycejneho Holandana? Toho Ahmeda, ktery k nam pravidelne jezdi na holky a trochu toho piti?

Pepa
16. listopadu • 9:28

A co dosahli zlute vandalske vesty ve Francii tupce?

2bep
16. listopadu • 15:57

Mimo jiné se jim podařilo vrátit zpět na okresky 90km/h z 80km/h, kam to vláda snížila na loni v létě ;-)

Jančo
16. listopadu • 9:36

Napríklad nezvýšila sa daň na palivá, ako plánovali.

bzzz
16. listopadu • 13:01

A mimodek okupuji a nici Pariz (auta, vylohy, zastavky, policejni manevry taky neco stoji), ktera se potom z kapes danovych poplatniku a soukromniku opravuje. Uzasne.

Pavel
19. listopadu • 14:16

Bohužel se na protesty slušných a vládou okrádaných lidí nabalí vždy skupiny výrostků zejména afrického původu, kteří se co by nezam,ěstnaní nudí a tak si krátí dlouhou chvíli ničením majtku rodilých Francouzů.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ACZ
24. listopadu • 14:19

Za mě mínus. Ti "slušní lidé" mají pravidelnou příležitost ve volbách nevolit okrádající vlády. Ale už skoro století se jim při volbách vždycky na ty dva dny nějak zatmí v mozku a zvolí ty samé parchanty. Těm slušným lidem.

rychla rota
16. listopadu • 22:07

Neni mi jasne, jak mohli zeleni mensevici opomenout moznost povolit na dalnicich minimalni rychlost 225 km/h. Cokoliv co ma nizsi povolenou maximalni rychlost nez tech 225 km/h by na dalnice nesmelo. Myslim, ze emisi by ubylo jeste dramaticky vice nez s tou maximalni rychlosti 100 km/h, zaroven by se vyresil problem preplneni dalnic a tim i dopravnich zacp na dalnicich. B-]

Doporučujeme

Články odjinud