Nizozemsko bude nejpomalejším státem Evropy. Pomůže tím i elektromobilům

V roce 2012 stoupla maximální povolená rychlost na nizozemských dálnicích ze 120 na 130 km/h. Vydrží to pouze osm let.

Nizozemská vláda plánuje omezení maximální povolené rychlosti na dálnicích na 100 km/h. Informoval o tom tamní předseda vlády Mark Rutte. Podle nizozemské veřejnoprávní televize NEO začne toto omezení platit v roce 2020. Podle britské televize BBC ovšem limit 130 km/h zůstane legální v nočních hodinách.

Tesla sice nekraluje Nürburgringu, ale dokázala dokonale pobláznit Nizozemce

Tesla sice nekraluje Nürburgringu, ale dokázala dokonale pobláznit Nizozemce

Omezení má platit v období od šesté hodiny ranní do sedmé hodiny večerní. Tímto krokem se Nizozemsko stane zemí s nejpomalejšími dálnicemi v Evropě. Nejblíže k tomu je třeba euroasijský ostrovní stát Kypr, kde platí rychlostní omezení 110 km/h. Zde je to ovšem nejspíš tím, že dříve než byste dosáhli vyšší rychlosti, ho přejedete z jednoho konce na druhý.

Rutte z nového nařízení neskrývá nadšení, na omezení se prý všichni shodli. Dálniční stovka v Nizozemsku je celkem pochopitelná. Jde o velice zelenou zemi. Ostatně o tom jsme se přesvědčili při novinářské prezentaci faceliftu elektrického Hyundaie Ioniq, kdy okolo nás při pěší tůře bzučel jeden elektromobil za druhým.

Zelení neuspěli. Rychlost na německých dálnicích zůstává neomezená

Zelení neuspěli. Rychlost na německých dálnicích zůstává neomezená

Důvod tohoto rozhodnutí je samozřejmě prostý. Nizozemsko chce tímto krokem ještě více snížit svou uhlíkovou stopu. Podobný nápad měli i Zelení v Německu. Ti navrhovali, aby se na tamních v současnosti neomezených dálnicích zavedlo omezení na 130 km/h. Ostatně tak to má většina Evropy, včetně České republiky.

Neuspěli. Tamní ministerstvo životního prostředí dokonce uvedlo, že si není zcela jisté, jestli bude mít omezení rychlosti pozitivní dopad na životní prostředí. Když už, tak minimální. Nizozemsko nicméně počítá s tím, že v oblasti velkých měst, například hlavního Amsterdamu, nebude mít toto omezení téměř žádný efekt vzhledem k vyšší hustotě dopravy.

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

dnes | Petr Schnagl | 1 příspěvek
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 141 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 80 příspěvků