Nizozemsko bude nejpomalejším státem Evropy. Pomůže tím i elektromobilům

V roce 2012 stoupla maximální povolená rychlost na nizozemských dálnicích ze 120 na 130 km/h. Vydrží to pouze osm let.

Nizozemská vláda plánuje omezení maximální povolené rychlosti na dálnicích na 100 km/h. Informoval o tom tamní předseda vlády Mark Rutte. Podle nizozemské veřejnoprávní televize NEO začne toto omezení platit v roce 2020. Podle britské televize BBC ovšem limit 130 km/h zůstane legální v nočních hodinách.

Tesla sice nekraluje Nürburgringu, ale dokázala dokonale pobláznit Nizozemce

Tesla sice nekraluje Nürburgringu, ale dokázala dokonale pobláznit Nizozemce

Omezení má platit v období od šesté hodiny ranní do sedmé hodiny večerní. Tímto krokem se Nizozemsko stane zemí s nejpomalejšími dálnicemi v Evropě. Nejblíže k tomu je třeba euroasijský ostrovní stát Kypr, kde platí rychlostní omezení 110 km/h. Zde je to ovšem nejspíš tím, že dříve než byste dosáhli vyšší rychlosti, ho přejedete z jednoho konce na druhý.

Rutte z nového nařízení neskrývá nadšení, na omezení se prý všichni shodli. Dálniční stovka v Nizozemsku je celkem pochopitelná. Jde o velice zelenou zemi. Ostatně o tom jsme se přesvědčili při novinářské prezentaci faceliftu elektrického Hyundaie Ioniq, kdy okolo nás při pěší tůře bzučel jeden elektromobil za druhým.

Zelení neuspěli. Rychlost na německých dálnicích zůstává neomezená

Zelení neuspěli. Rychlost na německých dálnicích zůstává neomezená

Důvod tohoto rozhodnutí je samozřejmě prostý. Nizozemsko chce tímto krokem ještě více snížit svou uhlíkovou stopu. Podobný nápad měli i Zelení v Německu. Ti navrhovali, aby se na tamních v současnosti neomezených dálnicích zavedlo omezení na 130 km/h. Ostatně tak to má většina Evropy, včetně České republiky.

Neuspěli. Tamní ministerstvo životního prostředí dokonce uvedlo, že si není zcela jisté, jestli bude mít omezení rychlosti pozitivní dopad na životní prostředí. Když už, tak minimální. Nizozemsko nicméně počítá s tím, že v oblasti velkých měst, například hlavního Amsterdamu, nebude mít toto omezení téměř žádný efekt vzhledem k vyšší hustotě dopravy.

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

dnes | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků