Nizozemci přestavěli Ferrari 612 na Shooting Brake. Praktičtější karoserie otáčí hlavy

Pokud byste náhodou chtěli své Ferrari 612 Scaglietti přetvořit na stylový Shooting Brake, připravte si telefonní předvolbu do Nizozemska.

Nizozemská karosárna a úpravce Vandenbrink Design je jednou z těch butikových dílen, která se zabývá opravu specifickými přestavbami a projekty. Před nedávnem například firma oznámila limitovanou produkci moderní reinterpretace klasického Ferrari 250 GTO na základě staršího modelu F12. A nyní, nyní se experti pustili i do přestavby Ferrari 612 Scaglietti na praktičtější Shooting Brake.

Ferrari SF90 oficiálně: Rychlejší silniční Ferrari neexistuje, ujede i LaFerrari

Ferrari SF90 oficiálně: Rychlejší silniční Ferrari neexistuje, ujede i LaFerrari

Jeden by namítl, že v současnosti již Ferrari podobně zaměřený model nabízí, viz GTC4Lusso. Projekt se základem v 612 Scaglietti ovšem započal už před 11 lety, kdy Vandenbrink Design přivedl na svět první nákresy možné přestavby. Až teď se však firmě podařilo vytvořit funkční model, který je do detailu vyšperkovaný jako každé jiné sériové Ferrari.

Praktičtější 612 Shooting Brake tak samozřejmě zaujme větším zavazadlovým prostorem, přičemž tato část karoserie je vytvořena prodloužením původní hliníkové karoserie kupé, zatímco některé dodatečné díly jsou z karbonu. Interiér tedy rovněž potřeboval nové díly obložení, které plynule navazují na originální zástavbu v zadních partiích Scaglietti.

Mercedes-AMG CLA 35 Shooting Brake oficiálně: I s batohem dá stovku pod pět

Mercedes-AMG CLA 35 Shooting Brake oficiálně: I s batohem dá stovku pod pět

Pod kapotou nedošlo k žádným změnám a Shooting Brake stále používá atmosféricky plněný V12 o objemu 5,7 litru, jenž produkuje 397 kW (540 koní) a 588 N.m točivého momentu. Na rozdíl od současného praktického Ferrari spoléhá 612 na pohon zadních kol a je vybaveno standardní šestistupňovou automatickou převodovkou.

V případě Vandenbrink Design se nejedná o projekt jediného kusu... i když to se teprve uvidí. Přestavbu totiž firma normálně nabízí případným zájemcům, kterým samozřejmě nebude škoda říznout do originálního a již vskutku elegantního 612 Scaglietti. Cenovku za přestavbu firma neuvádí. Jedinou otázkou tedy nakonec zůstává: Líbí, nebo nelíbí?

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků