Nizozemci přestavěli Ferrari 612 na Shooting Brake. Praktičtější karoserie otáčí hlavy

Pokud byste náhodou chtěli své Ferrari 612 Scaglietti přetvořit na stylový Shooting Brake, připravte si telefonní předvolbu do Nizozemska.

Nizozemská karosárna a úpravce Vandenbrink Design je jednou z těch butikových dílen, která se zabývá opravu specifickými přestavbami a projekty. Před nedávnem například firma oznámila limitovanou produkci moderní reinterpretace klasického Ferrari 250 GTO na základě staršího modelu F12. A nyní, nyní se experti pustili i do přestavby Ferrari 612 Scaglietti na praktičtější Shooting Brake.

Ferrari SF90 oficiálně: Rychlejší silniční Ferrari neexistuje, ujede i LaFerrari

Ferrari SF90 oficiálně: Rychlejší silniční Ferrari neexistuje, ujede i LaFerrari

Jeden by namítl, že v současnosti již Ferrari podobně zaměřený model nabízí, viz GTC4Lusso. Projekt se základem v 612 Scaglietti ovšem započal už před 11 lety, kdy Vandenbrink Design přivedl na svět první nákresy možné přestavby. Až teď se však firmě podařilo vytvořit funkční model, který je do detailu vyšperkovaný jako každé jiné sériové Ferrari.

Praktičtější 612 Shooting Brake tak samozřejmě zaujme větším zavazadlovým prostorem, přičemž tato část karoserie je vytvořena prodloužením původní hliníkové karoserie kupé, zatímco některé dodatečné díly jsou z karbonu. Interiér tedy rovněž potřeboval nové díly obložení, které plynule navazují na originální zástavbu v zadních partiích Scaglietti.

Mercedes-AMG CLA 35 Shooting Brake oficiálně: I s batohem dá stovku pod pět

Mercedes-AMG CLA 35 Shooting Brake oficiálně: I s batohem dá stovku pod pět

Pod kapotou nedošlo k žádným změnám a Shooting Brake stále používá atmosféricky plněný V12 o objemu 5,7 litru, jenž produkuje 397 kW (540 koní) a 588 N.m točivého momentu. Na rozdíl od současného praktického Ferrari spoléhá 612 na pohon zadních kol a je vybaveno standardní šestistupňovou automatickou převodovkou.

V případě Vandenbrink Design se nejedná o projekt jediného kusu... i když to se teprve uvidí. Přestavbu totiž firma normálně nabízí případným zájemcům, kterým samozřejmě nebude škoda říznout do originálního a již vskutku elegantního 612 Scaglietti. Cenovku za přestavbu firma neuvádí. Jedinou otázkou tedy nakonec zůstává: Líbí, nebo nelíbí?

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 60 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků