Nizozemci přestavěli Ferrari 612 na Shooting Brake. Praktičtější karoserie otáčí hlavy

Pokud byste náhodou chtěli své Ferrari 612 Scaglietti přetvořit na stylový Shooting Brake, připravte si telefonní předvolbu do Nizozemska.

Nizozemská karosárna a úpravce Vandenbrink Design je jednou z těch butikových dílen, která se zabývá opravu specifickými přestavbami a projekty. Před nedávnem například firma oznámila limitovanou produkci moderní reinterpretace klasického Ferrari 250 GTO na základě staršího modelu F12. A nyní, nyní se experti pustili i do přestavby Ferrari 612 Scaglietti na praktičtější Shooting Brake.

Ferrari SF90 oficiálně: Rychlejší silniční Ferrari neexistuje, ujede i LaFerrari

Ferrari SF90 oficiálně: Rychlejší silniční Ferrari neexistuje, ujede i LaFerrari

Jeden by namítl, že v současnosti již Ferrari podobně zaměřený model nabízí, viz GTC4Lusso. Projekt se základem v 612 Scaglietti ovšem započal už před 11 lety, kdy Vandenbrink Design přivedl na svět první nákresy možné přestavby. Až teď se však firmě podařilo vytvořit funkční model, který je do detailu vyšperkovaný jako každé jiné sériové Ferrari.

Praktičtější 612 Shooting Brake tak samozřejmě zaujme větším zavazadlovým prostorem, přičemž tato část karoserie je vytvořena prodloužením původní hliníkové karoserie kupé, zatímco některé dodatečné díly jsou z karbonu. Interiér tedy rovněž potřeboval nové díly obložení, které plynule navazují na originální zástavbu v zadních partiích Scaglietti.

Mercedes-AMG CLA 35 Shooting Brake oficiálně: I s batohem dá stovku pod pět

Mercedes-AMG CLA 35 Shooting Brake oficiálně: I s batohem dá stovku pod pět

Pod kapotou nedošlo k žádným změnám a Shooting Brake stále používá atmosféricky plněný V12 o objemu 5,7 litru, jenž produkuje 397 kW (540 koní) a 588 N.m točivého momentu. Na rozdíl od současného praktického Ferrari spoléhá 612 na pohon zadních kol a je vybaveno standardní šestistupňovou automatickou převodovkou.

V případě Vandenbrink Design se nejedná o projekt jediného kusu... i když to se teprve uvidí. Přestavbu totiž firma normálně nabízí případným zájemcům, kterým samozřejmě nebude škoda říznout do originálního a již vskutku elegantního 612 Scaglietti. Cenovku za přestavbu firma neuvádí. Jedinou otázkou tedy nakonec zůstává: Líbí, nebo nelíbí?

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků