Zpočátku měl Nissan veliké ambice a tvrdil, že bude v Le Mans nejrychlejší. Zaměstnanci týmu se o výpovědi dozvěděli z e-mailu nebo dokonce z médií.
Když Nissan představil svůj závodní speciál GT-R LM Nismo pro kategorii LMP1 (ta závodí v šampionátu WEC a samozřejmě také ve 24 h Le Mans) s pohonem předních kol, jednalo se o senzaci. Dost jsme ale spekulovali nad tím, jak si auto poradí s přenosem výkonu přes přední kola.
Revoluční projekt se nakonec ukázal jako slepá ulička. Otázka je, jestli se vůbec někdy Nissan do prestižní kategorie LMP1 vrátí a jestli to bude opět s předokolkou
Zpočátku měl Nissan veliké ambice a tvrdil, že bude v Le Mans nejrychlejší. Jenže vývoj se zadrhával, první dva závody v sezóně 2015 tým vůbec nejel a v Le Mans z toho byla spíše ostuda. Stroj z vrcholné kategorie byl rád, že se mohl měřit s „horší“ kategorií LMP2.
Problémem nebyla ani tak trakce předních kol, jako spíše spolehlivost a sladění motoru a hybridního systému. Nissan ztrácel i na dalších závodech a automobilka se nakonec rozhodla zrušit svou účast v příští sezóně 2016, čímž vlastně projekt poslala do koše. Šéf projektu Darren Cox byl odejit a spolu s ním i ostatní zaměstanci týmu. O výpovědi byli v úterý informováni e-mailem a někteří se o ní dozvěděli až z médií, protože už odcestovali na svátky.
Neznamená to, že by Nissan zabalil své snažení na poli profesionálních závodů. Jenom se v roce 2016 nezúčastní série WEC a prestižního závodu v Le Mans v nejrychlejší kategorii LMP1. Automobilka se bude soustředit na jiná odvětví jako je domácí šampionát Super-GT nebo série Blancpain Endurance.