Nissan GT-R LM Nismo poháněl benzínový šestiválec 3,0 l se dvěma turby a hybridním systémem.

Nissan GT-R LM Nismo poháněl benzínový šestiválec 3,0 l se dvěma turby a hybridním systémem.

Nissan zrušil projekt závodní předokolky LMP1. Je to propadák

Zpočátku měl Nissan veliké ambice a tvrdil, že bude v Le Mans nejrychlejší. Zaměstnanci týmu se o výpovědi dozvěděli z e-mailu nebo dokonce z médií.

Když Nissan představil svůj závodní speciál GT-R LM Nismo pro kategorii LMP1 (ta závodí v šampionátu WEC a samozřejmě také ve 24 h Le Mans) s pohonem předních kol, jednalo se o senzaci. Dost jsme ale spekulovali nad tím, jak si auto poradí s přenosem výkonu přes přední kola.

Nissan-GT-R_LM_Nismo_Racecar_2015_1600x1200_wallpaper_08.jpgNissan-GT-R_LM_Nismo_Racecar_2015_1600x1200_wallpaper_0a.jpgNissan-GT-R_LM_Nismo_Racecar_2015_1600x1200_wallpaper_0c.jpg
Revoluční projekt se nakonec ukázal jako slepá ulička. Otázka je, jestli se vůbec někdy Nissan do prestižní kategorie LMP1 vrátí a jestli to bude opět s předokolkou

Zpočátku měl Nissan veliké ambice a tvrdil, že bude v Le Mans nejrychlejší. Jenže vývoj se zadrhával, první dva závody v sezóně 2015 tým vůbec nejel a v Le Mans z toho byla spíše ostuda. Stroj z vrcholné kategorie byl rád, že se mohl měřit s „horší“ kategorií LMP2.

Problémem nebyla ani tak trakce předních kol, jako spíše spolehlivost a sladění motoru a hybridního systému. Nissan ztrácel i na dalších závodech a automobilka se nakonec rozhodla zrušit svou účast v příští sezóně 2016, čímž vlastně projekt poslala do koše. Šéf projektu Darren Cox byl odejit a spolu s ním i ostatní zaměstanci týmu. O výpovědi byli v úterý informováni e-mailem a někteří se o ní dozvěděli až z médií, protože už odcestovali na svátky. 

Neznamená to, že by Nissan zabalil své snažení na poli profesionálních závodů. Jenom se v roce 2016 nezúčastní série WEC a prestižního závodu v Le Mans v nejrychlejší kategorii LMP1. Automobilka se bude soustředit na jiná odvětví jako je domácí šampionát Super-GT nebo série Blancpain Endurance.

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud