Nissan zrušil projekt závodní předokolky LMP1. Je to propadák

Zpočátku měl Nissan veliké ambice a tvrdil, že bude v Le Mans nejrychlejší. Zaměstnanci týmu se o výpovědi dozvěděli z e-mailu nebo dokonce z médií.
Nissan zrušil projekt závodní předokolky LMP1. Je to propadák

Když Nissan představil svůj závodní speciál GT-R LM Nismo pro kategorii LMP1 (ta závodí v šampionátu WEC a samozřejmě také ve 24 h Le Mans) s pohonem předních kol, jednalo se o senzaci. Dost jsme ale spekulovali nad tím, jak si auto poradí s přenosem výkonu přes přední kola.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Revoluční projekt se nakonec ukázal jako slepá ulička. Otázka je, jestli se vůbec někdy Nissan do prestižní kategorie LMP1 vrátí a jestli to bude opět s předokolkou

Zpočátku měl Nissan veliké ambice a tvrdil, že bude v Le Mans nejrychlejší. Jenže vývoj se zadrhával, první dva závody v sezóně 2015 tým vůbec nejel a v Le Mans z toho byla spíše ostuda. Stroj z vrcholné kategorie byl rád, že se mohl měřit s „horší“ kategorií LMP2.

Předokolka vs zadokolka vs čtyřkolka: Záleží na tom ještě?

Předokolka vs zadokolka vs čtyřkolka: Záleží na tom ještě?

Problémem nebyla ani tak trakce předních kol, jako spíše spolehlivost a sladění motoru a hybridního systému. Nissan ztrácel i na dalších závodech a automobilka se nakonec rozhodla zrušit svou účast v příští sezóně 2016, čímž vlastně projekt poslala do koše. Šéf projektu Darren Cox byl odejit a spolu s ním i ostatní zaměstanci týmu. O výpovědi byli v úterý informováni e-mailem a někteří se o ní dozvěděli až z médií, protože už odcestovali na svátky. 

Neznamená to, že by Nissan zabalil své snažení na poli profesionálních závodů. Jenom se v roce 2016 nezúčastní série WEC a prestižního závodu v Le Mans v nejrychlejší kategorii LMP1. Automobilka se bude soustředit na jiná odvětví jako je domácí šampionát Super-GT nebo série Blancpain Endurance.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 7 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků