Nissan zavádí dvojitý nepřímý vstřik

Ačkoli si to ekologové nechtějí přiznat, spalovací motor v sobě skrývá ještě velký potenciál. Se zajímavým vylepším přišel nyní Nissan.
Nissan zavádí dvojitý nepřímý vstřik

Přestože se zatím postupně smiřujeme s postupným nástupem elektromobilů, spalovací motor nás bude díky habridním soustavám či biopalivům provázet jistě ještě řadu let. Také z tohoto důvodu každé další zlepšení, zejména páně Ottova čtyřtaktu, vítáme.

Do hry nyní vstupuje Nissan, který předevčírem oznámil, že již od příštího modelového roku začne nabízet své zážehové motory s progresivním dvojitým vstřikováním. Zatímco větší motory budou i u Nissanu postupně osazovat přímým vstřikem do spalovacího prostoru, menší pohoné jednotky dostanou dva nepřímé vstřikovače na každý válec. Zatímco současné zážehové motory s čtyřventilovou technikou mají v dělícím se sacím traktu jen jednu vstřikovací jednotku, Nissan vůbec poprvé ve velkosériové produkci použije zvláštní vstřikovač před každým sacím ventilem. 

Nissan si od svého nového řešení slibuje snížení spotřeby benzínu o čtyři procenta, ano, je to málo, ale aspoň něco. Tím však přednosti této konstrukce teprve začínají. Rozdvojení vstřikovacího systému má rovněž zmenšit průměr kapek paliva až o 60 %, a tím výrazně zlepšit jeho kýžené odpařování, což má příznivý vliv na snížení množství nespáleného paliva a tvorbu škodlivých emisí. Kromě toho je třeba vyzdvihnout nižší výrobní náklady v porovnání s přímým vstřikováním benzínu. Dvojité nepřímé vstřikování (DIS) stojí o 60 % méně a vyžaduje o polovinu nižší podíl drahých kovů při výrobě katalyzátorů, ovšem při zachování optimálních emisí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dvojité nepřímé vstřikování bude kombinováno s proměnným časováním výfukových ventilů, což zlepší tepelnou účinnost motoru, sníží tlakové ztráty a v konečném důsledku povede k mírnému snížení spotřeby. Pro menší motory je dvojité vstřikování vhodnější také proto, že přímý vstřik vyžaduje instalaci vysokotlakého čerpadla s technologicky náročným vedením a v konečném důsledku se u levných motorů nakonec příliš nevyplatí. Tato konstrukce Nissan však pracuje s běžnými tlaky v palivovém traktu, což výrobní náklady snižuje. 

Dvojité vstřikování přichází v rámci firemní ideologie s honosným názvem Blue Citizenship. Její součástí je podle představitelů Nissanu zajistit kromě snižování emisí a spotřeby surovin rovněž dostupnost automobilu co nejširšímu spektru zákazníků. Japonský výrobce skrze DIS zároveň pokračuje v propagaci svého programu Nissan Green Program 2010, jenž se má vyznačovat pokrokovými technologiemi a tržními službami.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků