Produkce nového Nissanu Primera začne v britské továrně v Sunderlandu v pondělí 17. prosince.
Nové auto, které představuje pro modernizaci evropské modelové řady Nissanu důležitý krok vpřed, bude u nás v prodeji od dubna příštího roku.
Kompletní výše investic, spojených s novým vozem, dosáhla 344 miliónu euro, z čehož připadlo 166.4 miliónu euro na nové a vylepšené vybavení továrny a zbytek na investice do nářadí u dodavatelů. Továrna navíc pro podporu startu nové Primery najala dalších 300 pracovníků na dobu určitou. Celkový počet lidí, zaměstnaných nyní Nissanem v Sunderlandu, je okolo 4.700.
Od svého zahájení najede výroba na plnou kapacitu, počítanou okolo 120.000 aut ročně, za méně než šest týdnů, což představuje nový evropský rekord Nissanu. Asi 80 % roční výroby je určeno na vývoz z Velké Británie do dalších zemí Evropy.
John Cushnaghan, ředitel Nissan Motor Manufacturing UK, říká: “Na tenhle den jsme se dva roky tvrdě připravovali. Zkušební provoz probíhal velmi dobře, a tak se už těšíme na zahájení sériové výroby. Investice, spojené s novou Primerou, proudily do většiny provozů Sunderlandu - inovace tak zasáhly lisování, svařování, lakování i finální montáž.”
Nissan při vývoji jednotlivých prvků těsně spolupracoval se svými dodavateli, což se projevilo také v dobré kontrole nad nákupními cenami dílů. Celkem se bude na novém voze podílet 110 dodavatelů ze 16 zemí.
Nová Primera se prvně představila v podobě konceptu na pařížském autosalónu v září 2000. Nissan ovšem pokračoval ve vývoji dál, využíval k němu i "zákaznické kliniky", díky nimž dokázal vůz plně přizpůsobit specifickým požadavkům evropských zákazníků. Vývoj nového vozu přitom zabral jen 24 měsíců - o sedm měsíců méně, než předchozí model. Hodně času ušetřilo především nasazení virtuální reality na nejrůznější testy, které vyloučilo celou spoustu zkoušek, jež bylo dříve nutné provádět fyzicky.
Andy Palmer, zástupce ředitele Nissan Technical Centre Europe (NTCE), umístěném v britském Cranfieldu, poznamenal: "NTCE byl zodpovědný za to, že je nová Primera šitá na míru požadavkům Evropanů. Bez kompromisu. To zahrnuje například i nabídku šesti kombinací pohonných jednotek a převodovek, z nichž pouze jediná je sdílená s japonskou verzí Primery.”