Nissan X-Trail nyní s dvoulitrem. Větší motor žádali zákazníci

Nový vznětový dvoulitr zaujme místo nejvýkonnějšího agregátu v crossover Nissanu X-Trail. Poprvé bude u modelu X-Trail k dispozici převodovka Xtronic CVT v kombinaci s pohonem všech čtyř kol.
Nissan X-Trail nyní s dvoulitrem. Větší motor žádali zákazníci

Nová jednotka má výkon 177 koní a maximální točivý moment 380 Nm. Dosud nejsilnější diesel v tomto modelu nabízel výkon 130 koní, šlo o známou jedna-šestku z koncernu Renault-Nissan.

Dvoulitr má také svou francouzskou historii. Jde o přepracovanou jednotku 2.0 dCi s kódovým označením M9R známou z Renaultů posledních deseti let. Poprvé se inovovaná verze, splňující normu Euro 6, představila v Samsungu QM6 a dle spekulací ji v brzké době očekává i příbuzný Renault Koleos druhé generace. Původní verze obecně platí za povedený a spolehlivý motor. Vývoj tohoto čtyřválce údajně stál 550 000 000€.

Nissan připravuje sdílení nové Micry. Jak to bude fungovat?

Nissan připravuje sdílení nové Micry. Jak to bude fungovat?

U X-Trailu je novinkou také kombinace převodovky s plynule měnitelným převodem Xtronic CVT s pohonem všech kol. V nabídce je i verze s pohonem předních kol. Zatímco u varianty 4x4 je volba převodovky čistě na zákazníkovi, spojit pohon předních kol s manuálem u dvoulitru nelze, zde musí stačit právě CVT. Daní za převodovku CVT je o 4 decilitry vyšší spotřeba, která se čtyřkolkou činí rovných šest litrů na sto kilometrů v kombinovaném režimu.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků