Nissan X-Trail nyní s dvoulitrem. Větší motor žádali zákazníci

Nový vznětový dvoulitr zaujme místo nejvýkonnějšího agregátu v crossover Nissanu X-Trail. Poprvé bude u modelu X-Trail k dispozici převodovka Xtronic CVT v kombinaci s pohonem všech čtyř kol.
Nissan X-Trail nyní s dvoulitrem. Větší motor žádali zákazníci

Nová jednotka má výkon 177 koní a maximální točivý moment 380 Nm. Dosud nejsilnější diesel v tomto modelu nabízel výkon 130 koní, šlo o známou jedna-šestku z koncernu Renault-Nissan.

Dvoulitr má také svou francouzskou historii. Jde o přepracovanou jednotku 2.0 dCi s kódovým označením M9R známou z Renaultů posledních deseti let. Poprvé se inovovaná verze, splňující normu Euro 6, představila v Samsungu QM6 a dle spekulací ji v brzké době očekává i příbuzný Renault Koleos druhé generace. Původní verze obecně platí za povedený a spolehlivý motor. Vývoj tohoto čtyřválce údajně stál 550 000 000€.

Nissan připravuje sdílení nové Micry. Jak to bude fungovat?

Nissan připravuje sdílení nové Micry. Jak to bude fungovat?

U X-Trailu je novinkou také kombinace převodovky s plynule měnitelným převodem Xtronic CVT s pohonem všech kol. V nabídce je i verze s pohonem předních kol. Zatímco u varianty 4x4 je volba převodovky čistě na zákazníkovi, spojit pohon předních kol s manuálem u dvoulitru nelze, zde musí stačit právě CVT. Daní za převodovku CVT je o 4 decilitry vyšší spotřeba, která se čtyřkolkou činí rovných šest litrů na sto kilometrů v kombinovaném režimu.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

dnes | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků