Nissan X-Trail míří do prodeje

Nový automobil pro volný čas (SUV) Nissan X-Trail, představený na podzimním autosalónu v Paříži nejprve jako koncept, se už od 13. listopadu prodává v Japonsku. Praktický vůz s pohonem všech kol za dobrou cenu je zacílený na zákazníky...
Nissan X-Trail míří do prodeje
Nový automobil pro volný čas (SUV) Nissan X-Trail, představený na podzimním autosalónu v Paříži nejprve jako koncept, se už od 13. listopadu prodává v Japonsku. Praktický vůz s pohonem všech kol za dobrou cenu je zacílený na zákazníky mezi dvacátým a třicátým rokem věku, vyznavače sportu s aktivním přístupem k životu.

Nissan stanovil základní cenu automobilu, nabízejícího prostor a komfort čtyřem cestujícím s rozměrnými zavazadly, na dva milióny jenů, přičemž plánuje prodat 3000 ks měšíčně. X-Trail přitom vládne sofistikovaným pohonem všech kol, zajišťujícím výtečnou ovladatelnost i nízkou spotřebu paliva. Tím se stává velmi atraktivní pro mladé rodiny, často vyrážející za aktivním odpočinkem na venkov, i pro lidi, kteří své off-roady řídí převážně v městských ulicích.

Nadčasový vzhled, přísně řezané rysy terénního vozu a velmi dobrá aerodynamika s Cd pouze 0,37 charakterizují nový Nissan X-Trail jako harmonické propojení formy a designu. Uvnitř technicistně řešeného interiéru, vyšperkovaného grafitem a hliníkem, na první pohled zaujme přehledný, centrálně umístěný přístrojový panel, uvolňující prostor před řidičem pro lepší výhled ven z vozu. Zároveň je přístrojová deska dobře přehledná i pro zbylé členy posádky.

Automobily, určené pro vyznavače venkovních sportů, musí mít prostorný interiér, v němž by mohla rodina nebo skupina přátel v pohodlí cestovat i do vzdálených míst. Potřebují také objemný zavazadlový prostor na spoustu nejrůznějších zavazadel.

Proto nabízí X-Trail pro posádku i její zavazadla dokonce větší prostor, než srovnatelné off-roady, ačkoli jeho vnější rozměry dosahují pouze 4445 x 1765 x 1675 mm. Výsledkem je spousta pohodlí pro čtyři cestující (vůz je ale samozřejmě typovaný pro pět) a jeden z nejobjemnějších zavazadlových prostorů ve své kategorii, s ložnou plochou dlouhou více než jeden metr i při plném obsazení vozu.

V zavazadlovém prostoru má X-Trail umývatelnou vložku, která se dá snadno vyjmout a přímo opláchnout vodou. Mokré a špinavé věci, vybavení nebo nářadí, tak můžete bezstarostně naházet přímo do vozu. Navíc má vodoodpudivou úpravu také čalounění sedaček, což významně snižuje jejich špinivost a ulehčuje údržbu. Majitelé X-Trailu si díky tomu mohou své výlety opravdu užívat, aniž by se příliš starali o to, jestli se vracejí v dešti, ve špinavém či mokrém oblečení atd.

X-Trail je vybavený nově vyvinutým systémem pohonu čtyř kol, využívajícím jako základ trvalý pohon předních kol a možnost samočinného přiřazení i pohonu zadních kol. Systém sám hlídá jízdní podmínky a podle nich optimálně rozděluje točivý moment jen na dvě přední kola nebo mezi obě nápravy, aniž by se o to musel řidič jakkoli starat. Kompaktní a lehký systém přispívá i k lepší ekonomice provozu a vyššímu výkonu automobilu. Díky tomu a díky své nízké hmotnosti i výborné aerodynamice dosahuje X-Trail ve své třídě nejnižší kombinované spotřeby - jen 12 l/100 km (podle japonské metodiky 10-15). A ještě navíc vyniká excelentní ovladatelností, jeho poloměr otáčení je pouze 5,3 m. Tuhá karoserie a nové řešení zavěšení a odpružení kol přispívají také k výtečné jízdní stabilitě vozu a příjemnému komfortu, srovnatelnému se svezením v sedanu vyšší třídy.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků