Nissan X-Trail je hodně univerzálním vozem

Terénní auta byla vždy doménou japonského Nissanu a některé z jeho modelů platily za jakési etalony této specifické automobilové kategorie. Podaří se to i novince Nissanu X-Trail?
Nissan X-Trail je hodně univerzálním vozem
Nissan poměrně dlouho odolával módnímu trendu, který vyvolala kategorie vozů pro volný čas (SUV). Její reprezentanti se sice jako terénní auta tvářila, nicméně lepší jízdní vlastnosti nabídla při jízdě po rovné silnici než v náročnějším terénu. Ovšem komerční úspěch těchto vozů ve světě, především pak japonské výroby (Toyota, Honda), se musel po čase zákonitě odrazit i v plánech Nissanu.

Tradice je tradice

Novinka Nissanu byla podle jejích vlastních slov stvořena pro ty, kteří jsou buď mladí nebo alespoň mladí duchem. První dojem říká, Klepněte pro větší obrázekže X-Trail je maximálně praktický a že při jeho stavbě Nissan využil letitých zkušeností se stavbou off-roadů. Například prostorný zavazadlový prostor má zvláštní plastovou podlahu, kterou můžete snadno vyjmout poté, co jste tu vezli znečistěná horská kola nebo tábornickou výbavu.

To není zdaleka všechno. Například průchod opěradlem mezi zadními místy je dostatečně velký i pro čtyři snowboardy a v přístrojové desce najdete dokonce i držák nápojů napojený na vnitřní ventilaci schopný udržet pití v horkém či naopak studeném stavu.

Univerzální vůz

Japonská automobilka o své novince říká, že je prvním skutečně univerzálním vozem kategorie SUV. Že má skvělé jízdní vlastnosti na silnici, ale dokáže si s přehledem poradit i v náročnějším terénu. Odvážné tvrzení Nissan podporuje pádnými argumenty: X-Trail nabízí v této třídě první elektronicky řízený pohon 4x4, který „předvídá“ ztrátu adheze a reaguje tak na změnu jízdních podmínek daleko rychleji než jiná auta (stačí pouhé pootočení hnaných kol o pár stupňů). V normálních podmínkách má vůz pohon přední nápravy. Volit mezi režimy pohonu předních kol, trvalého pohonu všech kol a automatickou volbou pohonu lze ovšem i pouhým stiskem tlačítka na přístrojové desce.

X-Trail se samonosnou karosérií také jako první ve své třídě nabídne šestistupňovou manuální převodovku ve spojení s turbodieselem, samozřejmostí by měly být kotoučové brzdy na všech kolech spolu s ABS, EBD a brzdovým asistentem. K dispozici je i nový stabilizační systém ESP+, elektronický omezovač prokluzu kol (TCS) či elektronický samosvorný diferenciál AB-LSD. Vůz má díky nízké hmotnosti, výtečnému podvozku a kotoučovým brzdám nejkratší brzdnou dráhu ve své třídě.

Motory pro rozdílné povahy

Pod kapotu nového Nissanu lze zvolit dvoulitrový zážehový čtyřválec či přeplňovaný vznětový čtyřválec. Benzínový motor se čtyřventilovou technikou má výkon 103 kW při 6000 ot./min. a točivý moment 192 N.m při 4000 ot./min. U X-Trailu je ho možné kombinovat s pětistupňovou manuální nebo samočinnou převodovkou.

Turbodiesel o objemu 2,2 litru spojuje přednosti technologie Common Rail s vylepšeným spalováním M-Fire. To zaručuje čistší spalování, nižší emise, nižší spotřebu pohonných hmot a sníženou hladinu hluku. Výkon motoru je 84 kW při 4000 ot./min., točivý moment 270 N.m probíhá při 2000 ot./min.

Cena vyšší, i když …

Nissan X-Trail je na českém trhu v prodeji od poloviny ledna za cenu od 899 tisíc korun (2,0 Sport). Dražší varianta Elegance se stejným motorem přijde zájemce na 957 000 korun, s automatem je Elegance za 947 000 (u verze s manuální převodovkou je navíc stabilizační systém ESP). Dieselová varianta 2,2 Di Elegance se prodává za 977 000 Kč. Cenově je X-Trail postaven proti většině konkurentů výš, ale rozdíl je vyvážen bohatou výbavou.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků