Nissan X-Trail 2011: facelift, diesel, automat

SUV X-Trail od Nissanu prošlo pro rok 2011 modernizací. Dostalo nový vzhled, vznětovou verzi 20GT a novou převodovku.

Změny Nissanu X-Trail jsou určeny zatím pouze pro domácí, japosnký trh, ale podle všeho se jich nakonec dočkáme i v Evropě; ostatně automobilka i dříve faceliftovené verze svých jednotlivých modelů nabídnula postupně na všech trzích.

Na první pohled si všimneme přepracované masky chladiče, pozměněného předního nárazníku a nových světlometů. Také zadní nárazník je nový a zadní sdružené svítilny dostaly jednotky složené z LED. Nové sedmnáctipalcové ráfky z lehkých slitin obouvají pneumatiky o rozměru 225/60 R17, v paletě laků karoserie přibyly metalízy Himalayan Khaki a Steel Blue. Zcela nové provedení X-Tremer se pak vyznačuje specifickými nárazníky a odlišnými koly.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř najdeme přepracovaný, před volantem uložený přístrojový štít s většími a přehlednějšími stupnicemi a rozměrným monochromatickým displejem (zobrazuje například údaje palubního počítače nebo různá systémová hlášení), vylepšené obkladové a čalounické materiály a rozšířený seznam standardní výbavy.

X-Traily s pohonem všech kol a automatickou převodovkou mohou být nyní za příplatek osazeny asistencí Advanced Hill Descent Control, jež umožňuje přesně nastavit požadovanou rychlost v rozmezí od 4 do 15 km/h pro řízené sjíždění kopců. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Varianta Nissan X-Trail 20GT s originálními osmnáctipalcovými litými koly, poháněná vznětovým dvoulitrem M9R s přeplňováním, výkonem 170 koní (125 kW) a točivým momentem až 360 Nm, dostala novou automatickou převodovku se šesti stupni. Jednotka označovaná Nissanem jako Clean Diesel je navíc osazena modifikovaným katalyzátorem NOx a přesnějším dávkováním nafty, nicméně žádné provozní údaje Nissan zatím nezveřejnil.

Novinka se v nabídce japonských dealerů Nissanu objeví již koncem příštího týdne, přesně 16. července, známé jsou i ceny, od nichž ale ty evropské nelze příliš odvozovat. Kdy by se inovovaný X-Trail mohl dostat na starý kontinent zatím nevíme, očekáváme ale, že se tak stane v řádu měsíců, nejspíše začátkem příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan X-Trail s faceliftem pro rok 2011

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 436 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 500 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 560 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 500 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků