Nissan X-Trail 1.6 dCi 4x4 vs. Subaru Forester 2.0D: Auto, nebo to ostatní?

Nový X-Trail se ve velké míře vzdal všeho, co nabízela generace předchozí. Je to dobře, nebo to je krok špatným směrem? Abychom to zjistili, pozvali jsme si tuhle novinku na test a vzali si na pomoc Subaru Forester coby jednoho z hlavních konkurentů.
Nissan X-Trail 1.6 dCi 4x4 vs. Subaru Forester 2.0D: Auto, nebo to ostatní?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Větší než starý X-Trail, větší než nový Qashqai, X-Trail vs. Forester
  2. Luxus nebo „luxus“, Jak se sedí?, Forester je prostornější
  3. Chtělo by to větší motor, Jízda: Nebe a dudy, Jízda: Nebe a dudy
  4. Cena, Závěr: Auto, nebo to ostatní?
  5. Fotogalerie

Cena

Naftové motory Subaru obecně nejsou úplně levné a platí to také při srovnání Nissanu X-Trail a Foresteru. Zatímco nejlevnější Forester 2.0D pořídíte ve výbavě Active za 799 000 Kč, X-Trail ve verzi s pohonem všech kol startuje na částce 713 900 Kč s druhou úrovní výbavy Acenta. Jde o akční cenu, ale i ta základní je nižší (753 900 Kč). Testovaná výbava Subaru je Comfort, přičemž takové auto stojí 854 000 Kč. 

Naproti tomu X-Trail s výbavou Tekna je aktuálně nabízen za 883 900 Kč a v jeho výbavě najedete úplně všechno. Od kožených sedadel, přes různé elektronické pomocníky, sadu kamer, navigaci, až po napříkald elektricky nastavitelná přední sedadla. Nic z toho Subaru v testované výbavě nemá. Na posádku čeká základní čalounění, minimum asistentů, standardní rádio a tempomat. Vyšší výbava Executive, která rozdíl trochu zmenší, se už blíží hranici milionu korun. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Subaru ale oproti Nissanu nabídne vždy pohon všech kol, Forester je k dispozici také ve více verzích, má silnější motor a hlavně je to jednoduše lepší auto. A tím se dostáváme k podstatě celého tohoto testu. 

Závěr: Auto, nebo to ostatní?

Nový X-Trail je totiž moderní SUV se vším všudy. Má malý motor, papírově nízkou spotřebu paliva, bohatou výbavu a rozumnou cenu. Jednoduše řečeno má úplně všechno, co zákazník chce, ale trochu jako by se zapomnělo na to hlavní. Když si odmyslíte elektronické vychytávky, vymoženosti dnešní doby a tabulkové údaje, když se podíváte pouze na TO AUTO, je X-Trail úplně někde jinde než Forester. Je o dvě třídy horší. A tak si musíte vybrat: Chcete dobré auto, nebo chcete to ostatní? 

Objektivně by měl být asi vítězem tohoto testu X-Trail. Má bohatší výbavu, má asistenční systémy, odveze sedm osob a za to všechno si nechá méně zaplatit. Kdybych si ale měl vybrat já jednoho z těchto dvou, zvolil bych Subaru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Proč? Protože to je prostě lepší auto, které si na nic nehraje, které nepípá při každé možné příležitosti, které po mě nic nechce. Prostě jezdí a jezdí tak, že se mi to z pozice řidiče velmi líbí, což se bohužel o X-Trailu říci nedá. 

Technické údaje: Nissan X-Trail 1.6 dCi 4x4

  • Rok • stupeň výbavy 2014 • Tekna
  • Počet válců/ventilů na válec • rozvod 4/4 • DOHC
  • Typ motoru • zdvihový objem vznětový • 1 598 cm3
  • Vrtání • zdvih 80,0 mm • 79,5 mm
  • Stupeň komprese 15,4:1
  • Nejvyšší výkon 96 kW (130 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 4 000 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment 320 Nm při 1 750 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 11 s
  • Nejvyšší rychlost 186 km/h
  • Převodovka: způsob řazení • počet stupňů manuální • 6 stupňů
  • Zákl./max. objem zavazadlového prostoru 550 l • 1 982 l
  • Objem palivové nádrže 60 l
  • Hmotnost: pohotovostní • celková 1 580 kg • 2 160 kg
  • Prům. spotřeba: město • mimo • komb. 6,2 • 4,8 • 5,3 l/100 km
  • Rozvor náprav 2 705 mm
  • Rozchod kol: vpředu • vzadu 1 575 mm • 1 575 mm
  • Rozměr pneumatik 225/55 R19
  • Rozměry: délka × šířka × výška 4 640 × 1 820 × 1 710 mm

Technické údaje: Subaru Forester 2.0D

  • Rok • stupeň výbavy 2014 • Comfort
  • Počet válců/ventilů na válec • rozvod 4/4 • DOHC
  • Typ motoru • zdvihový objem vznětový • 1 998 cm3
  • Vrtání • zdvih 86,0 mm • 86,0 mm
  • Stupeň komprese 16,0:1
  • Nejvyšší výkon 108 kW (147 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 3 600 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment 350 Nm při 1 600 až 2 400 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 10,2 s
  • Nejvyšší rychlost 190 km/h
  • Převodovka: způsob řazení • počet stupňů manuální • 6 stupňů
  • Zákl./max. objem zavazadlového prostoru 505 l • 1 592 l
  • Objem palivové nádrže 60 l
  • Hmotnost: pohotovostní • celková 1 556 kg • 2 080 kg
  • Prům. spotřeba: město • mimo • komb. 7,3 • 5,2 • 5,9 l/100 km
  • Rozvor náprav 2 640 mm
  • Rozchod kol: vpředu • vzadu 1 545 mm • 1 550 mm
  • Rozměr pneumatik 225/60 R17
  • Rozměry: délka × šířka × výška 4 595 × 1 795 × 1 735 mm
Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Větší než starý X-Trail, větší než nový Qashqai, X-Trail vs. Forester
  2. Luxus nebo „luxus“, Jak se sedí?, Forester je prostornější
  3. Chtělo by to větší motor, Jízda: Nebe a dudy, Jízda: Nebe a dudy
  4. Cena, Závěr: Auto, nebo to ostatní?
  5. Fotogalerie
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků