Dobrý den, se zájmem jsem si přečetl test a srovnání obou vozidel. Tento pátek si jdu právě pro nového Nissana X-trail 1,6 Dci ve verzi Acenta (ale se spoustu "příplatkové" výbavy zdarma). Překvapuje mne, že se v podobných testech nikde nezmiňují výsledky crash testů vozidel. Samozřejmě asi není úplně příjemný myslet zrovna na bouračky a tak, ale podle mne je to důležitý údaj. Minulý týden jsem byl účastníkem nehody, kterou jsem nezavinil, ale moje Mitsubishi Outlander, ve kterém jsem měl celou rodinu, je na odpis. Ale naštěstí žádná zdravotní újma až na mých pár oděrek. Tak jsem dokonale pochopil, jak i tahle fakta jsou důležitá. Nyní jsem při výběru nového auta vybíral opět mezi novým benzínovým dvoulitrem Mitsubishi Outlander s automatem a právě Nissanem X-trail a u mne v tomto srovnání vyhrál Nissan. Měl jsem kdysi už Almeru a dřívější verze Qashqaie a neměl jsem s těmi auty žádný vážnější problém. Se Subaru nemám zkušenost, přesto věřím, že to jsou dobrá auta. A já věřím, že mně dobře poslouží můj nový vůz. Hlavně lidi ... na silnicích neriskujte, nikam se zbytečně nežeňte ... nemá to cenu a jestli budete někde o minutu nebo dvě dříve ... to přece za to nestojí.
Věřím, že budeš spokojený jako jsem já. Těď dovolená v Chorvatsku najeto přez 2000kmz auta nevylezeš jako invalida, nejseš unavený, auto jede jako ďábel, spotřeba 6,2 většinapo dálnici. Ihned po dovolené služebka do Německa se stejným efektem. Nevyměnil bychho za žádný z konkurentů. Zbytečně pomlouvají lidé, kteří s autem a tímto motorem nemajížádnou zkušenost. :-)):-)):-)) Když tak dej vědět poznatky z provozu. Zajímá mě, jestli tytopozitivní zkušenosti budeš mít i ty. Fish
Zdravím, budu taky tykat. Se spotřebou jsem na tom po prvních pás stovkách ujetých kilometrů ještě o desetinku lepší jak ty. Dnes jsem tankoval plnou nádrž a dojezd do úplně prázdné nádrže vychází na cca 1000 km, o čemž se mi mohlo v předchozích vozech jenom zdát. Samozřejmě závisí na stylu jízdy, ale já nejsem žádný závodník a po docela čerstvé zkušenosti, o které jsem psal, ani nebudu. Nicméně už jsem vyzkoušel, že když je třeba zrychlit při předjíždění, tak motor táhne velmi slušně. A ta výbava ... z mého pohledu luxus. A z mého pohledu je neméně důležitý, aby auto bylo robustní a v případě havárize dokázalo ochránit posádku vozu, což také podle mého Nissan X-trail splňuje. Marek
Takže jsem se opět dostal k tomu se vyjádřit na adresu obou značek, podotýkám, že jsem vlastníkem Nissanu X-Trail 1,6 DCi Tekna 4x4 a se Subaru Forestrem jsem najeltaky nějaký km. Subaru pokud funguje-super stroj, ale ouha, tak jak jsem psal již minule,tak znám konkrétně 2ks 2,0 diesel, kterým kleknul motor při vší péči. X Trail mě nezradilna sněhu v Krkonoších, Šumavě ani v Tatrách .Motor 1,6 DCi, ačkoliv papírově slabý, je reálně dostačující s reakcí, kterou nezdíĺím s většinou testovacích redaktorů, tzn., že se nesbírá v nízkých otáčkách. Opak je pravdou, to auto jede jako dvoulitr. Spotřeba na velké SUV průměr 5,5 l. Neodsuzuji Subaru, to auto jsem měl také ve výběru, ale pak zvítězil vzhled, výbava , cena a to, že motor 1,6 DCi je nejlepší ve své třídě, s tím že motory Subaru v provedení diesel nemají podle mých zkušeností spolehlivost při nájezdu nad 100000km. Nikomu necpu svůj názor, pouze vycházím ze svých zkušeností. Čau Fish:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D
fish : Znám ve svém okolí . . . kterým kleknul motor. A kolika nekleknul ? To nevíš, co, "chytráku". Ti totiž jezdí pořád. No schválně, kolik máš najeto ty ? Aha, moc ne a máš to ještě v záruce, takže jsi v servisu každou chvíli . . .Ale Šumava, Krkonoše i Tatry mají servisy poblíž, jinak by ses tam, s tím "autem" ani neodvážil . . .A až ti dojde, co sis to koupil, půjdeš si koupit SUBARU . . . :-DVítej mezi námi.Subaristy . . .
No tak nebuď tak nervozní tiráku, dobře, nemám zase tolik najeto, ted právě 11000,zatím fakt spokojenost, uvidíme co to udělá po 100000, ale to je problém dnešních všech aut, jsou to globální výrobky. Nepomlouvám Subaru, je to pro mě značka,ale fakt známdva známý, kterým nový forestr v dieselu kleknul motor při vší péči, tak to mě hodně odradilo. Dříve jsem měl jenom samý Toyoty, pak mi po 120000 začal motor žrát olej1L na 1000km. Tím mě nasrali, protože u starších modelu s tím nebyl problém. Vážně je to dnes uplně v hajzlu jak to všichni ojebávají.
X Trail je super, Subaru diesel po 100000 motor k.o., znám 2 případy ve svém okolí, tak co řešíte.
Tak přátelé co se týče motoru 179 koníků s racingboxem stačí 420 nm i na Forester moje kombi spotřeba pri 130 km rychlosti je 5.7l Forester je prostě úplně jiný auto porovnávat prosím se starou grand vitarou to je jeho liga který ho kreténa napadlo porovnávat cross over s off roadem na palici. Mimochodem Subaru forever.
Jsem Dealer Nissan a musím říct že mi tento test přijde bezpředmětný, za dobu co prodávám Nissany mi na salon přišly tak max 2 zákazníci kteří mluvili o srovnání X-Trailu a Forestera (a to bylo v době kdy byl na trhu ještě starý model X-Trail T31). Xtrail nové generace je auto zaměřené na úplně jiného zákazníka, je to auto kde hlavní roli hraje prostornost, nízké provozní náklady, všestranost a technologie. Forester vyhledávají zákazníci kteří jsou fandou značky, nebo potřebují stálou čtyřkolku na častější výlety mimo silnice a nevyhledávají zrovna Hi-tech technologie a stačí jim osvědčená klasika kterou Subaru nabízí. Každý z vozů má své přenosti a nedostatky, které to jsou je na uvážení každého zákazníka.
Presne tak, Subaru su auta skor pre fajnsmekrov a chlapov, co si uzivaju jazdu za volantom. X-trail je skor auto pre masy. Kazde je zamerane na inu klientelu. Ono ja by som v garazi uvital ktorekolvek z testovaných aut a uplne by mi stacila aj slabsia 1,6-ka, na moje vozenie uplne staci. Ale s ohladom na to, kde obcas chodievam, by som sa skor priklonil k Subaru. Tym nechcem povedat, ze X-trail je zle auto, to urcite nie. Len asi mi viac vyhovuje auto, ktore je "viac surove"... je v nom menej asistentov, ktori mi kecaju do soferovania. Ale este raz, v garazi by som uvital ktorekolvek z týchto aut. Je nad slnko jasnejsie, ze pri kludnom cestovani aj 1,6-ka urobi dobru sluzbu a so slusnou spotrebou. Ale pri plnom nalozeni a jazde po dialnici uz koniky chybaju su smadnejsie. Tam sa hodi vykonnejsi a objemnejsi motor. Ale na bezne jazdenie po nasich cestách staci aj 1,6-ka.
A ty hi-tech technologie jsou kde? To by mě opravdu zajímalo. Mimochodem tímto svým komentářem jsi vlastně napsal to, co je v tom článku. Buď si někdo koupí krám obalený vším možným nebo normální auto :-D
Pláčete na špatném hrobě. Debilní jednašestku Nissan prodává pouze v debilní a zdegenerované Evropě. Jinde nabízí dvoulitr a nově i dvaapůlku. Tady ji začne prodávat, až naplní limit. Nic víc za tím není.Že na semaforu skočí oranžová, bych na motoristickém webu opravdu nečekal.
V každém případě je dobře že se dělají testy jako tenhle, jako varování potencionálních zákazníků a upozornění na závažné nedostatky. Kdo si tu jednašestku přesto koupí, ponese si následky už sám.
Souhlasím. Bohužel současnou vrcholnou verzi 2.5l (QR25DE) se 126kW považuji pro tohle auto za minimum, a tu u nás rozhodně koupit nelze. Škoda. Snad časem.
Pan redaktor medzery v spracovani a vyber materialov su dve rozdielne veci. Uvadzate, ze nissan ma medzery v spracovani to by znacilo zle licovanie plastov obkladov, pazvuky a nejake nepevne subtilne a ohybajuce sa prvky a to je blbost u nissanu. To ze cierny leskly plast nevyzera v reale tak luxusne nie je medzera v spracovani ale vyber materialu a v golfe uz je ten plast luxusny ?Kazdopadne ani predosly xtrail nebol konkurencia pre forester co sa tyka fungovania na ceste a jazdnych zazitkoch a citu v riadeni :-O xtrail bol predovsetkym robustne priestranne auto co prejde lahky teren a ma 4x4 a subaru svojim zameranim mieri trocha inam ale to nie je problem xtrailu na to tu je kaskai
s tou prech verziou x-trail moc nesuhlasim. Zvonku relativne velke auto. Dozadu som si nemohol sadnut, lebo som musel mat ohnutu hlavu !!! Zvonku velky zvnutra krpec.
Hej to je mozne, ale zameranim to auto bolo tak planovane to som mal na mysli... a ani nezhadzujem kvality forestra ja by som si ho tiez urcite vybral oproti xtrailu
Autor testu napisal ze Forester je o dve triedy lepsie auto. Lebo na nic sa nehra. V riadeni citite vibracie. Vyzera seredne ako keby patril dizajnom do 90tych rokov. Pan redaktor ma zvlastny vkus. Asi by nemal robit tuto pracu. X-trail je o dve triedy lepsie auto lebo je to moderne auto ktore splna poziadavky tejto doby.
jj, x-trail ma ovela viac kurvitok ako subaru, to je pravda :-))
že by nagelovaný šamponek? :-D
Proc? Treba jen uzivatel auta, ktery se chce komfortne dostat z mista A do mista B a auto nema pro radeni na okreskach. Pak jsou vibrace v rizeni spise unavujicim minusem...
ale pan readktor píše, že Xtrail má modernější prvky na palubě, aspoň já jsem to tak četl, ale Subaru lépe jezdí, nic více v testu není.
Tak se mi zdá, že pro pár jedincůje problém pochopit článek jako celek...jen pár střípků co mě praštily do očí...psát, že nissan má lepší sedadla resp. delší, když je rozdíl 3mm.Pak tam hodnotíte cenu, že je nissan levnější...a od kdy je 883 méně než 853??Asi nová doba...a psát, že nemá subaru nic z toho co nissan??Výbava comfort má sedadlo řidiče v elektrice taktéž...a ty vtipné prognózy,že je nissan lepší...tak nevím kde a čím...zpracování kulhá, motor je po....nej francouz, ktrerej nejede a žere...a že by subaru byla nějaká strará čtyřkolka?? A to jako čím, že je to poctivá permanentní 4x4 co nepotřebuje elektroniku, ale spoléhá na poctivou mechaniku??Nakonec to tedy autor vystihl..SUBARU si na nic nehraje...jednoduše to nepotřebuje, jelikož Subaru si zkrátka kupuje naprosto jiná klientela, která žije v reálném světe a ví co od auta očekává...a nemá potřebu spoléhat se na nějaké papírové vlastnosti....PS: Pro rejpaly jsem majitel SUbaru Forester 2,0D comfort rok 2014, takže nepřepisuji co jsem četl, ale co denně zažívám cestou do práce
za mna jednoznacne lesnik :-)
A jak by dopadlo srovnani X-trailu se Subaru XT, ktery ma dustojnejsi interier? Krome lepsiho motoru a upravenych brzd, samozrejme.
Borci,XT model sa vyrabal v Subaru pred 25 rokmi. Asi myslite Subaru XV, co je takmer zvysena Impreza, XT je dnes oznacenie pre turboveho Forestra.
Vyjadril jsem se nepresne. Samozrejme ze byla rec o Subaru Forester XT. V Executivu, navic na Subaru pomery s fakt povedenym audiem Harmann Kardon, vyborne auto.
Blbě pro Subaru, XTje menší, asi jako osobák, kromě toho ty interiéry jsou skoro stejné s Foresterem, takže v tomto bodě žádný rozdíl..
nesuhlasim. Sam som mal moznost odjazdit cca 4.000 km v XT. Mam 196cm 140kg a v tom aute som mal uplne pohodlie. Bol som s nim aj v takom terene, ze az. Ked penazenka dovoli, tak buducu jar si ho kupim aj domov ;-)
Prostor vzadu na sedadlech je jako v Impreze a zavazadlový prostor 380 litrů. tak si to porovnejte s X Trailem... XV je proti Foeresteru či X trailu malé, a basta!
Prostor vzadu na sedadlech je jako v Impreze a zavazadlový prostor 380 litrů. tak si to porovnejte s X Trailem... XT je proti Foeresteru či X trailu malé, a basta!
XV mozno, ale ja hovorim o XT tzn. Subaru Forester 2.0 XT ;-)
"X-Trail s výbavou Tekna je aktuálně nabízen za 883 900 Kč a v jeho výbavě najedete úplně všechno" Okrem motora, ten nie je ani vo volitelnej vybave:-P
Vyborne porovnanie. Kedze na to, co by malo auto splnat, mam skoro rovnaky nazor ako pan redaktor, pre mna je tiez vitazom Forester. A suhlasim tiez s tym, ze vacsine ludi sa aj tak viac bude pacit X-Trail, lebo vyzera modernejsie, komfortnejsie atd. Dufam, ze Subaru sa nenecha stiahnut na vlnu on-road-ovych SUVciek.
Tak asi som z tej mensiny, pretoze aj u mna je to jasna volba a sice Subaru. Az budem velky, kupim si Subaru :-) Subaru mi pride cistokrvnejsie auto, klasicke... tie elektronicke systemy fakt moc nemusim. Netvrdim, ze su zle, ale ked je toho uz moc, straca sa taka ta radost zo soferovania. Ja potrebujem mat pocit, ze auto soferujem ja a nie nejaky asistent. Aj preto automat nie je pre mna. Radsej mam v ruke šalt paku :-DInak velmi pekne porovnanie, len tak dalej.
Test na jedna, pane redaktore! Jsem subarista ale jezdím i se spoustou hezčích aut, vybavenějších... co je mi to ale platné, za Subaru bych to nevyměni, myslím, že vztah k Subaru je diagnoza ;-)
Jedno Subaru doma máme a už nikdy žádné další nebude. Žádné auto mě tak nezklamalo. Subaru je opravdu diagnóza.
Taky mám doma Forestera (předposlední model). Taky jsem byl po Mazdě 6 a Audi A4 docela zklamán, hodně dlouho mi trvalo, než jsem si na auto zvykl. To do Mazdy nebo Audiny vklouznete a auto je Vaše po 2 kilometrech.. Klimatizace je naprosto katastofální, pokud jedete dlouhou cestu v zimě, začne být v autě zima a jen těžko se to dá přenastavit. Když je horko, často musíte vypnout automatickou klimatizaci a nastavit si teplotu manuálně (v zimě to s tou zimou nefunguje, je nutno buď na chvíli zastavit nebo nastavit klimatizaci na maximum). Nedá se to opravit, je to prostě špatně udělané (nový model to už má o trochu lepší). Nicméně pravda je, že čím déle s tím autem jezdím, tím ho mám radši. Opravdu se dobře řídí. Motor je nejlepší diesel co jsem kdy řídil. Je spolehlivé na dlouhých cestách, vytáhne vás do zasněženého kopce, nebo projedete bez problému horské cesty v Řecku. Pozor - nikdy nezkoušejte s Foreterem "řezat" zatáčky na sněhu, to je děsivá zkušenost. Třeba Suzuki SX4 tuhle disciplinu zvládne při zapnutém 4x4 Lock režimu 100x lépe. Zatím nové auto nepotřebuji, to další bude možna zase Forester. Asi by mě chybělo to, že se řidiči Subaru zdraví ....
No, to s tou klimou je to fakt na palici, zvláštní je, že modely v USA a Kanadě tím nešvarem snad netrpí, příbuzní, co tam sedlají Forestery II a III generace si nikdy nestěžovali, a v XV je už klid i u nás, tam je to bez problému.
Hezký test. Je škoda, že Nissan domrvil svou legendu tím downsizingovým chcípákem.
Sysel,sysel nemohl kolem toho ani jít...........
A ještě k tomu Nissan zákazníkům bohapustě lže. Jak můžou napsat že motor má maximální krouťák při 1750 ot. když ve skutečnosti zabírá až nad dva tisíce.Podle mě to je na odstoupení od kupní smlouvy
Ano, malý objem, jedno turbo a vyšší výkon rovná se zákonitě turboloch v nízkých otáčkách.
možná se to po zajetí trochu spraví,zase to berme tak, že je to surový motor..
"Trochu" spravit je málo. Muselo by se to spravit úplně a takovému zázraku asi nevěří nikdo.
Nebuťe takový pesimista....;-)
Nejsem pesimista, jsem realista
keby si realista tak by si pisal realne... je to motor od renaultu 1.6 dci tak parametre pochadzaju od rendika ktory klame a nie nissan, ten nema pravo udavat ine udaje tym by ihned podkopal renault
Co to plácáš za blbosti? Auto prodává Nissan a jestli ho Renault podvádí s parametry svých subdodávek, musí si to řešit oni mezi sebou. A ne klamat koncového zákazníka
Vobec to nemusia riesit, mali by kazdopadne, ale kedze ma renault v aliancii vacsie slovo tak je to tak ako je pravdepodobne.Kazdopadne fakt je, ze udaje pochadzaju od renaultu a su klamlive.
Nicméně zákazníkovi může být úplně jedno odkud ty údaje pocházejí a jaké jsou vztahy Ni - Re. Auto kupuje u Nissanu jako výrobek Nissanu a pokud je něco špatně buď to reklamovat opět u Nissanu. Taková je realita.
Ano zakaznikovi to je tak ako pises...pre tych co vedia odkial jednotky pochadzaju to moze byt ine, ale je fakt, ze ked s tym niekto nieco ma robit tak to je nissan :-)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.