Nissan X-Trail 1.6 dCi 4x4 vs. Subaru Forester 2.0D: Auto, nebo to ostatní?

Nový X-Trail se ve velké míře vzdal všeho, co nabízela generace předchozí. Je to dobře, nebo to je krok špatným směrem? Abychom to zjistili, pozvali jsme si tuhle novinku na test a vzali si na pomoc Subaru Forester coby jednoho z hlavních konkurentů.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Větší než starý X-Trail, větší než nový Qashqai, X-Trail vs. Forester
  2. Luxus nebo „luxus“, Jak se sedí?, Forester je prostornější
  3. Chtělo by to větší motor, Jízda: Nebe a dudy, Jízda: Nebe a dudy
  4. Cena, Závěr: Auto, nebo to ostatní?
  5. Fotogalerie

Vzpomínáte na starou generaci Nissanu X-Trail? Na tu krabicovitou karoserii, houpavý podvozek a pocit, že vás v terénu jen tak něco nezastaví? Aktuálně dorazila na trh generace nová, která si mnoho z těchto vlastností nenechala. Trendy dnešní doby jsou neúprosné a off-road už netáhne. Kdo chce prodávat, ten potřebuje silniční SUV. Stalo se to se spoustou jiných modelů, stalo se to také s Nissanem X-Trail.

Test: Nissan X-Trail 2.0 dCi – krásná krabice?  

Test: Nissan X-Trail 2.0 dCi – krásná krabice?  

Ale abych byl spravedlivý, musím jedním dechem dodat, že X-Trail stále v kategorii velkých SUV patří k té malé skupině, která alespoň částečně po lehčím terénu přeci jen pošilhává. Důkazem budiž slušná světlá výška disponující hodnotou 210 mm.

Jenže o tom se v oficiálních materiálech nedočtete a vsadím se, že ani prodejci vás na toto lákat nebudou. Nissan prezentuje u své novinky hlavně sedm míst v interiéru a zástup elektronických pomocníků. No a ty nevyužijete nikde jinde než na silnici.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
X-Trail už není, co býval. Hrany jsou zapomenuty, aktuální modely Nissan sází na uhlazenější design. 

Větší než starý X-Trail, větší než nový Qashqai

Nový X-Trail měří na délku 4643 mm, rozvor dosahuje na 2706 mm a výška karoserie činí 1695 mm. V porovnání s předchozí hranatou generací se rozvor protáhl o 76 mm a celková délka vzrostla o osm mlimetrů. Výška karoserie zůstala stejná, stejně jako světlá výška.

S příchodem nové generace modelu Qashqai se odebral do důchodu spolu s tím starým také Qashqi+2, na jehož místo nastoupil právě nový X-Trail. Kdybychom chtěli ohodnotit rozdíly, tak na první pohled jsou rozdíly mezi Qashqaiem a X-Trailem úplně stejné jako mezi starým Qashqaiem a Qashqaiem+2. Nissan ale upozorňuje na fakt, že se nový X-Trail liší od svého menšího sourozence více, a to hlavně rozměry.

Test ojetiny Nissan Qashqai: (staro)nová dimenze městského cestování

Test ojetiny Nissan Qashqai: (staro)nová dimenze městského cestování

I když se to podle fotek nemusí na první pohled zdát, X-Trail je výrazně větší. Oproti Qashqaii je o rovných sto milimetrů vyšší, rozvor je větší o šedesát milimetrů a celková délka karoserie přesahuje menší crossover o 266 mm. Důležitým faktem je i dvacet milimetrů rozdílu v případě světlé výšky. Zapomenout bychom určitě neměli také na zdůraznění toho, že X-Trail používá vždy víceprvkovou nápravu vzadu, zatímco menší Qashqai si musí vystačit s jednoduchou nápravou. Výjimkou je pouze přítomnost pohonu všech kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aktuální Forester razí naprosto odlišný přístup než X-Trail. Poznáte to už na první pohled. 

X-Trail vs. Forester

Nový X-Trail míří na velká SUV. Stávající konkurenci v našem testu představuje Subaru Forester. Rozdíly na první pohled? Forester vypadá výrazně menší a pokud nahlédnete do interiéru, působí také daleko obyčejnějším dojmem, přestože se v našem testu nepředstavuje základní úroveň výbavy Active. Jenže už mnohokrát jsme se přesvědčili o tom, že zdání klame.

Test Subaru Forester 2.0 XT: Bouřlivák na převýchově

Test Subaru Forester 2.0 XT: Bouřlivák na převýchově

Subaru Forester je kratší o 45 mm, je také užší (-25 mm), ale zároveň je vyšší. Zrovna větší výšku byste u Forestera asi na první pohled netipovali, stejně jako vyšší podvozek (Forester má 220 mm). X-Trail působí daleko mohutněji a člověk ho při setkání tváří v tvář automaticky považuje za mnohem větší auto, než jakým ve skutečnosti je.

Výrazným rozdílem je samozřejmě rozvor náprav, kde Forester ztrácí plných 65 mm. A samozřejmě, jak už určitě víte, Forester nemůže být sedmimístný, byť se o této variantě před uvedením současné generace hlasitě diskutovalo.

Už máte jasno, jestli byste si vzali Forester nebo X-Trail? Ne? Pokračujeme interiérem, kde to je velmi zajímavé. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Větší než starý X-Trail, větší než nový Qashqai, X-Trail vs. Forester
  2. Luxus nebo „luxus“, Jak se sedí?, Forester je prostornější
  3. Chtělo by to větší motor, Jízda: Nebe a dudy, Jízda: Nebe a dudy
  4. Cena, Závěr: Auto, nebo to ostatní?
  5. Fotogalerie
Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

včera | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků