Nissan X-Trail 1.6 dCi 4x4 vs. Subaru Forester 2.0D: Auto, nebo to ostatní?

Nový X-Trail se ve velké míře vzdal všeho, co nabízela generace předchozí. Je to dobře, nebo to je krok špatným směrem? Abychom to zjistili, pozvali jsme si tuhle novinku na test a vzali si na pomoc Subaru Forester coby jednoho z hlavních konkurentů.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Větší než starý X-Trail, větší než nový Qashqai, X-Trail vs. Forester
  2. Luxus nebo „luxus“, Jak se sedí?, Forester je prostornější
  3. Chtělo by to větší motor, Jízda: Nebe a dudy, Jízda: Nebe a dudy
  4. Cena, Závěr: Auto, nebo to ostatní?
  5. Fotogalerie

Vzpomínáte na starou generaci Nissanu X-Trail? Na tu krabicovitou karoserii, houpavý podvozek a pocit, že vás v terénu jen tak něco nezastaví? Aktuálně dorazila na trh generace nová, která si mnoho z těchto vlastností nenechala. Trendy dnešní doby jsou neúprosné a off-road už netáhne. Kdo chce prodávat, ten potřebuje silniční SUV. Stalo se to se spoustou jiných modelů, stalo se to také s Nissanem X-Trail.

Test: Nissan X-Trail 2.0 dCi – krásná krabice?  

Test: Nissan X-Trail 2.0 dCi – krásná krabice?  

Ale abych byl spravedlivý, musím jedním dechem dodat, že X-Trail stále v kategorii velkých SUV patří k té malé skupině, která alespoň částečně po lehčím terénu přeci jen pošilhává. Důkazem budiž slušná světlá výška disponující hodnotou 210 mm.

Jenže o tom se v oficiálních materiálech nedočtete a vsadím se, že ani prodejci vás na toto lákat nebudou. Nissan prezentuje u své novinky hlavně sedm míst v interiéru a zástup elektronických pomocníků. No a ty nevyužijete nikde jinde než na silnici.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
X-Trail už není, co býval. Hrany jsou zapomenuty, aktuální modely Nissan sází na uhlazenější design. 

Větší než starý X-Trail, větší než nový Qashqai

Nový X-Trail měří na délku 4643 mm, rozvor dosahuje na 2706 mm a výška karoserie činí 1695 mm. V porovnání s předchozí hranatou generací se rozvor protáhl o 76 mm a celková délka vzrostla o osm mlimetrů. Výška karoserie zůstala stejná, stejně jako světlá výška.

S příchodem nové generace modelu Qashqai se odebral do důchodu spolu s tím starým také Qashqi+2, na jehož místo nastoupil právě nový X-Trail. Kdybychom chtěli ohodnotit rozdíly, tak na první pohled jsou rozdíly mezi Qashqaiem a X-Trailem úplně stejné jako mezi starým Qashqaiem a Qashqaiem+2. Nissan ale upozorňuje na fakt, že se nový X-Trail liší od svého menšího sourozence více, a to hlavně rozměry.

Test ojetiny Nissan Qashqai: (staro)nová dimenze městského cestování

Test ojetiny Nissan Qashqai: (staro)nová dimenze městského cestování

I když se to podle fotek nemusí na první pohled zdát, X-Trail je výrazně větší. Oproti Qashqaii je o rovných sto milimetrů vyšší, rozvor je větší o šedesát milimetrů a celková délka karoserie přesahuje menší crossover o 266 mm. Důležitým faktem je i dvacet milimetrů rozdílu v případě světlé výšky. Zapomenout bychom určitě neměli také na zdůraznění toho, že X-Trail používá vždy víceprvkovou nápravu vzadu, zatímco menší Qashqai si musí vystačit s jednoduchou nápravou. Výjimkou je pouze přítomnost pohonu všech kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aktuální Forester razí naprosto odlišný přístup než X-Trail. Poznáte to už na první pohled. 

X-Trail vs. Forester

Nový X-Trail míří na velká SUV. Stávající konkurenci v našem testu představuje Subaru Forester. Rozdíly na první pohled? Forester vypadá výrazně menší a pokud nahlédnete do interiéru, působí také daleko obyčejnějším dojmem, přestože se v našem testu nepředstavuje základní úroveň výbavy Active. Jenže už mnohokrát jsme se přesvědčili o tom, že zdání klame.

Test Subaru Forester 2.0 XT: Bouřlivák na převýchově

Test Subaru Forester 2.0 XT: Bouřlivák na převýchově

Subaru Forester je kratší o 45 mm, je také užší (-25 mm), ale zároveň je vyšší. Zrovna větší výšku byste u Forestera asi na první pohled netipovali, stejně jako vyšší podvozek (Forester má 220 mm). X-Trail působí daleko mohutněji a člověk ho při setkání tváří v tvář automaticky považuje za mnohem větší auto, než jakým ve skutečnosti je.

Výrazným rozdílem je samozřejmě rozvor náprav, kde Forester ztrácí plných 65 mm. A samozřejmě, jak už určitě víte, Forester nemůže být sedmimístný, byť se o této variantě před uvedením současné generace hlasitě diskutovalo.

Už máte jasno, jestli byste si vzali Forester nebo X-Trail? Ne? Pokračujeme interiérem, kde to je velmi zajímavé. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Větší než starý X-Trail, větší než nový Qashqai, X-Trail vs. Forester
  2. Luxus nebo „luxus“, Jak se sedí?, Forester je prostornější
  3. Chtělo by to větší motor, Jízda: Nebe a dudy, Jízda: Nebe a dudy
  4. Cena, Závěr: Auto, nebo to ostatní?
  5. Fotogalerie
První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 191 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků