Nissan vyvíjí SUV na základech Leafu. Známe první podrobnosti

Elektrické SUV od Nissanu by mělo být "to první masové".

Jako by se přední výrobci elektromobilů předháněli o to, který elektromobil jako první strhne očekávanou lavinu. Řeč je o prvním elektromobilu,. který se bude dát považovat za mainstreamový výrobek. Vozy poháněné čistě z baterií totiž stále platí za okrajové zboží. Tedy, pokud zrovna nejde o Norsko či Kalifornii, kde jsou bezemisní auta silně dotována.

Volkswagen na toto téma odpovídá ofenzivou podznačky I.D., "a teď už vážně" říkají třeba i u BMW s budoucí druhou generací vozů "i" či u Nissanu v podobě nového Leafu. Společným jmenovatelem je u těchto vozů vzhled normálního auta a především vyšší dojezd. Chtě nechtě ale musí přistoupit i k energeticky neefektivní, ale nesmírně populární karoserii SUV. Na takovém autě nyní Nissan pracuje.

Příští Nissan Z prý dostane motory od Mercedesu. Dokonce i čtyřválec…

Příští Nissan Z prý dostane motory od Mercedesu. Dokonce i čtyřválec…

Japonci se výrazně inspirují konceptem IMx (ve fotogalerii). Ten na posledním tokijském autosalonu disponoval výkonem 429 koňských sil a dojezdem 611 kilometrů na jedno nabití. Pracuje také s dalším stupněm Pro Pilotu, semi-autonomního řízení.

Budoucímu vozu, který z tohoto konceptu vznikne, přikládá Marumo Aoki, šéf evropského designového oddělení Nissanu, důležitost první generace Qashqai - a to je těžký kalibr: "IMx není jen konceptem, během několika let bude na silnicích. Ovšem, že máme Leaf, ale tohle bude opravdu přelomový model," řekl pro britský Autocar.

Koncepci pohonu chtějí vývojáři využít u rodinného SUV ve svůj prospěch: "Totálně rovná podlaha a kompaktní pohon nám dovolí využít prostor vozu na maximum," dodává. Zatím není jasné, kdy se "zvýšeného Leafu" dočkáme. Horizont dvou, tří let je ovšem považován za reálný.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků