Nissan vyvíjí SUV na základech Leafu. Známe první podrobnosti

Elektrické SUV od Nissanu by mělo být "to první masové".

Jako by se přední výrobci elektromobilů předháněli o to, který elektromobil jako první strhne očekávanou lavinu. Řeč je o prvním elektromobilu,. který se bude dát považovat za mainstreamový výrobek. Vozy poháněné čistě z baterií totiž stále platí za okrajové zboží. Tedy, pokud zrovna nejde o Norsko či Kalifornii, kde jsou bezemisní auta silně dotována.

Volkswagen na toto téma odpovídá ofenzivou podznačky I.D., "a teď už vážně" říkají třeba i u BMW s budoucí druhou generací vozů "i" či u Nissanu v podobě nového Leafu. Společným jmenovatelem je u těchto vozů vzhled normálního auta a především vyšší dojezd. Chtě nechtě ale musí přistoupit i k energeticky neefektivní, ale nesmírně populární karoserii SUV. Na takovém autě nyní Nissan pracuje.

Příští Nissan Z prý dostane motory od Mercedesu. Dokonce i čtyřválec…

Příští Nissan Z prý dostane motory od Mercedesu. Dokonce i čtyřválec…

Japonci se výrazně inspirují konceptem IMx (ve fotogalerii). Ten na posledním tokijském autosalonu disponoval výkonem 429 koňských sil a dojezdem 611 kilometrů na jedno nabití. Pracuje také s dalším stupněm Pro Pilotu, semi-autonomního řízení.

Budoucímu vozu, který z tohoto konceptu vznikne, přikládá Marumo Aoki, šéf evropského designového oddělení Nissanu, důležitost první generace Qashqai - a to je těžký kalibr: "IMx není jen konceptem, během několika let bude na silnicích. Ovšem, že máme Leaf, ale tohle bude opravdu přelomový model," řekl pro britský Autocar.

Koncepci pohonu chtějí vývojáři využít u rodinného SUV ve svůj prospěch: "Totálně rovná podlaha a kompaktní pohon nám dovolí využít prostor vozu na maximum," dodává. Zatím není jasné, kdy se "zvýšeného Leafu" dočkáme. Horizont dvou, tří let je ovšem považován za reálný.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků