Nissan vyvíjí SUV na základech Leafu. Známe první podrobnosti

Elektrické SUV od Nissanu by mělo být "to první masové".

Jako by se přední výrobci elektromobilů předháněli o to, který elektromobil jako první strhne očekávanou lavinu. Řeč je o prvním elektromobilu,. který se bude dát považovat za mainstreamový výrobek. Vozy poháněné čistě z baterií totiž stále platí za okrajové zboží. Tedy, pokud zrovna nejde o Norsko či Kalifornii, kde jsou bezemisní auta silně dotována.

Volkswagen na toto téma odpovídá ofenzivou podznačky I.D., "a teď už vážně" říkají třeba i u BMW s budoucí druhou generací vozů "i" či u Nissanu v podobě nového Leafu. Společným jmenovatelem je u těchto vozů vzhled normálního auta a především vyšší dojezd. Chtě nechtě ale musí přistoupit i k energeticky neefektivní, ale nesmírně populární karoserii SUV. Na takovém autě nyní Nissan pracuje.

Příští Nissan Z prý dostane motory od Mercedesu. Dokonce i čtyřválec…

Příští Nissan Z prý dostane motory od Mercedesu. Dokonce i čtyřválec…

Japonci se výrazně inspirují konceptem IMx (ve fotogalerii). Ten na posledním tokijském autosalonu disponoval výkonem 429 koňských sil a dojezdem 611 kilometrů na jedno nabití. Pracuje také s dalším stupněm Pro Pilotu, semi-autonomního řízení.

Budoucímu vozu, který z tohoto konceptu vznikne, přikládá Marumo Aoki, šéf evropského designového oddělení Nissanu, důležitost první generace Qashqai - a to je těžký kalibr: "IMx není jen konceptem, během několika let bude na silnicích. Ovšem, že máme Leaf, ale tohle bude opravdu přelomový model," řekl pro britský Autocar.

Koncepci pohonu chtějí vývojáři využít u rodinného SUV ve svůj prospěch: "Totálně rovná podlaha a kompaktní pohon nám dovolí využít prostor vozu na maximum," dodává. Zatím není jasné, kdy se "zvýšeného Leafu" dočkáme. Horizont dvou, tří let je ovšem považován za reálný.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků