Nissan vyvíjí SUV na základech Leafu. Známe první podrobnosti

Elektrické SUV od Nissanu by mělo být "to první masové".

Jako by se přední výrobci elektromobilů předháněli o to, který elektromobil jako první strhne očekávanou lavinu. Řeč je o prvním elektromobilu,. který se bude dát považovat za mainstreamový výrobek. Vozy poháněné čistě z baterií totiž stále platí za okrajové zboží. Tedy, pokud zrovna nejde o Norsko či Kalifornii, kde jsou bezemisní auta silně dotována.

Volkswagen na toto téma odpovídá ofenzivou podznačky I.D., "a teď už vážně" říkají třeba i u BMW s budoucí druhou generací vozů "i" či u Nissanu v podobě nového Leafu. Společným jmenovatelem je u těchto vozů vzhled normálního auta a především vyšší dojezd. Chtě nechtě ale musí přistoupit i k energeticky neefektivní, ale nesmírně populární karoserii SUV. Na takovém autě nyní Nissan pracuje.

Příští Nissan Z prý dostane motory od Mercedesu. Dokonce i čtyřválec…

Příští Nissan Z prý dostane motory od Mercedesu. Dokonce i čtyřválec…

Japonci se výrazně inspirují konceptem IMx (ve fotogalerii). Ten na posledním tokijském autosalonu disponoval výkonem 429 koňských sil a dojezdem 611 kilometrů na jedno nabití. Pracuje také s dalším stupněm Pro Pilotu, semi-autonomního řízení.

Budoucímu vozu, který z tohoto konceptu vznikne, přikládá Marumo Aoki, šéf evropského designového oddělení Nissanu, důležitost první generace Qashqai - a to je těžký kalibr: "IMx není jen konceptem, během několika let bude na silnicích. Ovšem, že máme Leaf, ale tohle bude opravdu přelomový model," řekl pro britský Autocar.

Koncepci pohonu chtějí vývojáři využít u rodinného SUV ve svůj prospěch: "Totálně rovná podlaha a kompaktní pohon nám dovolí využít prostor vozu na maximum," dodává. Zatím není jasné, kdy se "zvýšeného Leafu" dočkáme. Horizont dvou, tří let je ovšem považován za reálný.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků