Nissan vyvíjí SUV na základech Leafu. Známe první podrobnosti

Elektrické SUV od Nissanu by mělo být "to první masové".

Jako by se přední výrobci elektromobilů předháněli o to, který elektromobil jako první strhne očekávanou lavinu. Řeč je o prvním elektromobilu,. který se bude dát považovat za mainstreamový výrobek. Vozy poháněné čistě z baterií totiž stále platí za okrajové zboží. Tedy, pokud zrovna nejde o Norsko či Kalifornii, kde jsou bezemisní auta silně dotována.

Volkswagen na toto téma odpovídá ofenzivou podznačky I.D., "a teď už vážně" říkají třeba i u BMW s budoucí druhou generací vozů "i" či u Nissanu v podobě nového Leafu. Společným jmenovatelem je u těchto vozů vzhled normálního auta a především vyšší dojezd. Chtě nechtě ale musí přistoupit i k energeticky neefektivní, ale nesmírně populární karoserii SUV. Na takovém autě nyní Nissan pracuje.

Příští Nissan Z prý dostane motory od Mercedesu. Dokonce i čtyřválec…

Příští Nissan Z prý dostane motory od Mercedesu. Dokonce i čtyřválec…

Japonci se výrazně inspirují konceptem IMx (ve fotogalerii). Ten na posledním tokijském autosalonu disponoval výkonem 429 koňských sil a dojezdem 611 kilometrů na jedno nabití. Pracuje také s dalším stupněm Pro Pilotu, semi-autonomního řízení.

Budoucímu vozu, který z tohoto konceptu vznikne, přikládá Marumo Aoki, šéf evropského designového oddělení Nissanu, důležitost první generace Qashqai - a to je těžký kalibr: "IMx není jen konceptem, během několika let bude na silnicích. Ovšem, že máme Leaf, ale tohle bude opravdu přelomový model," řekl pro britský Autocar.

Koncepci pohonu chtějí vývojáři využít u rodinného SUV ve svůj prospěch: "Totálně rovná podlaha a kompaktní pohon nám dovolí využít prostor vozu na maximum," dodává. Zatím není jasné, kdy se "zvýšeného Leafu" dočkáme. Horizont dvou, tří let je ovšem považován za reálný.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

25.  6.  2019 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků