Nissan vyvíjí nový parkovací systém

Japonská automobilka Nissan vývíjí nový parkovací asistent, který by měl v maximální možné míře eliminovat kolize při parkování. Promáčkliny a drobné škrábance, které při parkování běžně vznikají, když se rozhodne zaparkovat někdo kdo to neumí, budou již minulostí. Ovšem i tento systém základní řidičské zručnosti vyžaduje.

Nový parkovací asistent spočívá v monitorování veškerého prostoru kolem auta - starají se o to čtyři kamery a čidla. Kamery jsou umístěny na obou zpětných zrcátkách, na masce a boku vozidla. Asistent disponuje i čtyřmi čidly, přičemž každé z nich je umístěno na krajích u obou nárazníků. Obraz, který kamery přenášejí, se pak zobrazí na monitoru v interiéru vozidla. Řidič si taktéž může navolit, ze které perspektivy chce své auto vidět.  

První Nissan, který bude disponovat touto technologii, bude čistě japonský model dodávky Legrand. Postupně by se systém měl implantovat i do dalších modelů, jak na americkém, tak na evropském trhu.

Podle automobilky má však systém smysl jen u větších vozů. Proto možná některé řidičky (nebo i řidiče) zklame, že do Micry se tenhle systém pravděpodobně nedostane.

Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků