Nissan vymyslel, jak naložit se starými bateriemi elektroaut. Pro blaho všech!

Baterie v první generaci Nissanu Leaf bude možné nyní měnit levněji.
Nissan vymyslel, jak naložit se starými bateriemi elektroaut. Pro blaho všech!

I dříve nabízel Nissan majitelům první generace elektromobilu Leaf možnost výměny bateriového packu s kapacitou 24 kWh za nový. Jenže, požadoval za to nemalou částku téměř 130.000 Kč. To samozřejmě mnohé odrazovalo.

Nyní přichází v Japonsku s novou nabídkou. Lidem do ojetého leafu zabuduje repasovanou baterii. V takovém případě se cena sníží na méně než polovinu původní částky. Konkrétně si servisní technici dealerství Nissanu naúčtují necelých šedesát tisíc korun. Nová služba začne být nabízena již v letošním květnu.

Nová generace elektromobilu Nissan Leaf nabídne i autonomní jízdu

Nová generace elektromobilu Nissan Leaf nabídne i autonomní jízdu

Nissan si od tohoto počinu slibuje další zvýšení zájmu lidí o elektromobily, konkrétně o ojeté vozy poháněné čistě elektřinou. Od roku 2010, kdy se první generace leafu začala prodávat, si tento vůz koupilo na celém světě přes 300 tisíc zájemců. Nyní se již začal distribuovat Nissan Leaf II.

V safari Zoo Dvůr králové začínají jezdit elektromobily Nissan. Zvěř získá větší klid

V safari Zoo Dvůr králové začínají jezdit elektromobily Nissan. Zvěř získá větší klid

Repase není jediná cesta, jak smysluplně prodloužit využívání baterií elektromobilů. Nedávno například Nissan oznámil, že použité baterie zabuduje do pouličních lamp. 

V oblasti výroby a prodeje elektromobilů má Nissan také ambiciózní plány. Například oznámil, že již ve finančním roce 2022 chce prodat milion kusů elektrických vozidel. Nabízet bude celkem osm typů automobilů poháněných elektřinou. Minimálně jeden z nich bude crossover.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků