Nissan vstoupil mezi TOP 100 globálních značek

Nissan byl letos poprvé zařazen mezi TOP 100 nejcennějších značek světa v žebříčku, sestavovaném každoročně magazínem BusinessWeek. Připojil se tak k nejvýznamnějším společnostem jako je Coca-Cola, Microsoft a IBM.

Značka Nissan se s hodnotou 2,5 miliardy USD dostala na 89. příčku prestižního seznamu především díky razantnímu vzestupu posledních let. Autoři seznamu říkají, že reputace značky vzrostla díky prvotřídnímu řízení společnosti a paletě zcela nových modelů.

Postavení každé značky vychází z podrobné analýzy, nakolik prodeje skutečně ovlivňuje kvalita značky. Spočítat hodnotu značky znamená vzít v úvahu několik faktorů včetně pověsti značky na trhu, její stability a schopnosti překročit zeměpisné a kulturní hranice.

Aby se firma vůbec kvalifikovala do výběru, musí splnit následující minimální kritéria:

  • Hodnota značky musí přesáhnout miliardu dolarů
  • Musí být skutečně globální, minimálně třetina příjmů musí pocházet ze zahraničí a firma musí mít významnou distribuční síť v Americe, Evropě i Asii
  • Firma musí zveřejňovat marketingové a finanční údaje

Vzestup značky Nissan těsně následuje za obratem hospodářské situace, jenž se prudce lepší díky rozsáhlé reorganizaci firmy a intenzivnímu uvádění velmi úspěšných nových modelů na trh. Jednadvacet zcela nových modelů během posledních tří let zahrnulo v Evropě například vozy jako je Primera, Micra a X-TRAIL.

Průzkum, uskutečněný Interbrandem, vyšel v prvním srpnovém týdnu na stránkách magazínu BusinessWeek.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků