Nissan byl letos poprvé zařazen mezi TOP 100 nejcennějších značek světa v žebříčku, sestavovaném každoročně magazínem BusinessWeek. Připojil se tak k nejvýznamnějším společnostem jako je Coca-Cola, Microsoft a IBM.
Značka Nissan se s hodnotou 2,5 miliardy USD dostala na 89. příčku prestižního seznamu především díky razantnímu vzestupu posledních let. Autoři seznamu říkají, že reputace značky vzrostla díky prvotřídnímu řízení společnosti a paletě zcela nových modelů.
Postavení každé značky vychází z podrobné analýzy, nakolik prodeje skutečně ovlivňuje kvalita značky. Spočítat hodnotu značky znamená vzít v úvahu několik faktorů včetně pověsti značky na trhu, její stability a schopnosti překročit zeměpisné a kulturní hranice.
Aby se firma vůbec kvalifikovala do výběru, musí splnit následující minimální kritéria:
- Hodnota značky musí přesáhnout miliardu dolarů
- Musí být skutečně globální, minimálně třetina příjmů musí pocházet ze zahraničí a firma musí mít významnou distribuční síť v Americe, Evropě i Asii
- Firma musí zveřejňovat marketingové a finanční údaje
Vzestup značky Nissan těsně následuje za obratem hospodářské situace, jenž se prudce lepší díky rozsáhlé reorganizaci firmy a intenzivnímu uvádění velmi úspěšných nových modelů na trh. Jednadvacet zcela nových modelů během posledních tří let zahrnulo v Evropě například vozy jako je Primera, Micra a X-TRAIL.
Průzkum, uskutečněný Interbrandem, vyšel v prvním srpnovém týdnu na stránkách magazínu BusinessWeek.