Nissan vstoupil mezi TOP 100 globálních značek

Nissan byl letos poprvé zařazen mezi TOP 100 nejcennějších značek světa v žebříčku, sestavovaném každoročně magazínem BusinessWeek. Připojil se tak k nejvýznamnějším společnostem jako je Coca-Cola, Microsoft a IBM.

Značka Nissan se s hodnotou 2,5 miliardy USD dostala na 89. příčku prestižního seznamu především díky razantnímu vzestupu posledních let. Autoři seznamu říkají, že reputace značky vzrostla díky prvotřídnímu řízení společnosti a paletě zcela nových modelů.

Postavení každé značky vychází z podrobné analýzy, nakolik prodeje skutečně ovlivňuje kvalita značky. Spočítat hodnotu značky znamená vzít v úvahu několik faktorů včetně pověsti značky na trhu, její stability a schopnosti překročit zeměpisné a kulturní hranice.

Aby se firma vůbec kvalifikovala do výběru, musí splnit následující minimální kritéria:

  • Hodnota značky musí přesáhnout miliardu dolarů
  • Musí být skutečně globální, minimálně třetina příjmů musí pocházet ze zahraničí a firma musí mít významnou distribuční síť v Americe, Evropě i Asii
  • Firma musí zveřejňovat marketingové a finanční údaje

Vzestup značky Nissan těsně následuje za obratem hospodářské situace, jenž se prudce lepší díky rozsáhlé reorganizaci firmy a intenzivnímu uvádění velmi úspěšných nových modelů na trh. Jednadvacet zcela nových modelů během posledních tří let zahrnulo v Evropě například vozy jako je Primera, Micra a X-TRAIL.

Průzkum, uskutečněný Interbrandem, vyšel v prvním srpnovém týdnu na stránkách magazínu BusinessWeek.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků