Nissan vstoupil mezi TOP 100 globálních značek

Nissan byl letos poprvé zařazen mezi TOP 100 nejcennějších značek světa v žebříčku, sestavovaném každoročně magazínem BusinessWeek. Připojil se tak k nejvýznamnějším společnostem jako je Coca-Cola, Microsoft a IBM.

Značka Nissan se s hodnotou 2,5 miliardy USD dostala na 89. příčku prestižního seznamu především díky razantnímu vzestupu posledních let. Autoři seznamu říkají, že reputace značky vzrostla díky prvotřídnímu řízení společnosti a paletě zcela nových modelů.

Postavení každé značky vychází z podrobné analýzy, nakolik prodeje skutečně ovlivňuje kvalita značky. Spočítat hodnotu značky znamená vzít v úvahu několik faktorů včetně pověsti značky na trhu, její stability a schopnosti překročit zeměpisné a kulturní hranice.

Aby se firma vůbec kvalifikovala do výběru, musí splnit následující minimální kritéria:

  • Hodnota značky musí přesáhnout miliardu dolarů
  • Musí být skutečně globální, minimálně třetina příjmů musí pocházet ze zahraničí a firma musí mít významnou distribuční síť v Americe, Evropě i Asii
  • Firma musí zveřejňovat marketingové a finanční údaje

Vzestup značky Nissan těsně následuje za obratem hospodářské situace, jenž se prudce lepší díky rozsáhlé reorganizaci firmy a intenzivnímu uvádění velmi úspěšných nových modelů na trh. Jednadvacet zcela nových modelů během posledních tří let zahrnulo v Evropě například vozy jako je Primera, Micra a X-TRAIL.

Průzkum, uskutečněný Interbrandem, vyšel v prvním srpnovém týdnu na stránkách magazínu BusinessWeek.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků