Nissan versus Audi: spor o písmeno „Q“

Podle britského Autoexpressu se rýsuje soudní spor o písmeno „Q“ v názvu vozů Nissanu a Audi. Zatímco Nissan používá označení Q, resp. QX pro svou značku Infiniti už od roku 1989, Audi s tímto označením přichází teprve nyní. Na začátku příštího roku uvede na trh model Q7, SUV pro sedm lidí, a později model Q5, menší SUV postavené na platformě budoucí Audi A4. A to se Nissanu samozřejmě nelíbí. Je tedy možné, že Audi bude muset od qéčka upustit.

Poznámka: Podobný spor se konal už dříve, kdy Fiat pojmenoval svou novinku Gingo, proti čemuž ale protestoval Renault. Podle něj by si zákazníci mohli plést Gingo se jménem Twingo. Fiat proto musel pro nový vůz najít nové jméno, staronové Panda.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků