Nissan v Paříži: 350Z roadster, Pathfinder do Evropy...

Na letošním pařížském autosalonu vystaví Nissan několik novinek a modernizovaných modelů pro evropský trh: nové SUV Pathfinder, roadster 350Z, evropskou premiéru si odbude Murano, představí se modernizovaný Patrol a X-Trail s alternativním pohonem.
Nissan v Paříži: 350Z roadster, Pathfinder do Evropy...

Pathfinder

SUV Pathfinder je novým přírůstkem modelové řady Nissan. Začátek prodejů je naplánován na březen roku 2005.

Pathfinder byl inspirován konceptem Dunehawk, vystaveným na loňském autosalonu ve Frankfurtu. Interiér nabízí tři řady sedadel, přičemž druhá a třetí řada je sklopná, což umožňuje vytvořit velkoryse dimenzovaný zavazadlový prostor s plochou podlahou. Díky přizpůsobivosti vnitřního prostoru je možno uspořádat sedadla v 64 různých variantách. Pro větší pohodlí a snazší přístup k zavazadlům slouží možnost samostatného otvírání okna zadních dveří.

O pohon vozu se stará nový, velmi výkonný čtyřválcový turbodieselový motor dCi o objemu 2,5 litru, který přichází s druhou generací přímého vstřikování paliva commonrail, zajišťujícím nižší emise, a novým řídicím systémem, zajišťujícím mimořádně kultivovaný běh. Nabídne nejvyšší výkon a točivý moment ve své kategorii, provázený navíc výjimečné příznivou ekonomikou provozu.

Přestože se jedná o vůz kategorie 4x4, je Pathfinder vybaven nezávislým zavěšením kol se dvěma příčnými rameny, což mu na silnici zaručuje dynamiku srovnatelnou s běžnou limuzínou. Jeho vyspělý, elektronicky řízený systém pohonu All-Mode 4x4, dobře známý z Nissanu X-TRAIL, navíc ale poskytuje Pathfinderu také vynikající schopnosti v terénu.

Výbava a technická úroveň vozu jsou na velmi vysoké úrovni. V nabídce je kromě standardní bohaté výbavy a bezpečnostních prvků také zadní parkovací kamera, známá z Primery, a inteligentní klíč, který umožňuje odemykat dveře a nastartovat motor bez nutnosti vkládat klíč do zámku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan Pathfinder má místo až pro sedm cestujících

350Z roadster

Kabriolet, vycházející ze široce uznávaného sportovního kupé 350Z, bude v Paříži vystaven v předstihu před uvedením na evropský trh, kde by se měl objevit v příštím roce.

Stejně jako u kupé obstarává pohon legendární 3,5 litrový vidlicový šestiválec úspěšné řady VQ, který vyniká výkonem 209 KW (280 koní) a točivým momentem 363 Nm, který pohání zadní kola. Klasická sportovní koncepce. Sací systém i výfuk byly speciálně naladěny tak, aby zvuk motoru maximálně potěšil řidiče při jízdě se staženou střechou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Murano

Evropská verze Nissanu Murano, jež se objeví v Paříži, je evropskou premiérou tohoto vozu. Přitažlivý crossover s pohonem 4x4 a liniemi sportovního vozu poskytuje komfort a výkony pro opravdu nejnáročnější zákazníky.

Více než 1 600 změn, provedených proti americké verzi, Murano ideálně připravilo na nároky evropských zákazníků. Je připravena jedna verze Murana s opravdu vysokou výbavou. Nebude chybět satelitní navigace s dopravním zpravodajským kanálem (TMC), který díky samočinné aktualizaci poskytuje nejčerstvější informace o dopravním provozu. Bude zde také barevná parkovací kamera, špičková audio soustava Bose, bi-xenonové světlomety a kožené čalounění.

Nissan Murano, poháněný upraveným zážehovým vidlicovým šestiválcem 3.5 l úspěšné řady VQ, známým ze sportovního kupé 350Z, je velkým hitem na severoamerickém trhu, kde se prodává déle než rok.

Unikátní předností Murana, s níž nastoupí na evropský trh, je kontinuální samočinná převodovka, dovolující i manuální řazení 6 rychlostních stupňů. Výkon se na silnici přenáší přes elektronicky řízený systém pohonu Nissan All-Mode 4x4.

Murano jde do prodeje po celé Evropě začátkem příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Patrol

Patrol nabízí novou, robustnější přední masku, nový vzhled zadní části vozu a nově integrované boční stupačky. Změnami prošel i silný třílitrový turbodiesel, který nyní disponuje větším výkonem a vyšším točivým momentem. Změnou je také vypuštění označení „GR“ z názvu vozu.

Patrně k největším změnám došlo v interiéru. Ačkoliv Patrol zůstává v jádru drsným off-roadem, Nissan neviděl žádný důvod, proč by si cestující v Patrolu nemohli vychutnat i patřičné pohodlí a luxus. Patrol tak nabízí nový interiér s kvalitnějšími materiály, větším komfortem a bohatší výbavu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Foto: © Automedia

X-Trail s palivovými články

Nissan představí model 2003 s alternativním pohonem palivovými články, který nabízí výrazné vylepšení rychlosti a dojezdu ve srovnání s modelem 2002, vystaveným před rokem ve Frankfurtu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků