Nissan v Česku? Loni se mu nedařilo, letos prý zabere

Nissan se nemá čím chlubit, loni v Česku nezabodoval. Za dvanáct měsíců prodal 1887 osobních vozů, na trhu zaujal dvacátou pozici a z „koláče“ si ukousl pouhých 1,12 procent. Oproti roku 2009 se propadl o 200 vozů. Nejprodávanějším zůstal crossover Qashqai (1017), následován modely Note (293) a Micra (109).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Nejprodávanější modely v České republice: Qashqai, Note, Micra 

V čem byly příčiny? Hlavně prý ve špatné komunikaci. I tohle zaznělo na tiskové konferenci s novým generálním ředitelem pro střední a východní Evropu Philippem Saillardem. Na otázku AutoRevue.cz, zdali si myslí, že bude mít šanci z Budapešti, kde sídlí, ovlivňovat dobře dění v České republice, když ostatní ředitelé značek mají kanceláře v Praze, odpověděl: „Já nejsem ani Čech, ani Maďar, jsem Francouz. V poslední době jsem strávil čtyřikrát více času v České republice, než v Maďarsku. Jsem tady jednou týdně, i dvakrát týdně a věnuji se místnímu trhu s opravdu velkým nasazením.“

Podle něj je český trh nejvíce rozvinutý ze všech čtyř, které má na starosti (kromě České republiky ještě Polsko, Maďarsko a Slovensko), nejvíce se podobá trhům na Západě. A má i své zvláštnosti. Třeba model Juke, který je úspěšný v západních zemích, tak zde se zatím takovým razantním způsobem neprosadil. Bylo prodáno sto vozů. „Mysleli jsme, že ho budou kupovat lidé kolem 35 let. A zatím si ho pořizují hlavně starší manželé kolem 55 let, dělají si tak radost,“ řekl Saillard.

Rozhovořil se i o fleetových prodejích. Na námitku, že Nissan nemá ve svém nabídce vůz, který by se hodil společnostem, s důrazem odpověděl, že takovým vozem je Qashqai. „Bohužel v České republice se vžilo, že je to spíše vůz do terénu, esúvéčko, ale to je nesmysl. Budeme pracovat na tom, aby se prosadil jako fleetové auto.“

Co se týká novinek, Saillard řekl, že v „současné době chystá Nissan druhou fázi uvedení modelů Micra a Juke na český trh. Crossover Qashqai, který je dlouhodobě nejprodávanějším modelem značky, bude i nadále hrát významnou roli a představí se s řadou vylepšení. Kromě toho bude zahájen prodej sportovních vozů GT-R a 370Z v modelové verzi 2011 a na samém závěru roku bude na trh uveden zcela nový užitkový vůz NV400“.
 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Jsou svérázné, originální: Juke a 370Z. Na snímku vpravo je Phillipp Saillard 

 

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 6 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky