Nissan v Americe: ofenziva užitkových vozů začne v roce 2010

Japonská automobilka Nissan se za „velkou louží“ rozhodla zaměřit na segment užitkových vozidel, o čemž svědčí i koncept NV200 a jeho nedávno představený větší bratr s označením NV2500. Společnost tak plánuje využít neblahou situaci, v níž se nacházejí někteří konkurenti a zaútočit na část trhu, které již několik let dominují Fordy série E a Super Duty.

V této souvislosti podepsal Nissan i několik dohod o spolupráci se společností Cummins, která se v minulosti proslavila mimo jiné i výrobou výkonných dieselových agregátů pro tahače. Nissan si tedy uvědomuje, že ofenziva na tento trh nebude snadná a hned zezačátku potřebuje silnou podporu ze strany dodavatelů a spolupracovníků. Nicméně, podle oficiálního stanoviska společnosti můžeme nejpozději v roce 2010 očekávat hned tři nové užitkové modely postavené na výše zmíněných konceptech.

Podobný útok na trh s „pracanty“ automobilka v Evropě neplánuje a nicméně to ani není třeba, jelikož modely Cabstar, Interstar a Primastar díru v trhu dostatečně zaplňují. To, že oblibě se v naších končinách těší jiné užitkové modely, je již věc druhá… 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan NV200: vidět jsme jej mohli i na brněnském Autotecu
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Nissan NV2500: větší a výkonnější bratr
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků