Nissan už v Evropě vyrábí nový nejúspěšnější elektromobil světa

Výroba druhé generace modelu Leaf probíhá v továrně Nissanu v britském Sunderlandu. Jde o největší britský automobilový závod všech dob.

Když před časem české zastoupení Nissanu uvádělo druhou generaci modelu Leaf na náš trh, jistě jste si všimli, že vystavoval trochu „zvláštní“ exemplář. Šlo o vůz s pravostranným řízením vyrobeným pro Japonsko, protože kusy pro Evropu se tou dobou ještě nevyráběly. Dnes je ale všechno jinak.

Nissan Leaf II měl českou premiéru. Evropská verze se ale ještě nevyrábí

Nissan Leaf II měl českou premiéru. Evropská verze se ale ještě nevyrábí

Nissan už totiž zahájil výrobu druhé generace Leafu v továrně v britském Sunderlandu, kde probíhala i výroba předchůdce. Vedle toho zde vznikají crossovery Juke, Qashqai, mimořádně praktický Note a Infiniti Q30 a QX30, které se ale u nás bohužel neprodávají (Infiniti loni oficiálně odešlo z českého trhu).

Právě Leaf je pro Nissan nejenom z hlediska image velice důležitý, protože jde o nejprodávanější elektromobil na světě. Jeho druhá generace je svým způsobem evolucí té první. Razantně se změnil design karoserie - vůz nyní díky hranám vypadá sportovněji, předchůdce byl spíše baculatý.

Nový Nissan Leaf už není "exotem". Dojezd se přiblížil metě 400 kilometrů

Nový Nissan Leaf už není "exotem". Dojezd se přiblížil metě 400 kilometrů

Hlavně ale stoupnul výkon z 80 na 110 kilowattů a točivý moment vrcholí hodnotou 320 N.m. Došlo i ke zvýšení kapacity akumulátoru. Zatímco minulá generace měla nanejvýš 30 kW, nová má 40 kWh, což jí podle metodiky NEDC vystačí na 378 kilometrů elekrické jízdy.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků