Nissan už v Evropě vyrábí nový nejúspěšnější elektromobil světa

Výroba druhé generace modelu Leaf probíhá v továrně Nissanu v britském Sunderlandu. Jde o největší britský automobilový závod všech dob.

Když před časem české zastoupení Nissanu uvádělo druhou generaci modelu Leaf na náš trh, jistě jste si všimli, že vystavoval trochu „zvláštní“ exemplář. Šlo o vůz s pravostranným řízením vyrobeným pro Japonsko, protože kusy pro Evropu se tou dobou ještě nevyráběly. Dnes je ale všechno jinak.

Nissan Leaf II měl českou premiéru. Evropská verze se ale ještě nevyrábí

Nissan Leaf II měl českou premiéru. Evropská verze se ale ještě nevyrábí

Nissan už totiž zahájil výrobu druhé generace Leafu v továrně v britském Sunderlandu, kde probíhala i výroba předchůdce. Vedle toho zde vznikají crossovery Juke, Qashqai, mimořádně praktický Note a Infiniti Q30 a QX30, které se ale u nás bohužel neprodávají (Infiniti loni oficiálně odešlo z českého trhu).

Právě Leaf je pro Nissan nejenom z hlediska image velice důležitý, protože jde o nejprodávanější elektromobil na světě. Jeho druhá generace je svým způsobem evolucí té první. Razantně se změnil design karoserie - vůz nyní díky hranám vypadá sportovněji, předchůdce byl spíše baculatý.

Nový Nissan Leaf už není "exotem". Dojezd se přiblížil metě 400 kilometrů

Nový Nissan Leaf už není "exotem". Dojezd se přiblížil metě 400 kilometrů

Hlavně ale stoupnul výkon z 80 na 110 kilowattů a točivý moment vrcholí hodnotou 320 N.m. Došlo i ke zvýšení kapacity akumulátoru. Zatímco minulá generace měla nanejvýš 30 kW, nová má 40 kWh, což jí podle metodiky NEDC vystačí na 378 kilometrů elekrické jízdy.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků