Nissan uváděl zavádějící dobu nabíjení Leafu, rozhodl britský úřad

Britské zastoupení Nissanu muselo ze svého webu stáhnout podle všeho zavádějící reklamní materiály, které nepravdivě popisovaly schopnosti elektromobilu Leaf.

Nezávislý regulační úřad pro dohled nad reklamou v britských médiích (ASA) už dokázal zakázat řadu automobilových reklam, ať už na základě klamání spotřebitele, nebo třeba kvůli vyobrazení nebezpečné jízdy na silnici, která by prý mohla negativně ovlivnit publikum. Tentokrát se však ASA pustila do britského zastoupení Nissanu, který měl nepřesně propagovat schopnosti elektrického modelu Leaf.

Trojice zřejmě nespokojených majitelů totiž úřadu ASA nahlásila zavádějící reklamní materiály na webových stránkách Nissanu, které tvrdily, že akumulátory elektromobilu Leaf lze v časovém rozmezí 40 až 60 minut nabít do kapacity 80 %.  

TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Jak už to dnes bývá, tvrzení byla v reklamním sdělení pochopitelně upřesněna malým písmem takzvaně „pod čarou“, kde Nissan přímo specifikoval nutnost použití jeho rychlonabíječky typu CHAdeMO k dosažení takto rychlého nabití. Nehledě na zmínku, že rychlost nabíjení se liší podle velikosti baterie, jejího stavu a proces může dále ovlivnit například okolní teplota.  

Ve stížnosti na Nissan bylo uvedeno, že nabíjení Leafu obvykle trvá déle než 60 minut a baterie vozu jsou uzpůsobeny k procesu rychlého nabíjení pouze jednou denně. V prohlášení ovšem tyto informace automobilka obratem vyvrátila, opět uvedla, že nabití baterií na 80 % kapacity je do 60 minut možné, a samozřejmě se odvolala na svou poznámku pod čarou, vysvětlující faktory ovlivňující nabíjení. Nissan rovněž potvrdil, že akumulátory Leafu jsou uzpůsobeny k opakovanému rychlonabíjení i vícekrát denně.

Verzi Nismo už dostal i elektrický Nissan Leaf. Ladila se ovladatelnost

Verzi Nismo už dostal i elektrický Nissan Leaf. Ladila se ovladatelnost

V průběhu šetření ještě Nissan raději pozměnil text reklamních materiálů, nyní uvádějící čas nabití Leafu z 20 na 80 % „okolo 60 minut“ při použití rychlonabíječky CHAdeMO. Rozvedl i detailní podmínky nabíjení a funkci bezpečnostní pojistky, která zabraňovala rychlému nabíjení několikrát po sobě v krátkém časovém rozmezí.  

I přes tyto změny však ASA rozhodla o odstranění reklamních materiálů, protože mohly spotřebitele lehce zmást a informace byly i přes úpravy zavádějící. Úřad rovněž kritizoval umístění důležitých podrobností až na samotný konec webových stránek propagujících Leaf. Nissanu bylo nakonec doporučeno, aby budoucí reklamy jasněji vyjadřovaly možnou proměnlivost doby nabíjení jeho elektromobilu.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků