Britské zastoupení Nissanu muselo ze svého webu stáhnout podle všeho zavádějící reklamní materiály, které nepravdivě popisovaly schopnosti elektromobilu Leaf.
Nezávislý regulační úřad pro dohled nad reklamou v britských médiích (ASA) už dokázal zakázat řadu automobilových reklam, ať už na základě klamání spotřebitele, nebo třeba kvůli vyobrazení nebezpečné jízdy na silnici, která by prý mohla negativně ovlivnit publikum. Tentokrát se však ASA pustila do britského zastoupení Nissanu, který měl nepřesně propagovat schopnosti elektrického modelu Leaf.
Trojice zřejmě nespokojených majitelů totiž úřadu ASA nahlásila zavádějící reklamní materiály na webových stránkách Nissanu, které tvrdily, že akumulátory elektromobilu Leaf lze v časovém rozmezí 40 až 60 minut nabít do kapacity 80 %.
Jak už to dnes bývá, tvrzení byla v reklamním sdělení pochopitelně upřesněna malým písmem takzvaně „pod čarou“, kde Nissan přímo specifikoval nutnost použití jeho rychlonabíječky typu CHAdeMO k dosažení takto rychlého nabití. Nehledě na zmínku, že rychlost nabíjení se liší podle velikosti baterie, jejího stavu a proces může dále ovlivnit například okolní teplota.
Ve stížnosti na Nissan bylo uvedeno, že nabíjení Leafu obvykle trvá déle než 60 minut a baterie vozu jsou uzpůsobeny k procesu rychlého nabíjení pouze jednou denně. V prohlášení ovšem tyto informace automobilka obratem vyvrátila, opět uvedla, že nabití baterií na 80 % kapacity je do 60 minut možné, a samozřejmě se odvolala na svou poznámku pod čarou, vysvětlující faktory ovlivňující nabíjení. Nissan rovněž potvrdil, že akumulátory Leafu jsou uzpůsobeny k opakovanému rychlonabíjení i vícekrát denně.
V průběhu šetření ještě Nissan raději pozměnil text reklamních materiálů, nyní uvádějící čas nabití Leafu z 20 na 80 % „okolo 60 minut“ při použití rychlonabíječky CHAdeMO. Rozvedl i detailní podmínky nabíjení a funkci bezpečnostní pojistky, která zabraňovala rychlému nabíjení několikrát po sobě v krátkém časovém rozmezí.
I přes tyto změny však ASA rozhodla o odstranění reklamních materiálů, protože mohly spotřebitele lehce zmást a informace byly i přes úpravy zavádějící. Úřad rovněž kritizoval umístění důležitých podrobností až na samotný konec webových stránek propagujících Leaf. Nissanu bylo nakonec doporučeno, aby budoucí reklamy jasněji vyjadřovaly možnou proměnlivost doby nabíjení jeho elektromobilu.