Nissan uváděl zavádějící dobu nabíjení Leafu, rozhodl britský úřad

Britské zastoupení Nissanu muselo ze svého webu stáhnout podle všeho zavádějící reklamní materiály, které nepravdivě popisovaly schopnosti elektromobilu Leaf.

Nezávislý regulační úřad pro dohled nad reklamou v britských médiích (ASA) už dokázal zakázat řadu automobilových reklam, ať už na základě klamání spotřebitele, nebo třeba kvůli vyobrazení nebezpečné jízdy na silnici, která by prý mohla negativně ovlivnit publikum. Tentokrát se však ASA pustila do britského zastoupení Nissanu, který měl nepřesně propagovat schopnosti elektrického modelu Leaf.

Trojice zřejmě nespokojených majitelů totiž úřadu ASA nahlásila zavádějící reklamní materiály na webových stránkách Nissanu, které tvrdily, že akumulátory elektromobilu Leaf lze v časovém rozmezí 40 až 60 minut nabít do kapacity 80 %.  

TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Jak už to dnes bývá, tvrzení byla v reklamním sdělení pochopitelně upřesněna malým písmem takzvaně „pod čarou“, kde Nissan přímo specifikoval nutnost použití jeho rychlonabíječky typu CHAdeMO k dosažení takto rychlého nabití. Nehledě na zmínku, že rychlost nabíjení se liší podle velikosti baterie, jejího stavu a proces může dále ovlivnit například okolní teplota.  

Ve stížnosti na Nissan bylo uvedeno, že nabíjení Leafu obvykle trvá déle než 60 minut a baterie vozu jsou uzpůsobeny k procesu rychlého nabíjení pouze jednou denně. V prohlášení ovšem tyto informace automobilka obratem vyvrátila, opět uvedla, že nabití baterií na 80 % kapacity je do 60 minut možné, a samozřejmě se odvolala na svou poznámku pod čarou, vysvětlující faktory ovlivňující nabíjení. Nissan rovněž potvrdil, že akumulátory Leafu jsou uzpůsobeny k opakovanému rychlonabíjení i vícekrát denně.

Verzi Nismo už dostal i elektrický Nissan Leaf. Ladila se ovladatelnost

Verzi Nismo už dostal i elektrický Nissan Leaf. Ladila se ovladatelnost

V průběhu šetření ještě Nissan raději pozměnil text reklamních materiálů, nyní uvádějící čas nabití Leafu z 20 na 80 % „okolo 60 minut“ při použití rychlonabíječky CHAdeMO. Rozvedl i detailní podmínky nabíjení a funkci bezpečnostní pojistky, která zabraňovala rychlému nabíjení několikrát po sobě v krátkém časovém rozmezí.  

I přes tyto změny však ASA rozhodla o odstranění reklamních materiálů, protože mohly spotřebitele lehce zmást a informace byly i přes úpravy zavádějící. Úřad rovněž kritizoval umístění důležitých podrobností až na samotný konec webových stránek propagujících Leaf. Nissanu bylo nakonec doporučeno, aby budoucí reklamy jasněji vyjadřovaly možnou proměnlivost doby nabíjení jeho elektromobilu.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 90 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků