Nissan Urge: technomotorka na čtyřech kolech

Každá automobilka se chce v novém roce ukázat v dobrém světle, představit zajímavé koncepty či prototypy. Výjimkou není ani japonský Nissan, který na detroitském autosalónu představí studii s názvem Urge.
Nissan Urge: technomotorka na čtyřech kolech

Nissan Urge je na první pohled malý, dvoumístný sportovní vůz, ale hned na ten druhý je vidět, že nejde o žádné ořezávátko - hliníková odlehčená kostra je posazena na platformě z modelu 350Z. Urge vzniklo v designerském a vývojovém centru Nissanu v americké Kalifornii a bude sloužit především jako test reakce zákazníků a široké veřejnosti na takto koncipovaný automobil.

Na základě odezvy návštěvníků se vedení automobilky rozhodne, zda se vůz bude vyrábět sériově či nikoliv. Pokud budou reakce kladné, Nissan se s výrobou modelu Urge zaměří především na americký trh, kde by chtěl oslovit tamní mladé lidi a nabídnout jim sportovní vůz s cenou pod magickou hranici 20 tis. USD.

Dalším lákadlem pro "mládež" budou moderní multimediální technologie, třeba integrovaná konzole XBox od Microsoftu, která bude navíc napojena přímo na pedály vozu a volant. Děj hry bude moci posádka sledovat na výklopném LCD displayi, který v běžném provzu slouží jako zpětné zrcátko.


Nissan Urge
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků