Nissan upraví převodovky CVT tak, aby se nechovaly jako CVT

Nissan upraví převodovky CVT tak, aby se nechovaly jako CVT

Automatická převodovka s plynule měnitelným převodem, zkráceně označovaná anglickou zkratkou CVT, má nesporné technické výhody. Nicméně řidiči to po celém světě vidí jinak a utrápené skučení motoru v konstantních vysokých otáčkách při plné akceleraci se jim nelíbí. Nissan proto upraví software svých automatů CVT tak, aby se více chovaly jako klasické automatické převodovky se skutečnými rychlostními stupni.

Test Nissan Juke Nismo – jedno velké „kdyby“

Test Nissan Juke Nismo – jedno velké „kdyby“

Protože chování dnešních převodovek řídí ve velké míře elektronika, lze již poměrně snadno docílit simulace převodových stupňů i u CVT. Řidiči tak skutečně budou mít pocit, že se jejich auto chová normálně. Nissan prý dokonce eviduje případy, kdy zákazníci jezdili do servisů s tím, že je převodovka rozbitá, když „neřadí“.

Test Range Rover Evoque SD4: devět stupňů ke štěstí

Test Range Rover Evoque SD4: devět stupňů ke štěstí

Nissan tak postupně zavede modernizované automaty CVT s funkcí D-Step Shift Logic do všech modelů vybavených právě tímto typem automatické převodovky. Principielně tak zmizí podstatná výhoda převodovky CVT, tedy udržování motoru v optimálním pásmu otáček a tím i snížení relativní spotřeby paliva. Ovšem pocit řidiče – zákazníka je přece jen důležitější než pár ušetřených deci benzínu…

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

včera | Jan Mička | 52 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 145 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků