Nissan ukazuje, jak lze při kempování využít staré baterie elektromobilů

Nissan na staré baterie z elektromobilů nepohlíží jako na odpad, ale jejich druhotné využití nachází třeba v oblasti kempování.

Pro nadšence do kempování na trochu luxusnější úrovni se rozhodl Nissan ve společnosti firmy Opus představit koncept upraveného příbytku, který dokáže využít elektrickou energii powerbanky Energy ROAM. Takzvaný „stan na kolečkách“ a jeho příslušenství tak Nissan dokáže kompletně napájet zdrojem energie, jež původně pochází z elektromobilů Leaf.

Právě bateriové články ze starých modulů elektromobilů Leaf, které již nemají dostatek energie pohánět samotný automobil, ale vystačí napájet příslušenství jako osvětlení, telefony nebo mikrovlnku, tak Nissan použil k vytvoření své powerbanky. Původně vyřazené akumulátory tak nachází druhý život při kempování.

Nissan X-Trail se nebude vyrábět v Británii. Prsty v tom má zase Brexit

Nissan X-Trail se nebude vyrábět v Británii. Prsty v tom má zase Brexit

V platformě nafukovacího stanu od firmy Opus se tedy nově nachází přihrádka k umístění powerbanky od Nissanu. Zdroj energie má kapacitu 700 Wh a podle automobilky vydrží při normálním využití až sedm dní v provozu, přičemž samotný stan má na vnějšku zabudované solární panely, které zdroj průběžně dobíjejí.

Přenosná krabice plná elektrické energie má klasickou 230V i 12V zásuvku a USB porty pro připojení nejrůznějšího příslušenství. Stan je například vybaven LED osvětlením, mikrovlnou troubou či ledničkou. Dobití Energy ROAMu na plnou kapacitu pak trvá z klasické domácí zásuvky pouhou hodinu. Pouze ze solárních panelů trvá dobití 2 až 4 hodiny.

Takhle se propaguje systém pohonu všech kol! Nissan obul sedanu Altima pásy

Takhle se propaguje systém pohonu všech kol! Nissan obul sedanu Altima pásy

Výsledek spolupráce obou firem je zatím ve formě konceptu. Nissan však opravdu plánuje svou powerbanku začít prodávat, a to v průběhu letoška. Samotný stan Opus Air je již normálně v prodeji a začíná na cenovce 15.995 liber, tedy v přepočtu asi 470 tisíc korun. Opravdu se tedy jedná o kempování na úrovni.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků