Nissan ukazuje, jak lze při kempování využít staré baterie elektromobilů

Nissan na staré baterie z elektromobilů nepohlíží jako na odpad, ale jejich druhotné využití nachází třeba v oblasti kempování.

Pro nadšence do kempování na trochu luxusnější úrovni se rozhodl Nissan ve společnosti firmy Opus představit koncept upraveného příbytku, který dokáže využít elektrickou energii powerbanky Energy ROAM. Takzvaný „stan na kolečkách“ a jeho příslušenství tak Nissan dokáže kompletně napájet zdrojem energie, jež původně pochází z elektromobilů Leaf.

Právě bateriové články ze starých modulů elektromobilů Leaf, které již nemají dostatek energie pohánět samotný automobil, ale vystačí napájet příslušenství jako osvětlení, telefony nebo mikrovlnku, tak Nissan použil k vytvoření své powerbanky. Původně vyřazené akumulátory tak nachází druhý život při kempování.

Nissan X-Trail se nebude vyrábět v Británii. Prsty v tom má zase Brexit

Nissan X-Trail se nebude vyrábět v Británii. Prsty v tom má zase Brexit

V platformě nafukovacího stanu od firmy Opus se tedy nově nachází přihrádka k umístění powerbanky od Nissanu. Zdroj energie má kapacitu 700 Wh a podle automobilky vydrží při normálním využití až sedm dní v provozu, přičemž samotný stan má na vnějšku zabudované solární panely, které zdroj průběžně dobíjejí.

Přenosná krabice plná elektrické energie má klasickou 230V i 12V zásuvku a USB porty pro připojení nejrůznějšího příslušenství. Stan je například vybaven LED osvětlením, mikrovlnou troubou či ledničkou. Dobití Energy ROAMu na plnou kapacitu pak trvá z klasické domácí zásuvky pouhou hodinu. Pouze ze solárních panelů trvá dobití 2 až 4 hodiny.

Takhle se propaguje systém pohonu všech kol! Nissan obul sedanu Altima pásy

Takhle se propaguje systém pohonu všech kol! Nissan obul sedanu Altima pásy

Výsledek spolupráce obou firem je zatím ve formě konceptu. Nissan však opravdu plánuje svou powerbanku začít prodávat, a to v průběhu letoška. Samotný stan Opus Air je již normálně v prodeji a začíná na cenovce 15.995 liber, tedy v přepočtu asi 470 tisíc korun. Opravdu se tedy jedná o kempování na úrovni.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků