Nissan ukazuje, jak lze při kempování využít staré baterie elektromobilů

Nissan na staré baterie z elektromobilů nepohlíží jako na odpad, ale jejich druhotné využití nachází třeba v oblasti kempování.

Pro nadšence do kempování na trochu luxusnější úrovni se rozhodl Nissan ve společnosti firmy Opus představit koncept upraveného příbytku, který dokáže využít elektrickou energii powerbanky Energy ROAM. Takzvaný „stan na kolečkách“ a jeho příslušenství tak Nissan dokáže kompletně napájet zdrojem energie, jež původně pochází z elektromobilů Leaf.

Právě bateriové články ze starých modulů elektromobilů Leaf, které již nemají dostatek energie pohánět samotný automobil, ale vystačí napájet příslušenství jako osvětlení, telefony nebo mikrovlnku, tak Nissan použil k vytvoření své powerbanky. Původně vyřazené akumulátory tak nachází druhý život při kempování.

Nissan X-Trail se nebude vyrábět v Británii. Prsty v tom má zase Brexit

Nissan X-Trail se nebude vyrábět v Británii. Prsty v tom má zase Brexit

V platformě nafukovacího stanu od firmy Opus se tedy nově nachází přihrádka k umístění powerbanky od Nissanu. Zdroj energie má kapacitu 700 Wh a podle automobilky vydrží při normálním využití až sedm dní v provozu, přičemž samotný stan má na vnějšku zabudované solární panely, které zdroj průběžně dobíjejí.

Přenosná krabice plná elektrické energie má klasickou 230V i 12V zásuvku a USB porty pro připojení nejrůznějšího příslušenství. Stan je například vybaven LED osvětlením, mikrovlnou troubou či ledničkou. Dobití Energy ROAMu na plnou kapacitu pak trvá z klasické domácí zásuvky pouhou hodinu. Pouze ze solárních panelů trvá dobití 2 až 4 hodiny.

Takhle se propaguje systém pohonu všech kol! Nissan obul sedanu Altima pásy

Takhle se propaguje systém pohonu všech kol! Nissan obul sedanu Altima pásy

Výsledek spolupráce obou firem je zatím ve formě konceptu. Nissan však opravdu plánuje svou powerbanku začít prodávat, a to v průběhu letoška. Samotný stan Opus Air je již normálně v prodeji a začíná na cenovce 15.995 liber, tedy v přepočtu asi 470 tisíc korun. Opravdu se tedy jedná o kempování na úrovni.

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

dnes | Vladimír Kadera
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 63 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků