Nissan ukazuje, jak ladí vůni nových aut. Této pracovní pozici se jen těžko věří

Ryunosuke Ino má velmi zajímavou práci. Pokusí se nám ji přiblížit v krátkém videu.

Každé auto na světě má svou specifickou vůni, která je daná kombinací materiálů v interiéru a parfémováním. Pokud není původní odér přebitý třeba cigaretovým kouřem, zůstává ve voze klidně i desítky let. Vůně vašeho vozu ale často není jen náhodnou směsí materiálů a vonného stromečku na vnitřním zpětném zrcátku.

Pracují na tom i experti, kteří jsou obdobou takzvaných nosů. Pro vysvětlení: nosy se používají pro výrobu parfémů. Nos musí mít extrémně vyvinutý čich a zkouškou projdou skutečně jen ti nejlepší na světě. To je důvod, proč jich jsou jen necelé dvě desítky na celém světě.

Ale zpět k autům, protože svého dvorního čichače se nám rozhodl představit Nissan. Ryunosuke Ino je obdobou parfémových nosů ve světě aut. Jeho pracovní pozice se vznešeně nazývá Technický expert na kvalitu vzduchu v interiéru. Na LinkedInu ale asi nebude mít profilovou fotku se zabořeným nosem v sedačce, nicméně taková je skutečně jeho práce.

Ryunosuke nesmí den před čicháním jíst jídlo s výrazným zápachem, třeba česnek. Očichat musí například sluneční clonu i přihrádky, aby se tam neskrývaly žádné nežádoucí pachy. Jeho práce se skutečně může odrazit ve změnu materiálů v interiéru, protože Nissan má na vůni svých aut vysoké nároky. V přiloženém videu se můžete na proces jeho práce podívat.

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Diskuze (6) Další článek: Volvo vyštrachalo koncept LCP, který předběhl dobu. V cestě k lidem mu stála nejen vysoká cena

Témata článku: , , , , , , , , , , ,