Nissan ukázal nový X-Trail, údaje o motorech a technice ale tají

Od příchodu současného X-Trailu se segment kompaktních SUV radikálně posunul z přírody směrem k městu. Nový model na tento trend reaguje dynamičtějším vzhledem a moderní elektronikou.

Že automobilka Nissan předvede ve Frankfurtu nové SUV, se vědělo předem. Jestli jste ale sázeli na nový Qashqai, prohráli jste: Japonci v Německu ukázali novou generaci SUV X-Trail.

O technice vám toho bohužel mnoho neprozradíme. Ne, že bychom nechtěli, ale Nissan je zatím na informace o autě, které začne prodávat až během roku 2014, skoupý. Víme jen to, že stojí na koncernové platformě Nissan/Renault CMF, a že nabídne elektronicky řízený pohon všech kol All Mode 4x4i. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
X-Trail vyměnil vzhled pracovitého SUV za uhlazený styl moderního crossoveru

V rychlostech do 80 km/h se čtyřkolka v samočinném režimu snaží prokluz předních kol předvídat a poslat točivý moment dozadu preventivě, při vyšším tempu už jen reaguje na protáčení předních kol. Řidič bude mít opět možnost „zamknout“ čtyřkolku nastálo nebo naopak přepnout jen na pohon 4x2. Slouží k tomu otočný ovladač na středové konzole.

Podvozek bude na nerovnosti reagovat preventivně

Nový Nissan X-Trail se chlubí také dvěma elektronickými systémy, které automobilka označuje za první na světě. Active Ride Control monitoruje nerovnosti v povrchu vozovky, které by potenciálně mohly vyvést auto z klidu, a upravuje podle toho nastavení (zjevně adaptivních) tlumičů pérování. Z tohoto stručného popisu se nám zdá, že jde o podobný systém jako v novém Mercedesu třídy S, ale raději si počkáme na podrobnější popis.

Druhou světovou novinkou X-Trailu má být systém Active Engine Brake, který využívá brzdění motorem pro zkrácení brzdné dráhy při brzdění do zastavení nebo v zatáčkách (?). 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekNissan X-Trail 2014

Ačkoliv zvenku se nový X-Trail nadobro vzdal hranatých kontur dosavadního modelu a nahradil je oblinami na způsob Murana, uspořádání interiéru nezapře tradiční důraz na praktičnost.

Rozměrná konzola mezi předními sedadly prý pojme iPad. Zadní dveře lze otevřít do úhlu bezmála 90 stupňů, kufr můžete mezipodlahou rozdělit na dvě poloviny a prostřední řada sedadel je posuvná. Ano, prostřední. Nissan X-Trail nabídne za příplatek dvojici nouzových skládacích sedaček v kufru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Připlatit si budete moci za celokožené čalounění nebo panoramatickou střechu 

Automobilky rády tvrdí, že zákazníci se dnes zajímají hlavně o elektroniku a kompatibilitu s chytrými telefony. Nevíme, kolik je na tom pravdy, ale X-Trail je dobře připraven. Systém NissanConnect se sedmipalcovým dotykovým displejem umožňuje přístup k online službám přes aplikace ve smartphonu a navigace dokáže prostřednictvím Google získávat informace o počasí či bodech zájmu na trase. Cestu si navíc můžete naplánovat pohodlně doma a poslat ji do auta přes mobil.

Nový Nissan X-Trail zamíří příští rok k zákazníkům v Evropě i v Americe, kde se zákazníkům představí pod osvědčeným jménem Rogue.

 Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků