Nissan ukázal nový X-Trail, údaje o motorech a technice ale tají

Od příchodu současného X-Trailu se segment kompaktních SUV radikálně posunul z přírody směrem k městu. Nový model na tento trend reaguje dynamičtějším vzhledem a moderní elektronikou.

Že automobilka Nissan předvede ve Frankfurtu nové SUV, se vědělo předem. Jestli jste ale sázeli na nový Qashqai, prohráli jste: Japonci v Německu ukázali novou generaci SUV X-Trail.

O technice vám toho bohužel mnoho neprozradíme. Ne, že bychom nechtěli, ale Nissan je zatím na informace o autě, které začne prodávat až během roku 2014, skoupý. Víme jen to, že stojí na koncernové platformě Nissan/Renault CMF, a že nabídne elektronicky řízený pohon všech kol All Mode 4x4i. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
X-Trail vyměnil vzhled pracovitého SUV za uhlazený styl moderního crossoveru

V rychlostech do 80 km/h se čtyřkolka v samočinném režimu snaží prokluz předních kol předvídat a poslat točivý moment dozadu preventivě, při vyšším tempu už jen reaguje na protáčení předních kol. Řidič bude mít opět možnost „zamknout“ čtyřkolku nastálo nebo naopak přepnout jen na pohon 4x2. Slouží k tomu otočný ovladač na středové konzole.

Podvozek bude na nerovnosti reagovat preventivně

Nový Nissan X-Trail se chlubí také dvěma elektronickými systémy, které automobilka označuje za první na světě. Active Ride Control monitoruje nerovnosti v povrchu vozovky, které by potenciálně mohly vyvést auto z klidu, a upravuje podle toho nastavení (zjevně adaptivních) tlumičů pérování. Z tohoto stručného popisu se nám zdá, že jde o podobný systém jako v novém Mercedesu třídy S, ale raději si počkáme na podrobnější popis.

Druhou světovou novinkou X-Trailu má být systém Active Engine Brake, který využívá brzdění motorem pro zkrácení brzdné dráhy při brzdění do zastavení nebo v zatáčkách (?). 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekNissan X-Trail 2014

Ačkoliv zvenku se nový X-Trail nadobro vzdal hranatých kontur dosavadního modelu a nahradil je oblinami na způsob Murana, uspořádání interiéru nezapře tradiční důraz na praktičnost.

Rozměrná konzola mezi předními sedadly prý pojme iPad. Zadní dveře lze otevřít do úhlu bezmála 90 stupňů, kufr můžete mezipodlahou rozdělit na dvě poloviny a prostřední řada sedadel je posuvná. Ano, prostřední. Nissan X-Trail nabídne za příplatek dvojici nouzových skládacích sedaček v kufru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Připlatit si budete moci za celokožené čalounění nebo panoramatickou střechu 

Automobilky rády tvrdí, že zákazníci se dnes zajímají hlavně o elektroniku a kompatibilitu s chytrými telefony. Nevíme, kolik je na tom pravdy, ale X-Trail je dobře připraven. Systém NissanConnect se sedmipalcovým dotykovým displejem umožňuje přístup k online službám přes aplikace ve smartphonu a navigace dokáže prostřednictvím Google získávat informace o počasí či bodech zájmu na trase. Cestu si navíc můžete naplánovat pohodlně doma a poslat ji do auta přes mobil.

Nový Nissan X-Trail zamíří příští rok k zákazníkům v Evropě i v Americe, kde se zákazníkům představí pod osvědčeným jménem Rogue.

 Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

dnes | Jan Mička
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků