Nissan Tiida = nová Almera?

Tiida je poněkud zvláštní jméno pro nový nissan, je totiž určen pro japonský trh. Vzhled je trochu podobný Renaultu Mégane, trochu Peugeotu 307. Všechny indicie vedou k tomu, že takto, případně s menšími úpravami, bude vypadat nová Almera.
Nissan Tiida = nová Almera?

V loni byla na tokijském autosalonu představena studie Nissan C-Note, o které se spekulovalo, že by mohlo jít o novou Almeru. Studie se po roce dostala do série v podstatě s nezměněnými tvary, jen se na japonském trhu jmenuje Tiida (japonským dialektem okinawese to znamená „slunce“). Otázkou je, zda se skutečně dostane do Evropy a zda půjde o nástupce Almery.

Tiida sází na variabilní interiér, kombinuje hatchback s některými prvky MPV. Má např. posuvná zadní sedadla, která dostal i další ne-MPV model Nissanu, Micra. Základní velikost zavazadlového prostoru je 289 litrů, pokud se sedadla posunou zcela vpřed (o 240 mm), zvětší se na výborných 463 l. Tolik nemá žádný hatchback nižší střední třídy. Platforma modelu Tiida byla převzata ze sesterského Renaultu Méganu, stejně jako Micra bude mít společný základ s novým Cliem.

4,2 metru dlouhá Tiida je zatím poháněna pouze jedním motorem, benzínem s objemem 1.5 l s blíže neurčeným výkonem; tisková zpráva je bohužel na informace poněkud skoupá. Uvádí jen, že motor je úsporný, má nízké emise a blok z hliníku. Začátkem příštího roku dostane Tiida také výkonnější osmnáctistovku; nafťáky se na japonském trhu zatím nenosí, ale u nás (v Evropě) určitě budou pod kapotou také motory 1.5 dCi a 1.9 dCi; pokud se sem Tiida ovšem dostane. Mimochodem, Tiida už nyní plní japonské emisní limity pro rok 2010 a limit pro rok 2005 splňuje se 75procentní rezervou.

Modely s pohonem předních kol budou vybaveny převodovkou s proměnným převodem CVT, verze 15S dostane přiřaditelný pohon 4x4; místo CVT ale bude mít automatický čtyřkvalt. Ceny začínají v přepočtu na cca 12 tisících eurech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků