Nissan už přemýšlí nad další evolucí svých elektromobilů. Nyní testuje prototyp Leafu s dvojicí elektromotorů, pohonem všech kol a velmi slušným výkonem.
Když se podíváte na současný elektromobil Nissan Leaf, sportovní ambice byste mu zřejmě moc nepřikládali. To by se ovšem mohlo změnit, protože japonská automobilka nyní představuje prototyp výkonné specifikace, která by mohla předpovídat směr elektromobilů Nissanu v budoucnu.
Prototyp na základě dnes schopnější verze Leaf e+ tak Nissan vybavil dvojicí elektromotorů (jeden pro každou nápravu), která dohromady produkuje výkon 227 kW (309 koní) a točivý moment 680 N.m. Tato konfigurace přirozeně zajišťuje pohon všech kol.
Dynamické schopnosti výkonného prototypu Nissan zatím neuvádí, lze si nicméně představit razantní rozdíl oproti současnému Leafu e+, který nabízí 160 kW (217 koní), točivý moment 340 N.m, a to pouze ve spolupráci s poháněnou přední nápravou jedním elektromotorem. Standardní Leaf e+ je tedy na stovce za 6,9 vteřiny.
A Nissan nehledí pouze na zvýšení čísel výkonu, prototyp tak jezdí na kovaných kolech Volk Racing, má širší rozchod, nižší podvozek a na karoserii přibyly nejen širší blatníky, ale také dodatečný splitter na předním nárazníku.
Ve výsledku je prototyp výkonného Leafu především pojízdnou laboratoří pro vývoj a testování dvoumotorové konfigurace s pohonem všech kol, kterou máme v budoucích elektromobilech Nissanu očekávat. „Brzy představíme elektromobil nové generace, který bude opravdu dech beroucí,“ uvedl viceprezident vývoje a průzkumu Takao Asami. Jestli ovšem Asami naznačuje sportovně zaměřený elektromobil, to je zatím pouhou spekulací.