Nissan testuje Leaf se dvěma elektromotory. Na všechna kola posílá 309 koní a 680 Nm

Nissan už přemýšlí nad další evolucí svých elektromobilů. Nyní testuje prototyp Leafu s dvojicí elektromotorů, pohonem všech kol a velmi slušným výkonem.

Když se podíváte na současný elektromobil Nissan Leaf, sportovní ambice byste mu zřejmě moc nepřikládali. To by se ovšem mohlo změnit, protože japonská automobilka nyní představuje prototyp výkonné specifikace, která by mohla předpovídat směr elektromobilů Nissanu v budoucnu.

Prototyp na základě dnes schopnější verze Leaf e+ tak Nissan vybavil dvojicí elektromotorů (jeden pro každou nápravu), která dohromady produkuje výkon 227 kW (309 koní) a točivý moment 680 N.m. Tato konfigurace přirozeně zajišťuje pohon všech kol.

Nissan Leaf e+ už má české ceny. Pod milion nejde, i tak si musíte pospíšit

Nissan Leaf e+ už má české ceny. Pod milion nejde, i tak si musíte pospíšit

Dynamické schopnosti výkonného prototypu Nissan zatím neuvádí, lze si nicméně představit razantní rozdíl oproti současnému Leafu e+, který nabízí 160 kW (217 koní), točivý moment 340 N.m, a to pouze ve spolupráci s poháněnou přední nápravou jedním elektromotorem. Standardní Leaf e+ je tedy na stovce za 6,9 vteřiny.

A Nissan nehledí pouze na zvýšení čísel výkonu, prototyp tak jezdí na kovaných kolech Volk Racing, má širší rozchod, nižší podvozek a na karoserii přibyly nejen širší blatníky, ale také dodatečný splitter na předním nárazníku.

Elektrický, autonomní, s lavicí vepředu. Nissan IMk ukazuje budoucnost městských aut

Elektrický, autonomní, s lavicí vepředu. Nissan IMk ukazuje budoucnost městských aut

Ve výsledku je prototyp výkonného Leafu především pojízdnou laboratoří pro vývoj a testování dvoumotorové konfigurace s pohonem všech kol, kterou máme v budoucích elektromobilech Nissanu očekávat. „Brzy představíme elektromobil nové generace, který bude opravdu dech beroucí,“ uvedl viceprezident vývoje a průzkumu Takao Asami. Jestli ovšem Asami naznačuje sportovně zaměřený elektromobil, to je zatím pouhou spekulací.

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

včera | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků