Nissan Terrano II 2,4i, off-road pro každý den (test ojetiny)

42 komentářů

Karel Vocas
16. září • 10:08

Nevím proč ,,odborník z AAA uvádí jako nedostatek absenci uzávěrky. Nissan Terrano má vzadu samovorný diferenciál a v předu volnoběžky a nikdy se mi nestalo, že by auto v terénu netáhlo těma kolama kterýma bylo potřeba. Hold odborníci na svém místě!!!

LooK3D
19. ledna • 14:33

Uzávěrka difu je u OFF-roadu docela dost dobrá věc a nemůže jí suplovat samosvorný dif....
Samosvor má jen několika procentní uzávěru, uzávěra zavře na 100% takže když je jedno kolo bez kontaktu to druhé se točí na 100%
samosvor je dobrý možná na SUV na OFF-roadu potřebuješ uzávěrku

Ten co má Terrano
10. prosince • 8:51

Sice jsme dnes o pár let dál,ale nic se nezměnilo,takže bych rád podotknul,že uzávěrka zadního difu je sice super věc,ale normální výbava to určitě není,tudíž bych slovo absence bral jako nevhodně zvolené. Takže pokud někdo řekne že u offroadu tohodle typu potřebuješ uzávěrku,jinak je to SUV tak v takovým autě nikdy nejel,nebo ho neumí řídit... Uzávěrka je výhoda,a volitelný doplněk.NE STANDARTNÍ VÝBAVA OFFROADŮ !
Následné možné komentáře typu tohle a tohle auto uzávěrku má,jsou mimo mísu,protože se bude srovnávat nesrovnatelné.jinak terrano nemá mezinápravový diff,tak to v podstatě jednu uzávěrku má :)) a samosvor je v terénu perfektní,a to hlavně v blátě a sněhu.Zdar ;)

hunchback
7. února • 14:12

100 % souhlas...B-]

XX
6. února • 20:47

Tady je vidět,jak je pěkně stočený tachometr.Čísla nejsou v rovině a na plastu nad budíky chybí plastové záslepky na šroubky.

hunchback
7. února • 14:11

U tohoto vozu ale ve skutečnosti žádné záslepky na šroubky u tacho nejsou...vím to, auto mám již 4 rokem a mám jej "prolezlé" do posledního šroubku...

aleš
6. února • 22:27

hmmmmmmm tak to určtě ten Lacout ten tachometr přetočil!!!

Jiří Duchoň
6. února • 22:33

Ale jděte Zdůrazňuji, že stav tachometru vám toho o skutečném stavu auta moc neřekne.

x12345678
6. února • 23:02

Tak pod tohle bych se podepsal. Viděl jsem Audi A6 z roku 1997 s 475 000 km na digitálním tachometru a auto vypadalo a jezdilo tak, že bych mu neřekl více než 100 tisíc. Přitom mělo orazítkované všechny servisní prohlídky poctivě po plusminus 15 tis. km a dle servisu který o něj pečoval na něj za celou dobu automechanici mimo běžný servis prakticky nesáhli a karosáři a lakýrníci vůbec ne. A viděl jsem i celou řadu opaků kdy auta s nějakými 80tkm vypadala na milion a půl a možná ani ne kilometrů ale mílí. A u některých z nich bych dal ruku do ohně za to, že tachometr přesazen resp. přeprogramován nebyl. Něco je v autě, hodně je v řidiči, část dělá kvalita silnic a zbytek je náhoda.

Ze3gg
7. února • 8:18

A nevidel jsi Mercedes Viano Ambiente 220 CDI naj. tak 100000 a a by vypadalo jako kdyz vyjelo z tovarny a bylo bratru tak za 200tis kc k mani? To by mi pomohlo vic, nez Audina za pul milionem km...
Z.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
richie
7. února • 9:14

hmm .. takych by nas bolo viac ;)

Jiří Duchoň
6. února • 22:18

Dobrý den, souhlasím, že stav tachometru nelze brát jako "směroplatný Z tohoto důvodu jsem požádal o vyjádření odborníka ze servisu, z něhož vyplynulo, že stav vozu odpovídá stavu tachometru. Samozřejmě s jistou tolerancí, pokud někdo manipuloval s tachometrem, nebylo to nijak výrazné. Děkuji za Váš postřeh!

yoggi
6. února • 10:49

Tomáš Lachout, manažer výkupu a prodeje AAA AUTO: „Jedná se o spolehlivý vůz s velkým vnitřním prostorem, poskytuje komfortní jízdu.
nech sa na mna nehneva odbornik s AAA ale tuto vetu pouzivat u aut od felicie, fabie az po bmw je dost trapne. ale urcite je to clovek, ktory autam ani nerozumie len mu niekto da par riadkov napisanych o aute a on ich mele dokola ako papagaj.

Marek71
6. února • 14:29

Ja by som bol za to, aby u testov ojetín vobec nebol komentár p.Lachouta, hlavne nie v takej forme ako je to u tohto testu, úplne na nič. Dobrý nápad je prehliadka a vyjadrenie autorizovaného servisu ( ohľadom konkrétneho testovacieho auta ) a rozšíril by som to o nejaké info o celom modeli, problematické stránky ( predsa len servis o tom vie viac ako p.Lachout ), typické závady, prednosti, porovnanie s konkurenciou, atď. To by bolo podľa mňa prínosnejšie.

Ale inak pekný test, rozhodne pokračujte v testoch ojetin.

Ráďa
8. února • 23:16

Ano ano, ať se vyjádří odborný servis značky, nebo anketa mezi majiteli, ale ne vekslák Lachout.

nocni_dric
6. února • 16:51

mno budme trosku soudni ono je treba aby tam neco od AAA, bylo preci jen nikdo vam dnes nic nepujci zadarmo, a dyz autorevue nedostava zadne placeni za to a ani za vozidlo neplati dyz si jej zapujcuje tak je to takove jakoby podekovani to pusteni vyjadreni pana lachouta ci jak se jmenuje do jinak povedeho clanku.navic nemusite jej cist je to pekne oddeleno na konci takze posledni odstavec netreba cist a muzete jej vynechat..

Marek71
6. února • 18:28

No jo... na to som tiež myslel. Ale zase na druhú stranu je otázka, kto komu preukazuje službu, AAA majú na autorevue.cz týmto pádom celkom slušnú reklamu, takže by to mohlo stačiť ako protihodnota za požičanie auta na test.

Ale pravdou je, že to vyjadrenie čítať nemusím a po dnešku už ani nebudem

Jiří Duchoň
6. února • 22:30

Dobrý den, a jsme zase u AAA. Berme to takhle: já jsem rád, že nám AAA půjčují auta k testování a my pak můžeme dělat jejich testy. Vyjádření pana Lachouta je podle mě adekvátní a nenásilnou protihodnotou, ruku na srdce, určitou informační hodnotu jeho články mají, ačkoli nejde o člověka ze servisu, ale o manažera, který pracuje vesměs se statistikami. A řekl bych, že dobrými. Tak to tak berme a hned se nečertěme Děkuji!

Novice
6. února • 13:37

100% souhlasim

Novice
6. února • 9:31

Nesnasim toho deb*la z AAA.

aleš
6. února • 18:29

At ten rádoby odborník mistr Lachout z AAA podvodné firmy rozdává rozumy jinde a neleze sem ani do TV!To co mi tam prodali bych mu vomlatil o ksicht!!!

dall
6. února • 9:08

Omlouvám se, ale nemůžu si odpustit podotknout na odbornost pána z AAA, hovořit o stálem pohonu všech kol u tohoto auta je nesmysl, pohon je připojitelný a využitelný jen na nezpevněném povrchu. O komfortní jízdě u auta s tuhou zadní nápravou, nebo velkém úložném prostoru u třídveřové verze se radši ani nezmiňuju. Prostě pro mě další důkaz o fundovanosti tohoto pána manažera, který tak rád rozdává rozumy...
Jinak Terrano je fajn auto, bylo v mém výběru na "zimní" auto, nakonec ale vyhrála Vitara.

LooK3D
19. ledna • 15:01

U OFF-roadu je tuhá zadní náprava výhodou pro někoho i nutností, takže bráno z pohledu na jiné OFF-roady jde u Terrana o komfortní jízdu...... Vám jde nejspíš o to že ať je jaká koliv rada od AAA tak je to problém, že? A nemá to s konkrétní recenzí co dělat, AAA-všechno špatně. Nejspíš už jste z našich médií trošku přednasr...j na AAA. Občas by to chtělo i vlastní názor a zkušenost

martin
9. srpna • 20:47

já bych ještě přidal, že použité BF Goodrich A/T NEJSOU opakuji NEJSOU zimní gumy. V hlubokém sněhu zaberou díky vzorku, ale na zledovatělém uklouzaném sněhu si ani neškrtnou. Takovéhle pneumatiky nemají na 2T těžkém autě v zimě co dělat! auto nebrzdí a nezatáčí.PS: měl jsem je na fronteře, tak vím jaké v zimě jsou. Na zimu jedině zimní gumy!

Jiří Duchoň
6. února • 22:41

Jojo, Suza je podle mě ideální, málokdo naplno využije plný ternénní potenciál Terrana. Testoval jsem jak tu starší (GV XL-7 2,0HDI), tak tu novou (2,0i JLX), obě byly znamenité. Skoro bych řekl, že mě víc oslovila ta starší. A dvě šaltpáky jsou holt dvě šaltpáky

lidoop
6. února • 5:25

Dovedu si predtavit 3 dovody koupi Terrana. A/ Ego B/ Jizda v terenu C/ Tazeni tezkeho privesu. Zajimalo by me to tazeni - jak se projevi 2.5 tuny na zivotnosti prevodovky,motoru etc. Kamarad potrebuje prevazet mensi lod a zrovna mu dosluhuje Mercedes G z konce 80tych let, mozna by Terrano nebylo spatnou volbou.

Mimo tema:
Pane Duchoň, ocenuji vasi schopnost konstruktivne reagovat na kritiku. V testu jsem nasel o 300% vic dulezitych informaci nez v konkurencnich testech ojetin. Verim, pokud si i nadale budete klast otazku 'co citatele zajima', dosahnete spickove novinarske urovne i ctenosti. Ted me napada, ze mozna potrebujete pomoct s nametem na dalsi test: ke konci roku pravdepodobne koupim 7-9 mistni dodavku pro prepravu osob. Nejvaznejsimi kandidaty jsou Pontiac Transsport a jeho sourozenci Lumina a Silhouette (spolehlivy 3.8 motor, automat, dobra vybava to vsechno za nizkou cenu) Transit nebo Tranporter (klasika) Fiat Scudo (9mist, JTD=nizka spotreba, celkove mam dobrou zkusenost s Fiaty) nebo G20 (luxus, spis srdcovka). Limit mam cca 300tis. Myslim ze na uzemi jetych dodavek je pro novinare velky prostor. Neberte to prosim jako imperativ, jen jako namet.

Jiří Duchoň
6. února • 22:24

Dobrý den, děkuji za pochvalu, která mě těší o to víc, že přišla od snad nejzarytějšího kritzika mých předešlých recenzí Testy ojetin dělám pro nás pro všechny, takže se i nadále budu vašimi "zlepšovacími návrhy" zabývat. Co se týče dodávek, nedoporučoval bych "američany", dobře víte, jak je to s dostupností jejich servisu a dílů. V evropské produkci navíc skutečně narazíte na auta, která se na naše podmínky navíc hodí více. Pokud mohu z osobní zkušenosti porovnávat, Transporter se jeví jako jednička. Ačkoli VW zrovna nemusím, s tím autem se jezdí jak s osobákem, zvláště pětiválec 2,5 TDI je výborný. Bohužel musím poznamenat, že jsem se setkal s poměrně častými závadami, zejména na spojce a převodech. "Tranďák" je sice čistokrevná dodávka, ale zato držák. Děkuji za Váš podnět, v dohledné době si nějaký mikrobusek "podám"

-LK-
7. února • 7:48

S těma nedostupnýma dílama pro amerikamy máte na mysli běžný spotřebák typu destičky, filtry apod. nebo "kdyby se náhodou vysypal ECU"?

Jiří Duchoň
7. února • 9:05

Dobrý den, to máte těžký, jak které díly: známý má Oldsmonile 88 z roku 1974 a orig. destičky poslané přímo z USA jej prý přišly na 800 Kč. Pravda je, že třeba na ECU raději nemyslet, stejně tak v Evropě málokdo "umí" maerické aut. převodovky. Co se týče dalších mechanických částí spodku, naši koumáci často bez potíží opravují s pomocí evropských dílů. Já osobně bych ale z koupě američana pro běžný provoz měl trochu strach...

-LK-
7. února • 9:30

No ne, já se ptám proto, zda s tím máte nějaké osobní zkušenosti nebo zda jde o tradovanou lidovou legendu, kde známý slyšel, že tetička jeho kamaráda má dceru a její bývalý přítel.... (znáte to, že).
Sám ameriku mám, a to navíc takovou, kterých je v republice opravdu tak odhadem 1-2 tucty (čili člověk chce koupit disky na zimu a žádný prodejce disků to auto nemá ani v katalogu) a s náhradníma dílama typu spotřebák je akorát problém zavolat do Impexty nebo Simixu a do týdne či 14 dnů je to tady, pokud to zrovna není skladem, za ceny odpovídající cenám dílů na obdobné evropské/japonské vozy téže třídy. Proto jsem přesvědčen, že u aut typu Lumina APC apod., kterých tu jsou možná stovky i více, bude situace ještě o dost lepší jak s dostupným servisem, tak i s náhradními díly.
Nimcéně je pravda, že třeba svíčky double platinum (které mě nakonec vyšly i včetně poštovného z USA asi na stovku kousek), u nás měla řada prodejců v ceníku (i když za více než dvojnásobné ceny) a když jsem je chtěl koupit, tak mi řekli, že je vůbec nevedou a když jsem se zajímal, proč je teda mají v ceníku, tak prý proto, aby tam měli kompletní nabídku. Jak u debilů.

Rozhodně bych ameriku-ojetinu u nás neviděl tragicky. Že se na spotřebák někdy 1-2 týdny čeká mě netrápí, protože spotřebák se nemusí řešit okamžitě. Bídné servisy jsem potkal za svou automoto historii u mnoha evropských značek taky. Specialisti na automatický převodovky jsou tady ostatně taky, navíc (já jsem vždy měl auta s automatem, a to i ty z Evropy) máte-li problém s automatem i u evropské značky, taky ve většině servisů na to budou koukat jak tele na nová vrata.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jiří Duchoň
7. února • 15:13

Dobrý den, děkuji za Vaše osobní zkušenosti. Přiznávám, s amerikama rozsáhlejší osobní zkušenosti nemám, proto bych nerad paušalizoval. Pro majitele takového auta je zřejmě nejdůležitější vychytat správný dodavatelský kanál. Zajímalo by mě také, jak se řeší plechařina... A, mohu-li být zvědavý, copak máte za krasavce? Osobně jsem velký milovník klasických amerik, zejména Buicku Roadmaster 1949 a Fordu Mustang 289 1964/5. Ale moderní ameriky nezatracuji! Mějte se a ať Vám to jezdí!

-LK-
7. února • 15:32

Já chtěl auto nejen pohodlné a pěkné, ale aby se s ním dalo i běžně jezdit na dovču či hory, takže to vyřešil 98 Caddy STS, žádná klasika. Plechařinu jsem zatím nepotřeboval, akorát spotřebák (a když jsem byl v USA, tak jsem si přivezl nové svíčkové kabely a z vrakáče stahlovadlo předního okna řidiče, praskl mi bowden a musí se koupit celý mechanismus včetně pojezdů a motorku, co nový stojí asi 300USD).
Jinak ty dveře, co mi ženská do nich najela, když mi nedala přednost, se vytmelily, nicméně vím, že třeba čelní sklo na model 97 (ještě ten hranatý) se dá v ČR nový koupit za něco přes pět tisíc, což mi přijde slušná cena.

Jiří Duchoň
8. února • 15:24

Dobrý den, tak STS, to je vážně krasavec. Dobrá alternativa ke z mého pohledu sterilním a okoukaným M-B, BMW nebo Lexusům. Akorát se ani nebudu ptát na provozní náklady, i když: pochybuji, že třeba povinné ručení a spotřeba budou u STS nějak závratně vyšší než u takového Mondea 2,0, kde bez bonusů ročně zaplatíte na ručení okolio 8 tis. a to "baští" 9-12 l/100 km... Šťastnou cestu! 

-LK-
9. února • 8:01

Provozní náklady - vedu si přesnou evidenci, momentálně 6,38Kč/km (benzín, servis, ručení). Zatím nebyl třeba větší servis (třeba oprava automatu za 35 nebo výměna předních tlumičů za 40 tisíc by s tím docela zamávala), dále nepočítám ztrátu hodnoty vozu.

Michal
13. prosince • 13:01

teda chlapi náhodou sem narazil na tuto diskuzi a nechci se vám do toho moc míchat ale nedá mi to...zarazilo mě to vyúčtování provozních nákladů.... to si jako dycky řekneš "tak dneska pojedu 10km do prace tak mě to bude stát 63,8 kč, nebo tak nějak?
moc nechápu k čemu to je jako dobrý?

Ze3gg
6. února • 7:53

Ja bych do toho vyctu navrhovanych dodavek pridal rodinne auto Vito/Viano ve verzi ambiente V220-CDI nebo treba Multiplu (JTD). Take me to zajima, protoze se chystam take na nejakou ojetinu ale hlavne pro rodinku.
Z.

lukas
6. února • 19:16

vito nebrat

Jiří Duchoň
6. února • 22:36

Nemohu než souhlasit ohledně toho Vita. Známý mu ve firmě říká "servisní vozidlo", protože je každý druhý týden v servise. Mohu-li to tak říci, Mercedes je na tom s kvalitou momentálně celkem bídně. Když si převezmete M-B CLS 350 za bratru 2mil. s najetými 150 km (slovy sto padesát) a ono vám to jaksi netopí...

Ze3gg
7. února • 8:13

Ja slysel ze Viano uz je O.K. Ze problemy melo jen VITO.
Z.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ráďa
8. února • 23:07

Časté problémy měl i Actros (1999)

Jiří Duchoň
7. února • 9:13

Dobrý den, Vito i Viano jsou v podstatě totéž, jen Vito je čistě užitkové a Viano je něco jako MPV. To jen na okraj.

nocni_dric
6. února • 0:45

je videt ze konstruktivni kritika se vyplaci a ze jste si ji vzal k srdci..v tomto testu sem nasel to co jsem v minulych testech ojetin silne postradal..vyber auta se myslim povedl vzhledem k rocnimu obdobi, je to idealni vozitko na lyze a hory vubec..s tim malo mistem na zadnich sedadlech bych az tak nesouhlasil prirovnal bych to k mistu ve Fabii(typicky cesky rodinny vuz)

Doporučujeme

Články odjinud