Nissan si pohrál s kupé 370Z. Nacpal do něj nový twin-turbo V6 o 400 koních

Nissan očividně stále nezapomněl na své sportovní kupé 370Z a v rámci tuningové výstavy SEMA v Las Vegas představuje koncept speciální verze Project Clubsport 23.

Zatímco se stále spekuluje o nástupci kupé 370Z a sportovní model po skoro deseti letech výroby jistě zastarává v nabídce, Nissan na „zetko“ nezapomíná a nyní představuje upravenou verzi Project Clubsport 23. Speciální koncept vznikl pro tuningovou výstavu SEMA, takže uvedení do produkce zřejmě vůbec nečekejme.

Na projektu ovšem Nissan ukazuje některé nové díly sportovní divize Nismo, které budou zanedlouho dostupné veřejnosti. Hlavní úpravou, která však pravděpodobně nebude zákazníkům dostupná, je kompletní změna motorizace a uvedení přeplňování v modelu 370Z.

Podívejte se na ruční výrobu Nissanu GT-R50 od Italdesignu. Je to umění!

Podívejte se na ruční výrobu Nissanu GT-R50 od Italdesignu. Je to umění!

Původní 3,7litrový atmosférický šestiválec tak byl nahrazen menším, avšak dvakrát přeplňovaným, třílitrovým šestiválcem VR30DDTT pocházejícím z Infiniti Q50 a Q60. Změnami navíc prošlo sání motoru, chlazení a kompletně nový je i výfukový systém. Výkon Projectu Clubsport 23 je proto 294 kW (400 koní), přibližně o 41 kW (56 koní) více než u standardní verze 370Z Nismo.

Nissan dokonce zašel tak daleko, že k novému motoru spároval i upravenou šestistupňovou manuální převodovku. Dosud totiž přeplňovaný třílitr z Infiniti pracoval výhradně s automatickými skříněmi. Síla pak míří klasicky na zadní kola.

Nissan Qashqai už u nás koupíte s novými motory. Stejné má i Mercedes

Nissan Qashqai už u nás koupíte s novými motory. Stejné má i Mercedes

Podvozek dostal nastavitelné tlumiče KW a tvrdší pružiny Eibach, přičemž šasi bylo dále zpevněno tříbodovou vzpěrou. Novinkou jsou i lehká 18palcová kola Rays obutá do „lepivějších“ pneumatik Hankook RS4. Tyto položky budou právě dostupné i skrze katalog dílů Nismo, stejně jako brzdy s drážkovanými kotouči a okruhovými destičkami.

Uvnitř se nachází závodní skořepiny, šestibodové pásy a nový volant od značky Sparco. Přibylo navíc i kožené polstrování s červeným prošíváním, ochranná klec a po vzoru závodních aut je „zetko“ vybaveno hasícím systémem v kabině i motorovém prostoru. Zvenku je novinkou karbonová kapota s extra výdechy, karbonový splitter předního nárazníku a ze stejného materiálu jsou také kryty zrcátek.

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

21.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 6 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 72 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků