Nissan si pohrál s kupé 370Z. Nacpal do něj nový twin-turbo V6 o 400 koních

Nissan očividně stále nezapomněl na své sportovní kupé 370Z a v rámci tuningové výstavy SEMA v Las Vegas představuje koncept speciální verze Project Clubsport 23.

Zatímco se stále spekuluje o nástupci kupé 370Z a sportovní model po skoro deseti letech výroby jistě zastarává v nabídce, Nissan na „zetko“ nezapomíná a nyní představuje upravenou verzi Project Clubsport 23. Speciální koncept vznikl pro tuningovou výstavu SEMA, takže uvedení do produkce zřejmě vůbec nečekejme.

Na projektu ovšem Nissan ukazuje některé nové díly sportovní divize Nismo, které budou zanedlouho dostupné veřejnosti. Hlavní úpravou, která však pravděpodobně nebude zákazníkům dostupná, je kompletní změna motorizace a uvedení přeplňování v modelu 370Z.

Podívejte se na ruční výrobu Nissanu GT-R50 od Italdesignu. Je to umění!

Podívejte se na ruční výrobu Nissanu GT-R50 od Italdesignu. Je to umění!

Původní 3,7litrový atmosférický šestiválec tak byl nahrazen menším, avšak dvakrát přeplňovaným, třílitrovým šestiválcem VR30DDTT pocházejícím z Infiniti Q50 a Q60. Změnami navíc prošlo sání motoru, chlazení a kompletně nový je i výfukový systém. Výkon Projectu Clubsport 23 je proto 294 kW (400 koní), přibližně o 41 kW (56 koní) více než u standardní verze 370Z Nismo.

Nissan dokonce zašel tak daleko, že k novému motoru spároval i upravenou šestistupňovou manuální převodovku. Dosud totiž přeplňovaný třílitr z Infiniti pracoval výhradně s automatickými skříněmi. Síla pak míří klasicky na zadní kola.

Nissan Qashqai už u nás koupíte s novými motory. Stejné má i Mercedes

Nissan Qashqai už u nás koupíte s novými motory. Stejné má i Mercedes

Podvozek dostal nastavitelné tlumiče KW a tvrdší pružiny Eibach, přičemž šasi bylo dále zpevněno tříbodovou vzpěrou. Novinkou jsou i lehká 18palcová kola Rays obutá do „lepivějších“ pneumatik Hankook RS4. Tyto položky budou právě dostupné i skrze katalog dílů Nismo, stejně jako brzdy s drážkovanými kotouči a okruhovými destičkami.

Uvnitř se nachází závodní skořepiny, šestibodové pásy a nový volant od značky Sparco. Přibylo navíc i kožené polstrování s červeným prošíváním, ochranná klec a po vzoru závodních aut je „zetko“ vybaveno hasícím systémem v kabině i motorovém prostoru. Zvenku je novinkou karbonová kapota s extra výdechy, karbonový splitter předního nárazníku a ze stejného materiálu jsou také kryty zrcátek.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

včera | Jan Mička | 56 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků