Nissan Sentra SE-R Spec V: nenápadný tvrďák

Sentra není žádnou novinkou, ale takový potenciál byste od ni nečekali. Užít si jej bohužel budou moci jen Američané.

V charakteru Sentry SE-R Spec V vidíte vlka v rouše beránčím. Zvláště příď vypadá poněkud mdle a odpovídá své třídě, ale celek je plný nápadů. Třeba interiér. Sedadla poskytují dobrou boční oporu, ale čalouněna jsou prostou syntetickou textilií. I na zadních sedadlech se usadí dospělí lidé, obklopeni ale budou lacině působícími plasty. Ačkoli dvouapůllitrový přeplňovaný motor s objemem 2,5 l řady QR25DE sice nedosahuje kvalit slavné jednotky SR20DE, poskytuje vrcholnému provedení Sentry dostatečnou dynamiku. Dává 200 koní a Sentra SE-R Spec V s ním dosahuje zrychlení z 0 na 96 km/h za 6,7 s, tedy v podobném čase, jako Mini Cooper S. 

Na rozdíl od standardního provedení má Nissan Sentra SE-R Spec V všechny brzdy kotoučové. Světlá výška se zmenšila a tužší pérování, které však kupodivu nijak výrazně neomezuje komfort jízdy. Přístup k modifikacím odpovídá těm, které byly použity v modelu GT-R V Spec. Řadicí páka má krátké dráhy, ale pokud jste zvyklí sedět nízko nad vozovkou, bude pro vás hůře dostupná. Šestka je laděna dosti „do rychla“, což vozu umožňuje dosahovat rozumné spotřeby paliva.

Palubní deska disponuje displejem, který kromě funkcí běžného palubního počítače nabízí také měření přetížení. Američtí zákazníci budou však možná postrádat satelitní rádio. Jistě ale ocení, že většina prvků rozsáhlé standardní výbavy, včetně sníženého podvozku, třiadvaceti koní navíc oproti běžnému SE-R a diferenciálu s omezenou svorností, je bez příplatku. Cena této verze je 20 470 dolarů, což představuje velmi zajímavý poměr výkonu a pořizovací ceny. Ve svém segmentu patří z tohoto pohledu k velmi zajímavým. Prostým přepočtem na naši měnu nám vyjde suma, při které se Evropanovi protočí panenky...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Nissan Sentra SE-R Spec V
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků