Nissan Sentra SE-R Spec V: nenápadný tvrďák

Sentra není žádnou novinkou, ale takový potenciál byste od ni nečekali. Užít si jej bohužel budou moci jen Američané.

V charakteru Sentry SE-R Spec V vidíte vlka v rouše beránčím. Zvláště příď vypadá poněkud mdle a odpovídá své třídě, ale celek je plný nápadů. Třeba interiér. Sedadla poskytují dobrou boční oporu, ale čalouněna jsou prostou syntetickou textilií. I na zadních sedadlech se usadí dospělí lidé, obklopeni ale budou lacině působícími plasty. Ačkoli dvouapůllitrový přeplňovaný motor s objemem 2,5 l řady QR25DE sice nedosahuje kvalit slavné jednotky SR20DE, poskytuje vrcholnému provedení Sentry dostatečnou dynamiku. Dává 200 koní a Sentra SE-R Spec V s ním dosahuje zrychlení z 0 na 96 km/h za 6,7 s, tedy v podobném čase, jako Mini Cooper S. 

Na rozdíl od standardního provedení má Nissan Sentra SE-R Spec V všechny brzdy kotoučové. Světlá výška se zmenšila a tužší pérování, které však kupodivu nijak výrazně neomezuje komfort jízdy. Přístup k modifikacím odpovídá těm, které byly použity v modelu GT-R V Spec. Řadicí páka má krátké dráhy, ale pokud jste zvyklí sedět nízko nad vozovkou, bude pro vás hůře dostupná. Šestka je laděna dosti „do rychla“, což vozu umožňuje dosahovat rozumné spotřeby paliva.

Palubní deska disponuje displejem, který kromě funkcí běžného palubního počítače nabízí také měření přetížení. Američtí zákazníci budou však možná postrádat satelitní rádio. Jistě ale ocení, že většina prvků rozsáhlé standardní výbavy, včetně sníženého podvozku, třiadvaceti koní navíc oproti běžnému SE-R a diferenciálu s omezenou svorností, je bez příplatku. Cena této verze je 20 470 dolarů, což představuje velmi zajímavý poměr výkonu a pořizovací ceny. Ve svém segmentu patří z tohoto pohledu k velmi zajímavým. Prostým přepočtem na naši měnu nám vyjde suma, při které se Evropanovi protočí panenky...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Nissan Sentra SE-R Spec V
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků