Nissan se vytasil s „delta křídlem“ pro Le Mans

To auto nápadně připomíná známý špionážní letoun Blackbird, který kdysi dělal vrásky velitelům letectva Varšavské smlouvy. Nissan však chce svým novým speciálem DeltaWing přidělat vrásky soupeřům při slavném vytrvalostním závodu 24 hodin Le Mans, který se letos pojede 16. a 17. června. Silniční "delta křídlo" ale nebude klasifikováno, protože jízda vozu se startovním číslem 0 bude zkušební.

Nissan DeltaWing Racer má výrazně snížený odpor vzduchu a je celkově velmi efektivní. Nissan v aerodynamicky vytříbené koncepci vidí budoucnost. Podle vyjádření představitelů značky „k dobrým závodním výsledkům stačí motor o 200 koní slabší, než je běžné“.

Klepněte pro větší obrázek
Představuje se DeltaWing od Nissanu. 

Speciály kategorie LMP1 pohánějí agregáty více než pětisetkoňové síly, zatímco černé „delta křídlo“ Nissanu má koní 300. Pohání je relativně malý přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru. Vozy konkurence jezdí s šestiválci s minimálně dvojnásobným objemem a ještě s hybridním pohonem.

Nissan by při polovičním odporu vzduchu měl i se slabším motorem dosahovat stejných rychlostí a měl by mít mnohem menší spotřebu paliva.

Zdroj: E15.cz

 
 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků