Nissan se vytasil s „delta křídlem“ pro Le Mans

To auto nápadně připomíná známý špionážní letoun Blackbird, který kdysi dělal vrásky velitelům letectva Varšavské smlouvy. Nissan však chce svým novým speciálem DeltaWing přidělat vrásky soupeřům při slavném vytrvalostním závodu 24 hodin Le Mans, který se letos pojede 16. a 17. června. Silniční "delta křídlo" ale nebude klasifikováno, protože jízda vozu se startovním číslem 0 bude zkušební.

Nissan DeltaWing Racer má výrazně snížený odpor vzduchu a je celkově velmi efektivní. Nissan v aerodynamicky vytříbené koncepci vidí budoucnost. Podle vyjádření představitelů značky „k dobrým závodním výsledkům stačí motor o 200 koní slabší, než je běžné“.

Klepněte pro větší obrázek
Představuje se DeltaWing od Nissanu. 

Speciály kategorie LMP1 pohánějí agregáty více než pětisetkoňové síly, zatímco černé „delta křídlo“ Nissanu má koní 300. Pohání je relativně malý přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru. Vozy konkurence jezdí s šestiválci s minimálně dvojnásobným objemem a ještě s hybridním pohonem.

Nissan by při polovičním odporu vzduchu měl i se slabším motorem dosahovat stejných rychlostí a měl by mít mnohem menší spotřebu paliva.

Zdroj: E15.cz

 
 

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků