Nissan sází na budoucnost elektromobilů

Proč se zabývat polovičním elektromobilem v podobně hybridu, když se lze zaměřit rovnou na celý elektromobil. Japonská automobilka Nissan oznámila, že se v blízké budoucnosti zaměří na vývoj a příchod vozů, které bude pohánět pouze elektřina a které budou oproštěny od klasického benzínového nebo naftového motoru.

Nissan chce představit a uvést na trh plug-in elektromobil v roce 2010 s tím, že hlavní boom má nastat o dva roky později. První místo, kam poputují tyto vozy jsou Spojené státy a Japonsko, ovšem nevylučuje, že se elektromobily objeví i v dalších státech světa. Vše záleží na tom, zda o tyto vozy bude zájem i jinde, o čemž se dá pochybovat, jelikož Evropa se podobným řešením vcelku úspěšně brání.

Elektromobilky Nissanu budou vcelku standardní koncepce. Elektromotor získá energii z Li-Ion akumulátorů, které získají energii jednak rekuperací při jízdě a jednat z elektrické sítě. Plánované vozy by měly mít dojezd okolo 150-160 kilometrů při rychlosti 80 km/h, což má stačit na každodenní dojíždění do práce. Poté nastoupí elektrická síť, ze které se mají akumulátory nabít za osm až deset hodin.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků