Nissan Qashqai má po faceliftu

Nissan Qashqai má po faceliftu

Z boční části na testovaném voze dominovaly především...

Z boční části na testovaném voze dominovaly především...

...auto dodávají sebevědomý postoj

...auto dodávají sebevědomý postoj

V zadní části se změnila...

V zadní části se změnila...

...osmnáctipalcové disky, které...

...osmnáctipalcové disky, které...

Směrovky v zrcátkách mají zajímavý tvar

Směrovky v zrcátkách mají zajímavý tvar

...grafika svítilen, nikoli jejich tavr

...grafika svítilen, nikoli jejich tavr

Z boční části na testovaném voze dominovaly především...
...auto dodávají sebevědomý postoj
V zadní části se změnila...
8
Fotogalerie

Nissan Qashqai dorazí v roce 2020 hned se dvěma hybridními pohony

Třetí generace modelové řady Qashqai bude uvedena na trh za dva roky a Nissan právě zvažuje, jestli vyřadí z nabídky diesel. Čistě elektrický pohon bude vyhrazen pro samostatné SUV na jiné platformě.

Jinou možnost Nissan ani jiné automobilky nemají. Buď za dva roky přepřáhnou na částečně nebo plně elektrifikované modely, nebo se nedoplatí na pokutách za emise. Platí to také pro jeden z nejoblíbenějších modelů japonské značky, který v nové generaci dorazí právě v přelomovém roce 2020, kdy mají opět platit přísnější pravidla.

Zmínili jsme čistě elektrickou variantu, tady je však nutné říci, že pouze bateriový pohon třetí generace Nissanu Qashqai nedostane. Akumulátory s elektromotorem bez účasti klasického spalovacího agregátu budou vyhrazeny pro zcela odlišný crossover postavený na samostatné platformě.

Budoucí Qashqai využije výrazně přepracovanou verzi současné modulární podlahové plošiny CMF (Common Module Family), která projde takovými úpravami, aby bylo možné v konstrukci použít hybridní technologii. A podle dostupných informací od lidí blízkých Nissanu nebude jedna, ale rovnou dvě.

První z nich ponese označení ePower a v současnosti se montuje do japonské varianty modely Note. Spojuje zážehový tříválec o objemu 1,2 litru s elektromotorem z Leafu, jsou tady však poměrně malé akumulátory. Mají kapacitu pouze 1,5 kWh, nicméně vůz přesto jezdí většinu času pouze na elektřinu a benzínová jednotka slouží prakticky jen k dobíjení baterií.

Pochopitelně dá se předpokládat, že parametry příštího Nissanu Qashqai budou poněkud jiné, a to především proto, že typická rychlost na japonských dálnicích se pohybuje kolem 105 km/h, zatímco v Evropě je to někde mezi 120 až 140 km/h a při takových rychlostech by se akumulátory (navíc těžšího auta) příliš rychle vyčerpaly. Princip by měl nicméně zůstat.

Druhou verzi hybridního pohonu Qashqai převezme z SUV Outlander PHEV, jelikož Mitsubishi Motors patří od října 2016 pod křídla koncernu Renault-Nissan a vedení firmy se rozhodlo využít dostupný plug-in hybridní systém v dalších svých modelech.

Právě nasazení dvou hybridních pohonů by podle lidí zasvěcených do vývoje nové generace Nissanu Qashqai mohlo vést k tomu, že oblíbený crossover přijde o naftové motory. Letošní prodeje dieselových agregátů spadly v tomto voze pod 32 procent a plánovací oddělení předpokládá, že půjdou ještě níž.

 

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud