Nissan Qashqai dorazí v roce 2020 hned se dvěma hybridními pohony

Třetí generace modelové řady Qashqai bude uvedena na trh za dva roky a Nissan právě zvažuje, jestli vyřadí z nabídky diesel. Čistě elektrický pohon bude vyhrazen pro samostatné SUV na jiné platformě.

Jinou možnost Nissan ani jiné automobilky nemají. Buď za dva roky přepřáhnou na částečně nebo plně elektrifikované modely, nebo se nedoplatí na pokutách za emise. Platí to také pro jeden z nejoblíbenějších modelů japonské značky, který v nové generaci dorazí právě v přelomovém roce 2020, kdy mají opět platit přísnější pravidla.

Nissan vyvíjí SUV na základech Leafu. Známe první podrobnosti

Nissan vyvíjí SUV na základech Leafu. Známe první podrobnosti

Zmínili jsme čistě elektrickou variantu, tady je však nutné říci, že pouze bateriový pohon třetí generace Nissanu Qashqai nedostane. Akumulátory s elektromotorem bez účasti klasického spalovacího agregátu budou vyhrazeny pro zcela odlišný crossover postavený na samostatné platformě.

Budoucí Qashqai využije výrazně přepracovanou verzi současné modulární podlahové plošiny CMF (Common Module Family), která projde takovými úpravami, aby bylo možné v konstrukci použít hybridní technologii. A podle dostupných informací od lidí blízkých Nissanu nebude jedna, ale rovnou dvě.

Příští Nissan Z prý dostane motory od Mercedesu. Dokonce i čtyřválec…

Příští Nissan Z prý dostane motory od Mercedesu. Dokonce i čtyřválec…

První z nich ponese označení ePower a v současnosti se montuje do japonské varianty modely Note. Spojuje zážehový tříválec o objemu 1,2 litru s elektromotorem z Leafu, jsou tady však poměrně malé akumulátory. Mají kapacitu pouze 1,5 kWh, nicméně vůz přesto jezdí většinu času pouze na elektřinu a benzínová jednotka slouží prakticky jen k dobíjení baterií.

Pochopitelně dá se předpokládat, že parametry příštího Nissanu Qashqai budou poněkud jiné, a to především proto, že typická rychlost na japonských dálnicích se pohybuje kolem 105 km/h, zatímco v Evropě je to někde mezi 120 až 140 km/h a při takových rychlostech by se akumulátory (navíc těžšího auta) příliš rychle vyčerpaly. Princip by měl nicméně zůstat.

Nové Nissany budou umět číst myšlenky řidiče. Takto toho docílí

Nové Nissany budou umět číst myšlenky řidiče. Takto toho docílí

Druhou verzi hybridního pohonu Qashqai převezme z SUV Outlander PHEV, jelikož Mitsubishi Motors patří od října 2016 pod křídla koncernu Renault-Nissan a vedení firmy se rozhodlo využít dostupný plug-in hybridní systém v dalších svých modelech.

Právě nasazení dvou hybridních pohonů by podle lidí zasvěcených do vývoje nové generace Nissanu Qashqai mohlo vést k tomu, že oblíbený crossover přijde o naftové motory. Letošní prodeje dieselových agregátů spadly v tomto voze pod 32 procent a plánovací oddělení předpokládá, že půjdou ještě níž.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků