Nissan Qashqai už u nás koupíte s novými motory. Stejné má i Mercedes

Stávající nabídka motorizací Nissanu Qashqai prochází změnami a zbrusu nové agregáty se již dostávají na trh. Hlavní novinkou je benzinový čtyřválec vzešlý ze spolupráce Renaultu s Mercedesem.

Dosavadní dvojice zážehových motorů v nabídce Qashqaie se pomalu loučí. Menší dvanáctistovku o výkonu 85 kW (115 koní) a také šestnáctistovku o výkonu 118 kW (160 koní) nahradí zbrusu nový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,3 litru s výkonem 103 kW (140 koní) nebo 117 kW (160 koní). A přestože staré motory ještě Nissan doprodává ve skladových vozech, v ceníku již najdete i první verze Qashqaie s novým agregátem.

Velkým důvodem ke změnám v motorizacích jsou i chystané emisní normy. Nová třináctistovka již dopředu plní normu Euro 6d-TEMP, jež vejde pro starší vozy v platnost v září příštího roku. V ceníku se tak mezi novými benzinovými motory objevuje i naftová patnáctistovka o výkonu 85 kW (115 koní), která už budoucí legislativu plní také.

TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

U nových motorů se nicméně musíte (prozatím) spokojit jen s pohonem předních kol a manuální šestistupňovou převodovkou. Možnost sedmistupňového automatu doplní Nissan v následujících měsících. O pohonu všech kol (dosud možném u nejvýkonnější naftové verze) značka podrobnosti neuvádí.

Nadále je Qashqai s novými jednotkami nabízen v celkem pěti úrovních výbavy, které jsou dostupné pro každý motor. Akční ceník platný od 8.10 do 31.10 navíc zvýhodňuje standardní ceny vozu. Základem je tedy stupeň Visia, který se slabší benzinovou třináctistovkou (103 kW/140 k) vyjde na akčních 489.000 Kč (standardně 518.590 Kč). Za stejnou cenu je přitom i verze s naftovou patnáctistovkou.

Malé SUV od Nissanu má vážný problém. Takto dopadlo v losím testu bez ESP

Malé SUV od Nissanu má vážný problém. Takto dopadlo v losím testu bez ESP

Výbava zde obsahuje například 5palcový HD displej v kapličce přístrojů, přední a zadní elektricky ovládaná okna, chromované lišty kolem oken, 16palcová ocelová kola, LED světla denního svícení či manuální klimatizaci.

Přesně ve středu ceníku se nachází výbava N-Connecta s výkonnější benzinovou třináctistovkou (117 kW/160 k) za akčních 622.890 Kč (standardně 692.890 Kč). Tady už dostanete kompletní balíček bezpečnostních a asistenčních systémů Nissan Safety Pack, audiosystém s šesti reproduktory, infotainment s navigací, volant i řadičku čalouněnou kůží, 18palcová hliníková kola nebo dvouzónovou automatickou klimatizaci.

Na nový Nissan GT-R si ještě počkáme. Zatím se rozhoduje o elektrifikaci

Na nový Nissan GT-R si ještě počkáme. Zatím se rozhoduje o elektrifikaci

Vrcholem ceníku je nakonec výbava Tekna+, která stojí s novým dieselem o objemu 1,5 litru (85 kW/115 k) akčních 724.390 Kč (standardně 857.690 Kč), nebo se silnější benzinovou šestnáctistovkou celkem 763.190 Kč (standardně 833.190 Kč). Výbava obsahuje audiosystém Bose s osmi reproduktory, elektricky nastavitelná a vyhřívaná sedadla s pamětí, čalounění kůží Nappa, 19palcová hliníková kola nebo vyhřívané čelní sklo.

Kompletní ceník naleznete zde.

Nissan Qashqai – nabídka nových motorů
Motor DIG-T 140  DIG-T 160 dCi 115
Převodovka 6M 6M 6M
Pohon 4x2 4x2 4x2
Zdvihový objem [cm3] 1332 1332 1461
Válce/ventily 4/16 4/16 4/8
Největší výkon [kW/min] 103/5000 117/5500 85/3750
Točivý moment [N.m/min]  240/- 260/- 260/2000
Maximální rychlost [km/h]  193 200  181
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10.5 8,9 12,3
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,3-5,7 5,3-5,7 3,8-4,2
Akční cena Visia [Kč]  489.000  535.600  489.000
Akční cena Acenta [Kč] 520.290  566.890  520.290
Akční cena N-Connecta [Kč]  576.290  622.890 576.290
Akční cena Tekna [Kč]  640.590  687.190  648.390
Akční cena Tekna+ [Kč]  716.590  763.190  724.390

Uvedené ceny jsou platné na vozy objednané od 8.10.2018 do 31.10.2018. 

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

16.  12.  2018 | Jan Mička | 45 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků