Nissan Qashqai bude jezdit sám už příští rok jako první auto značky

Automobilka plánuje uvést v roce 2017 do prodeje systém Piloted Drive 1.0, který nabídne funkci naprosto autonomní jízdy v hustém provozu.
Nissan Qashqai bude jezdit sám už příští rok jako první auto značky

Populární crossover Nissan Qashqai bude první model japonské automobilky na evropském trhu, který dostane funkci samočinné jízdy. Nissan bude nové systémy samočinné jízdy implementovat postupně. Bůbec poprvé by se jich zákazníci mohli dočkat už v roce 2017 i na evropském trhu.

Automobilka plánuje uvést v roce 2017 do prodeje systém Piloted Drive 1.0, který nabídne funkci naprosto autonomní jízdy v hustém provozu prozatím bez možnosti změnit jízdní pruh. Bude to jakýsi pokročilý asistent jízdy v koloně, kdy se řidič už nebude muset o nic starat.

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

V roce 2018 přijde vylepšená verze autonomního řízení nazvaná Piloted Drive 2.0. Ta umožní samočinnou jízdu po dálnici včetně změny jízdního pruhu. Ale ani u toho to nezůstane a Nissan připravuje ještě jednu verzi, která má přijít na trh už v roce 2020.

Systém Piloted Drive 3.0 nabídne včetně výše zmíněných funkcí především schopnost poradit si s křižovatkami, což je pro současné systémy autonomního řízení velká výzva. Automobilka Nissan prohlásila, že se chce stát prvním výrobcem na světě, který nabídne autonomní řízení v masovém a cenově dostupném modelu.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků