Nissan Qashqai bude jezdit sám už příští rok jako první auto značky

Automobilka plánuje uvést v roce 2017 do prodeje systém Piloted Drive 1.0, který nabídne funkci naprosto autonomní jízdy v hustém provozu.
Nissan Qashqai bude jezdit sám už příští rok jako první auto značky

Populární crossover Nissan Qashqai bude první model japonské automobilky na evropském trhu, který dostane funkci samočinné jízdy. Nissan bude nové systémy samočinné jízdy implementovat postupně. Bůbec poprvé by se jich zákazníci mohli dočkat už v roce 2017 i na evropském trhu.

Automobilka plánuje uvést v roce 2017 do prodeje systém Piloted Drive 1.0, který nabídne funkci naprosto autonomní jízdy v hustém provozu prozatím bez možnosti změnit jízdní pruh. Bude to jakýsi pokročilý asistent jízdy v koloně, kdy se řidič už nebude muset o nic starat.

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

V roce 2018 přijde vylepšená verze autonomního řízení nazvaná Piloted Drive 2.0. Ta umožní samočinnou jízdu po dálnici včetně změny jízdního pruhu. Ale ani u toho to nezůstane a Nissan připravuje ještě jednu verzi, která má přijít na trh už v roce 2020.

Systém Piloted Drive 3.0 nabídne včetně výše zmíněných funkcí především schopnost poradit si s křižovatkami, což je pro současné systémy autonomního řízení velká výzva. Automobilka Nissan prohlásila, že se chce stát prvním výrobcem na světě, který nabídne autonomní řízení v masovém a cenově dostupném modelu.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků