Kapitoly článku:
Více elektroniky
Nový Qashqai chce oslovit širší skupinu zákazníků a pomoci mu v tom kromě jiného má také řada elektronických vychytávek. Část je sdružena pod názvem Safety Shield, další najdeme rámci aktivního podvozku. V prvním případě se bavíme například o soustavě kamer, které poskládají pohled na vůz z ptačí perspektivy. Tento systém měl už předchozí Qashqai, nově je ale rozšířen o detekci pohybujících se objektů. Například pokud budete couvat ven z řady a ve stejné chvíli bude přijíždět vůz, systém vás na to upozorní.
Startování tlačítkem je jen začátek. Qashqai dostal také například soustavu kamer nebo radar umístěný za logem automobilky.
Pokračovat můžeme čtením dopravních značek, hlídáním mrtvého úhlu nebo asistentem jízdy v pruzích. Ten je jen tak mimochodem celkem otravný, protože reaguje až příliš brzy. Kromě varovného tónu ovšem nic jiného nedělá. Do pruhu vás nevrátí. Další novinkou jsou třeba adaptivní světlomety nebo systém sledující únavu řidiče.
Podvozek používá systém vyrovnávající náklony vozu. Možná si automaticky představíte nějaké vylepšení průjezdu zatáčkou, ale není tomu tak. Nissan pomocí brzd koriguje podélné náklony a u čtyřkolky je do tohoto systému zahrnuta ještě navíc mezinápravová spojka, která v případě potřeby přidá více na zadní nápravu. Qashqai taktéž dostal něco na způsob XDS z produkce Volkswagenu.
Cena od
Sečteno a podtrženou, druhá generace modelu Qashqai podle prvních dojmů vypadá velmi sympaticky a vypadá na to, že by mohla v našlapané konkurenci podobných SUV a crossoverů zaujmout. Oficiální prodeje odstartují prvního února, už teď ale české zastoupení eviduje přes šedesát objednávek.
Základní cena začíná s motorem 1.2 DIG-T na 444 900 Kč, diesel startuje s cenovkou 517 400 Kč. Výkonnější naftová jedna-šestka si vyžádá z vašeho finančního konta 539 900 Kč a jak už bylo řečeno, kdo chce automatickou převodovkou Xtronic nebo pohon všech kol, ten bude muset přihodit dalších 50 000 Kč.