Nissan Qashqai 2014: první jízdní dojmy

Větší, lehčí, úspornější, plná elektronických asistentů a samozřejmě také prodejně maximálně úspěšná, taková chce být v pořadí druhá generace Nissanu Qashqai, kterou jsme krátce vyzkoušeli na chorvatských silnicích.
Seznam kapitol
  1. Úvod
  2. Nové míry, Interiér téměř bez problémů
  3. Čtyřkolka pouze jako vrchol, Za volantem
  4. Více elektroniky, Cena od
  5. Fotogalerie

Rok 2007 byl pro automobilku Nissan dost zajímavým. Tehdy světu poprvé ukázala své městu odolné SUV. Jen pro připomínku, „městu odolný“ je údajně český význam slova Qashqai. Trh, a to hlavně ten evropský, krátce na to ukázal naopak Nissanu, že to byl vynikající tah. Prodejní čísla rostla velmi rychle a rostla ještě několik následujících let.

Přesně řečeno rostla do roku 2011, kdy Nissan vyprodukoval 256 129 exemplářů. Následující rok už klesly prodeje o necelých deset tisíc. Jen pro představu, v prvním roce 2007 evidovala japonská automobilka 156 000 kusů.

Test Nissan Qashqai 2,0: auto pro každou chvíli

Test Nissan Qashqai 2,0: auto pro každou chvíli

Aktuálně automobilka udává, že se celkem od zahájení výroby prodalo více než dva miliony exemplářů, přičemž tři čtvrtiny z tohoto množství zařídila japonské značce Evropa. Především tento fakt dokazuje, jak je pro Qashqai důležitý evropský trh a je to také důvod, proč tento nový Nissan vznikal v Evropě. Konkrétně jej mají na svědomí střediska v Británii a ve Španělsku, samozřejmě za přispění japonských inženýrů z centra v Atsugi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan má od druhé generace modelu Qashqai velká očekávání. Není se čemu divit, první vydání tohoto automobilu zaznamenalo především v Evropě velice zajímavá prodejní čísla.

Na Nissan Qashqai čeká poměrně těžký úkol. Oslovit má zákazníky toužící po SUV typu Subaru Forester nebo Toyota RAV4, zároveň by měl být atraktivní pro zájemce o klasický crossover určený do města a na konec si u Nissanu myslí také na část koláče patřícímu hatchbackům nižší střední třídy.

Jak už asi víte, Qashqai zůstane pouze pětimístný. Prodloužená verze označená jako +2 je minulostí, stejně jako je minulostí v terénu schopný X-Trail. Ten se zařadí coby větší SUV nad Qashqai a technicky mu bude velmi podobný. O terén už zkrátka zájem není, což dokazuje ještě jeden fakt. Pathfinder nové generace taktéž své působení mimo silnice vzdal a stalo se z něj velké SUV. Přestože už tato novinka existuje, neradujte se, do Evropy se nedostane. Část zákazníků by měl uspokojit X-Trail, ostatní mohou sáhnout po modelu Murano. Ale to jsem trochu odbočil. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod
  2. Nové míry, Interiér téměř bez problémů
  3. Čtyřkolka pouze jako vrchol, Za volantem
  4. Více elektroniky, Cena od
  5. Fotogalerie
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků