Nissan Qashqai 2014: první jízdní dojmy

Větší, lehčí, úspornější, plná elektronických asistentů a samozřejmě také prodejně maximálně úspěšná, taková chce být v pořadí druhá generace Nissanu Qashqai, kterou jsme krátce vyzkoušeli na chorvatských silnicích.
Seznam kapitol
  1. Úvod
  2. Nové míry, Interiér téměř bez problémů
  3. Čtyřkolka pouze jako vrchol, Za volantem
  4. Více elektroniky, Cena od
  5. Fotogalerie

Rok 2007 byl pro automobilku Nissan dost zajímavým. Tehdy světu poprvé ukázala své městu odolné SUV. Jen pro připomínku, „městu odolný“ je údajně český význam slova Qashqai. Trh, a to hlavně ten evropský, krátce na to ukázal naopak Nissanu, že to byl vynikající tah. Prodejní čísla rostla velmi rychle a rostla ještě několik následujících let.

Přesně řečeno rostla do roku 2011, kdy Nissan vyprodukoval 256 129 exemplářů. Následující rok už klesly prodeje o necelých deset tisíc. Jen pro představu, v prvním roce 2007 evidovala japonská automobilka 156 000 kusů.

Test Nissan Qashqai 2,0: auto pro každou chvíli

Test Nissan Qashqai 2,0: auto pro každou chvíli

Aktuálně automobilka udává, že se celkem od zahájení výroby prodalo více než dva miliony exemplářů, přičemž tři čtvrtiny z tohoto množství zařídila japonské značce Evropa. Především tento fakt dokazuje, jak je pro Qashqai důležitý evropský trh a je to také důvod, proč tento nový Nissan vznikal v Evropě. Konkrétně jej mají na svědomí střediska v Británii a ve Španělsku, samozřejmě za přispění japonských inženýrů z centra v Atsugi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan má od druhé generace modelu Qashqai velká očekávání. Není se čemu divit, první vydání tohoto automobilu zaznamenalo především v Evropě velice zajímavá prodejní čísla.

Na Nissan Qashqai čeká poměrně těžký úkol. Oslovit má zákazníky toužící po SUV typu Subaru Forester nebo Toyota RAV4, zároveň by měl být atraktivní pro zájemce o klasický crossover určený do města a na konec si u Nissanu myslí také na část koláče patřícímu hatchbackům nižší střední třídy.

Jak už asi víte, Qashqai zůstane pouze pětimístný. Prodloužená verze označená jako +2 je minulostí, stejně jako je minulostí v terénu schopný X-Trail. Ten se zařadí coby větší SUV nad Qashqai a technicky mu bude velmi podobný. O terén už zkrátka zájem není, což dokazuje ještě jeden fakt. Pathfinder nové generace taktéž své působení mimo silnice vzdal a stalo se z něj velké SUV. Přestože už tato novinka existuje, neradujte se, do Evropy se nedostane. Část zákazníků by měl uspokojit X-Trail, ostatní mohou sáhnout po modelu Murano. Ale to jsem trochu odbočil. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod
  2. Nové míry, Interiér téměř bez problémů
  3. Čtyřkolka pouze jako vrchol, Za volantem
  4. Více elektroniky, Cena od
  5. Fotogalerie

bazar

Nissan Micra 1,2
Rok výroby: 2012
Stav: 72 533 km
Cena: 156 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2015
Stav: 31 422 km
Cena: 320 000 Kč
Nissan Navara 2,3
Rok výroby: 2016
Stav: 26 001 km
Cena: 780 000 Kč
Nissan Almera 1,5
Rok výroby: 2006
Stav: 114 125 km
Cena: 70 000 Kč
Nissan Almera Tino 1,8
Rok výroby: 2004
Stav: 184 729 km
Cena: 50 000 Kč
Nissan Almera 1,8
Rok výroby: 2003
Stav: 169 309 km
Cena: 58 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků