Nissan Qashqai 2014: první jízdní dojmy

Větší, lehčí, úspornější, plná elektronických asistentů a samozřejmě také prodejně maximálně úspěšná, taková chce být v pořadí druhá generace Nissanu Qashqai, kterou jsme krátce vyzkoušeli na chorvatských silnicích.
Seznam kapitol
  1. Úvod
  2. Nové míry, Interiér téměř bez problémů
  3. Čtyřkolka pouze jako vrchol, Za volantem
  4. Více elektroniky, Cena od
  5. Fotogalerie

Rok 2007 byl pro automobilku Nissan dost zajímavým. Tehdy světu poprvé ukázala své městu odolné SUV. Jen pro připomínku, „městu odolný“ je údajně český význam slova Qashqai. Trh, a to hlavně ten evropský, krátce na to ukázal naopak Nissanu, že to byl vynikající tah. Prodejní čísla rostla velmi rychle a rostla ještě několik následujících let.

Přesně řečeno rostla do roku 2011, kdy Nissan vyprodukoval 256 129 exemplářů. Následující rok už klesly prodeje o necelých deset tisíc. Jen pro představu, v prvním roce 2007 evidovala japonská automobilka 156 000 kusů.

Test Nissan Qashqai 2,0: auto pro každou chvíli

Test Nissan Qashqai 2,0: auto pro každou chvíli

Aktuálně automobilka udává, že se celkem od zahájení výroby prodalo více než dva miliony exemplářů, přičemž tři čtvrtiny z tohoto množství zařídila japonské značce Evropa. Především tento fakt dokazuje, jak je pro Qashqai důležitý evropský trh a je to také důvod, proč tento nový Nissan vznikal v Evropě. Konkrétně jej mají na svědomí střediska v Británii a ve Španělsku, samozřejmě za přispění japonských inženýrů z centra v Atsugi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan má od druhé generace modelu Qashqai velká očekávání. Není se čemu divit, první vydání tohoto automobilu zaznamenalo především v Evropě velice zajímavá prodejní čísla.

Na Nissan Qashqai čeká poměrně těžký úkol. Oslovit má zákazníky toužící po SUV typu Subaru Forester nebo Toyota RAV4, zároveň by měl být atraktivní pro zájemce o klasický crossover určený do města a na konec si u Nissanu myslí také na část koláče patřícímu hatchbackům nižší střední třídy.

Jak už asi víte, Qashqai zůstane pouze pětimístný. Prodloužená verze označená jako +2 je minulostí, stejně jako je minulostí v terénu schopný X-Trail. Ten se zařadí coby větší SUV nad Qashqai a technicky mu bude velmi podobný. O terén už zkrátka zájem není, což dokazuje ještě jeden fakt. Pathfinder nové generace taktéž své působení mimo silnice vzdal a stalo se z něj velké SUV. Přestože už tato novinka existuje, neradujte se, do Evropy se nedostane. Část zákazníků by měl uspokojit X-Trail, ostatní mohou sáhnout po modelu Murano. Ale to jsem trochu odbočil. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod
  2. Nové míry, Interiér téměř bez problémů
  3. Čtyřkolka pouze jako vrchol, Za volantem
  4. Více elektroniky, Cena od
  5. Fotogalerie
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

včera | Miro Mihálik | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Škoda Slavia mohla být jiná, ale nastala krize. Řídili jsme ji poprvé a asi naposled

Škoda Slavia 1.5 TSI DSG

Naposledy vyráběla Škodovka kabriolet v 60. letech. Že by se tento fakt měl změnit, dávají jasně najevo studenti Středního odborného učiliště Škoda Auto, kteří postavili už sedmý koncept. Počtvrté jde o otevřený vůz, nazvaný Škoda Slavia.

28.  7.  2020 | Michal Dokoupil | 17 příspěvků