Nissan potvrzuje produkci GT-R50 od Italdesignu. Cenovka bude tučná

O produkci se dříve pouze spekulovalo, teď však Nissan oficiálně potvrzuje, že speciální GT-R s karoserií od Italdesignu opravdu vznikne pro padesátku šťastných zájemců.

Projekt konceptu GT-R50 vznikl jako oslava 50. výročí studia Italdesign Giugiaro a zároveň existence legendárního označení GT-R v historii Nissanu (příští rok). Dřívější prototyp se již ukázal na letošním festivalu rychlosti v Goodwoodu a nyní japonská automobilka potvrzuje již očekávané, unikátního modelu vznikne v malosériové produkci 50 kusů.

Oslavné pojetí současného Nissanu GT-R R35 rukama designérů, karosářů a stylistů známého italského studia se nebude od původního prototypu razantně lišit. Základem je tedy varianta Nismo, která podstoupila další ladění. Dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,8 litru dostal turbodmychadla ze závodního modelu GT3 a několik dalších podstatných úprav uvnitř. Nyní produkuje 530 kW (720 koní) a točivý moment 780 Nm.

Milovníci starých GT-R, jásejte! Nissan začal vyrábět originální náhradní díly

Milovníci starých GT-R, jásejte! Nissan začal vyrábět originální náhradní díly

S těmito úpravami byla zesílena i převodovka, diferenciály, kardan či homokinetické klouby, nehledě na podvozek s tlumiči Bilstein DampTronic s variabilním adaptivním účinkem a schopnějším brzdovým systémem Brembo.

Hlavním lákadlem GT-R50 je však jeho futuristicky vypadající karoserie, která byla vytvořena tvrdou ruční prací zkušených karosářů a jejich nástrojů. Žádný karbon, ale raději velké pláty plechů, poctivě vyklepané do požadovaných tvarů. Proces tvorby Italdesignu si můžete prohlédnout níže na videu.

Nissan Leaf se pořádně naštval! Japonci uvádí závodní verzi elektromobilu

Nissan Leaf se pořádně naštval! Japonci uvádí závodní verzi elektromobilu

Přepracovaný interiér používá novou karbonovou palubní desku a úžasně vypadající zadní světlomety byly vytvořeny pomocí 3D tisku. Oproti standardnímu GT-R dostal vůz rovněž elektricky výsuvné zadní křídlo. Zákaznici si poté budou moci zvolit vlastní barevné kombinace karoserie a odstíny či materiály použité v interiéru.

Limitka ze spolupráce Nissanu a Italdesignu pochopitelně míří na sběratele. Základní cena GT-R50 tak vysoce převyšuje částku za normální GT-R Nismo a vyjde na 990.000 euro bez daně, tedy v přepočtu asi 25,6 milionu korun. Pro srovnání, standardní Nismo vychází na asi 5,2 milionu korun.

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků