Nissan potvrzuje produkci GT-R50 od Italdesignu. Cenovka bude tučná

O produkci se dříve pouze spekulovalo, teď však Nissan oficiálně potvrzuje, že speciální GT-R s karoserií od Italdesignu opravdu vznikne pro padesátku šťastných zájemců.

Projekt konceptu GT-R50 vznikl jako oslava 50. výročí studia Italdesign Giugiaro a zároveň existence legendárního označení GT-R v historii Nissanu (příští rok). Dřívější prototyp se již ukázal na letošním festivalu rychlosti v Goodwoodu a nyní japonská automobilka potvrzuje již očekávané, unikátního modelu vznikne v malosériové produkci 50 kusů.

Oslavné pojetí současného Nissanu GT-R R35 rukama designérů, karosářů a stylistů známého italského studia se nebude od původního prototypu razantně lišit. Základem je tedy varianta Nismo, která podstoupila další ladění. Dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,8 litru dostal turbodmychadla ze závodního modelu GT3 a několik dalších podstatných úprav uvnitř. Nyní produkuje 530 kW (720 koní) a točivý moment 780 Nm.

Milovníci starých GT-R, jásejte! Nissan začal vyrábět originální náhradní díly

Milovníci starých GT-R, jásejte! Nissan začal vyrábět originální náhradní díly

S těmito úpravami byla zesílena i převodovka, diferenciály, kardan či homokinetické klouby, nehledě na podvozek s tlumiči Bilstein DampTronic s variabilním adaptivním účinkem a schopnějším brzdovým systémem Brembo.

Hlavním lákadlem GT-R50 je však jeho futuristicky vypadající karoserie, která byla vytvořena tvrdou ruční prací zkušených karosářů a jejich nástrojů. Žádný karbon, ale raději velké pláty plechů, poctivě vyklepané do požadovaných tvarů. Proces tvorby Italdesignu si můžete prohlédnout níže na videu.

Nissan Leaf se pořádně naštval! Japonci uvádí závodní verzi elektromobilu

Nissan Leaf se pořádně naštval! Japonci uvádí závodní verzi elektromobilu

Přepracovaný interiér používá novou karbonovou palubní desku a úžasně vypadající zadní světlomety byly vytvořeny pomocí 3D tisku. Oproti standardnímu GT-R dostal vůz rovněž elektricky výsuvné zadní křídlo. Zákaznici si poté budou moci zvolit vlastní barevné kombinace karoserie a odstíny či materiály použité v interiéru.

Limitka ze spolupráce Nissanu a Italdesignu pochopitelně míří na sběratele. Základní cena GT-R50 tak vysoce převyšuje částku za normální GT-R Nismo a vyjde na 990.000 euro bez daně, tedy v přepočtu asi 25,6 milionu korun. Pro srovnání, standardní Nismo vychází na asi 5,2 milionu korun.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

dnes | Miro Mihálik | 1 příspěvek
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků