Nissan potvrzuje produkci GT-R50 od Italdesignu. Cenovka bude tučná

O produkci se dříve pouze spekulovalo, teď však Nissan oficiálně potvrzuje, že speciální GT-R s karoserií od Italdesignu opravdu vznikne pro padesátku šťastných zájemců.

Projekt konceptu GT-R50 vznikl jako oslava 50. výročí studia Italdesign Giugiaro a zároveň existence legendárního označení GT-R v historii Nissanu (příští rok). Dřívější prototyp se již ukázal na letošním festivalu rychlosti v Goodwoodu a nyní japonská automobilka potvrzuje již očekávané, unikátního modelu vznikne v malosériové produkci 50 kusů.

Oslavné pojetí současného Nissanu GT-R R35 rukama designérů, karosářů a stylistů známého italského studia se nebude od původního prototypu razantně lišit. Základem je tedy varianta Nismo, která podstoupila další ladění. Dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,8 litru dostal turbodmychadla ze závodního modelu GT3 a několik dalších podstatných úprav uvnitř. Nyní produkuje 530 kW (720 koní) a točivý moment 780 Nm.

Milovníci starých GT-R, jásejte! Nissan začal vyrábět originální náhradní díly

Milovníci starých GT-R, jásejte! Nissan začal vyrábět originální náhradní díly

S těmito úpravami byla zesílena i převodovka, diferenciály, kardan či homokinetické klouby, nehledě na podvozek s tlumiči Bilstein DampTronic s variabilním adaptivním účinkem a schopnějším brzdovým systémem Brembo.

Hlavním lákadlem GT-R50 je však jeho futuristicky vypadající karoserie, která byla vytvořena tvrdou ruční prací zkušených karosářů a jejich nástrojů. Žádný karbon, ale raději velké pláty plechů, poctivě vyklepané do požadovaných tvarů. Proces tvorby Italdesignu si můžete prohlédnout níže na videu.

Nissan Leaf se pořádně naštval! Japonci uvádí závodní verzi elektromobilu

Nissan Leaf se pořádně naštval! Japonci uvádí závodní verzi elektromobilu

Přepracovaný interiér používá novou karbonovou palubní desku a úžasně vypadající zadní světlomety byly vytvořeny pomocí 3D tisku. Oproti standardnímu GT-R dostal vůz rovněž elektricky výsuvné zadní křídlo. Zákaznici si poté budou moci zvolit vlastní barevné kombinace karoserie a odstíny či materiály použité v interiéru.

Limitka ze spolupráce Nissanu a Italdesignu pochopitelně míří na sběratele. Základní cena GT-R50 tak vysoce převyšuje částku za normální GT-R Nismo a vyjde na 990.000 euro bez daně, tedy v přepočtu asi 25,6 milionu korun. Pro srovnání, standardní Nismo vychází na asi 5,2 milionu korun.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 6 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik