Nissan pošle do Le Mans tříválec 1,5 l. Výkon? 400 koní

13 komentářů

Petr Maleček (dj.kure)
29. ledna • 2:05

Může mi na tom někdo vysvětlit, co na tom 100x přidělávali a zase oddělávali a proč? :D Všechno 100x přidělat, oddělat, přidělat, oddělat, přidat, odebrat...

c x
10. února • 22:17

NO řekl bych že některé díly jsou dělané na míru a proto je zkouší přímo na autě ... chápeš holube?

dtsmaniac
28. ledna • 9:14

400k..tak to nic moc ne? :-D nereknu kdyby pres 1500k at nejsme furt jak pred 30 lety B-]

balda
27. ledna • 18:47

a životnost? to ten závod ani nedojede..

Gouda
28. ledna • 20:01

Před 30 lety jezdily 24 Heures du Mans napříklal šestiválce 2,6 l turbo se 650 koňmi. Dnes máme v sériových autech 360k dvoulitry. Takže mě přijde 400 koní z tříválce 1,5 l spíš konzervativní.

Fantomas
28. ledna • 22:24

Jenže tenhle motůrek váží pouhých 40 kilogramů, v tom je ta finta.
A mimochodem: koho - mě, komu - mně. Vidíš ten rozdíl?

Gouda
29. ledna • 0:44

No a? Nevidím žádný problém.
Mimochodem. Ano, nejsem idiot. Původně jsem tam měl formulaci "pokud jde o mě". Načež jsem větu přeformuloval a tohle mi uniklo.

Shimi
27. ledna • 20:12

balda: A důvod? Tohle není sériovka, tady se na materiálech šetřit nebude ;-)

Fantomas
27. ledna • 21:54

Naopak, šetřilo se fest a úmyslně, když motor váží jen 40 kilo. Někde to tu hmotnost ušetřil museli. Vše bude extrémně namáhané...

Technik
27. ledna • 22:26

40 Kg sice ma, ale slitiny nebudou stejného složení jak u běžných motoru, ale daleko lepší. To same jak říct ze kapota obyčejného auta je lepší jak kapota z karbonu, protoze karbon je lehčí.

Fantomas
28. ledna • 11:17

Tak jasně že materiály budou úplně jiné, než normálně, to dá rozum, ale pořád tu ta hmotnost straší a ať dáte materiály sebelepší, tak se ta hmotnost prostě projevit musí. Vše bude minimalizované, materiál slabý a stěny všeho tenké, jinak by to vážilo dvakrát tolik. A v této 40kg skořápce se bude vyrábět 400 koní výkonu. Navíc při takovém závodu se nejede žádné lážo plážo, ale jede se na maximum.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Shimi
28. ledna • 13:48

Fantomas: Hele, a co kdybychom přestali vařit z vody a počkali si, jak to nakonec dopadne, hm? ;-)

Antiautomat
28. ledna • 8:05

...plus nizsie tolerancie. Zo skusenosti mozem povedat ze 50% vsetkych fatalnych chyb je sposobenych prave tymto. No a ano, material je druha vec. Ako by sa v tomto motore spravala bakelitova olejova vana a la Audi (rozumej podla propagandy skvela lahka a ekologicka, ozaj, vie niekto ci mali tu drzost zacat to montovat?) nie je velmi tazke si predstavit (a vlastne preco nie, na jeden zavod to staci)...

Doporučujeme

Články odjinud