Nissan pošle do Le Mans tříválec 1,5 l. Výkon? 400 koní

Japonská automobilka zveřejnila podrobnosti o pohonné jednotce DIG-T R pro experimentální závodní vůz Nissan Zeod RC.

Do letošního ročníku vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans nasadí Nissan experimentální závodní vůz Zeod RC s krajně neobvyklou konfigurací hnacího ústrojí. Jeho základem bude tříválec o zdvihovém objemu pouze 1,5 l.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinka Nissanu má lepší poměr výkon/hmotnost než motory F1 pro sezónu 2014

Přeplňovaný zážehový motor DIG-T R se vyznačuje velmi kompaktní konstrukcí. Bez příslušenství měří pouze 500 x 400 x 200 mm a váží jen 40 kilogramů.

Dosahuje přitom oslnivých parametrů. Nissan uvádí nejvyšší výkon 400 koní (267 k/l) a točivý moment 380 Nm.  Jednotka, na jejímž vývoji spolupracoval francouzský výrobce paliv a maziv Total, „točí“ maximálně 7500 min-1

Zeod RC má také elektromotor nebo elektromotory, o nichž však zatím Nissan nic neprozradil. Naznačil pouze, že v každém stintu objede experimentální závoďák jedno kolo čistě na elektrický pohon. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motor Zeodu RC: 40 kg, 400 koní

„Nissan se stane prvním velkým výrobcem, který ve významném mezinárodním sportovním podniku nasadí motor o objemu 1,5 l,“ řekl v oficiální tiskové zprávě sportovní ředitel Darren Cox. „Poznatky získané při vývoji motoru najdou později uplatnění v budoucích silničních vozech Nissanu.“

Slavná čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans se koná o víkendu 14. až 15. června 2014. Nissan Zeod RC bude startovat v experimentální kategorii Garage 56.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků