Nissan pošle do Le Mans tříválec 1,5 l. Výkon? 400 koní

Japonská automobilka zveřejnila podrobnosti o pohonné jednotce DIG-T R pro experimentální závodní vůz Nissan Zeod RC.

Do letošního ročníku vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans nasadí Nissan experimentální závodní vůz Zeod RC s krajně neobvyklou konfigurací hnacího ústrojí. Jeho základem bude tříválec o zdvihovém objemu pouze 1,5 l.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinka Nissanu má lepší poměr výkon/hmotnost než motory F1 pro sezónu 2014

Přeplňovaný zážehový motor DIG-T R se vyznačuje velmi kompaktní konstrukcí. Bez příslušenství měří pouze 500 x 400 x 200 mm a váží jen 40 kilogramů.

Dosahuje přitom oslnivých parametrů. Nissan uvádí nejvyšší výkon 400 koní (267 k/l) a točivý moment 380 Nm.  Jednotka, na jejímž vývoji spolupracoval francouzský výrobce paliv a maziv Total, „točí“ maximálně 7500 min-1

Zeod RC má také elektromotor nebo elektromotory, o nichž však zatím Nissan nic neprozradil. Naznačil pouze, že v každém stintu objede experimentální závoďák jedno kolo čistě na elektrický pohon. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motor Zeodu RC: 40 kg, 400 koní

„Nissan se stane prvním velkým výrobcem, který ve významném mezinárodním sportovním podniku nasadí motor o objemu 1,5 l,“ řekl v oficiální tiskové zprávě sportovní ředitel Darren Cox. „Poznatky získané při vývoji motoru najdou později uplatnění v budoucích silničních vozech Nissanu.“

Slavná čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans se koná o víkendu 14. až 15. června 2014. Nissan Zeod RC bude startovat v experimentální kategorii Garage 56.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků