Nissan pošle do Le Mans tříválec 1,5 l. Výkon? 400 koní

Japonská automobilka zveřejnila podrobnosti o pohonné jednotce DIG-T R pro experimentální závodní vůz Nissan Zeod RC.

Do letošního ročníku vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans nasadí Nissan experimentální závodní vůz Zeod RC s krajně neobvyklou konfigurací hnacího ústrojí. Jeho základem bude tříválec o zdvihovém objemu pouze 1,5 l.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinka Nissanu má lepší poměr výkon/hmotnost než motory F1 pro sezónu 2014

Přeplňovaný zážehový motor DIG-T R se vyznačuje velmi kompaktní konstrukcí. Bez příslušenství měří pouze 500 x 400 x 200 mm a váží jen 40 kilogramů.

Dosahuje přitom oslnivých parametrů. Nissan uvádí nejvyšší výkon 400 koní (267 k/l) a točivý moment 380 Nm.  Jednotka, na jejímž vývoji spolupracoval francouzský výrobce paliv a maziv Total, „točí“ maximálně 7500 min-1

Zeod RC má také elektromotor nebo elektromotory, o nichž však zatím Nissan nic neprozradil. Naznačil pouze, že v každém stintu objede experimentální závoďák jedno kolo čistě na elektrický pohon. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motor Zeodu RC: 40 kg, 400 koní

„Nissan se stane prvním velkým výrobcem, který ve významném mezinárodním sportovním podniku nasadí motor o objemu 1,5 l,“ řekl v oficiální tiskové zprávě sportovní ředitel Darren Cox. „Poznatky získané při vývoji motoru najdou později uplatnění v budoucích silničních vozech Nissanu.“

Slavná čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans se koná o víkendu 14. až 15. června 2014. Nissan Zeod RC bude startovat v experimentální kategorii Garage 56.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků