Nissan Pivo 3: další „rotomobil“ pro Tokio

Značka Nissan na nadcházejícím autosalonu v Tokiu představí již třetí koncepční studii s lahodně znějícím názvem Pivo.
Seznam kapitol
  1. Nissan Pivo 3
  2. Fotogalerie

Vyznavače tradičního českého nápoje musím i v tomto případě předem upozornit, že jméno Pivo naznačuje variantu mezinárodně využívaného pojmu naznačujícího otáčení. Automobilka Nissan pod ním představí v Tokiu novou studii Pivo 3, jež navazuje na podobně označené koncepty z let 2005 a 2007.

Nissan Pivo 2, další doušek budoucna

Nissan Pivo 2, další doušek budoucna

Ačkoli si Pivo 3 zachovává natáčení všech kol a třímístnou koncepci svých předchůdců, její design se posunul o několik kroků dále směrem k sériové produkci. Podle hlasů zaznívajících zevnitř společnosti Nissan zatím rozhodnutí o spuštění sériové výroby nepadlo, nicméně se o ní „vážně uvažuje“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan Pivo: třetí v řadě

Studie Pivo 3 má být jedním z řady připravovaných prostředků při rozvoji modelové palety Nissanu a příbuzných značek sestavené z elektromobilů. A Pivo 3 by mohlo patřit do druhé ofenzivní vlny, jež má navázat na stroje Nissan Leaf, NV200 a Infiniti EV poté, co bude vyhodnoceno jejich působení na trzích. Piva 3 bychom se tedy mohli na silnicích dočkat kolem roku 2016.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nissan Pivo 3 bude třímístným, méně než 3 m dlouhým minivozem s řízením všech kol poháněných samostatnými elektromotory. Studie Pivo 3 má být opatřena také soustavou Automated Valet Parking (AVP) plně samočinného parkování, jež má na speciálně upravených parkovištích probíhat zcela bez asistence řidiče.

Díky komunikaci s „chytrými telefony“ se po odstavení sám začne dobíjet a na pokyn přijede k výjezdu z parkoviště. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nissan Pivo 3
  2. Fotogalerie
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků