Nissan Patrol 2010: král terénu v novém

Také legendární Nissan Patrol nyní podlehl módě a požadavkům zákazníků, kteří se zřejmě do terénu vydávají čím dál tím méně.

Nissan představil v Abu Dhabi zcela novou generaci svého tradičního velkého off-roadu řady Patrol. Podobně jako již dříve třeba Land Cruiser od Toyoty, i výkladní skříň schopností značky Nissan nyní přichází o poslední zbytky radikálně účelového stroje, jemuž dosud snad nejvíce slušela bílá barva s velkými písmeny UN na dveřích. Milovníci luxusu zaplesají, nicméně tradiční vyznavači klasických Patrolů příliš nadšeni nebudou - místo radikálního off-roadu totiž před námi stojí mastodont obtěžkaný kůží a dřevem obloženým interiérem a civilními proporcemi karosérie ne nepodobné třeba právě současným Land Cruiserům.

Podle průzkumu Nissanu totiž majitelé Patrolu nyní tráví mimo zpěvněné vozovky nevýše 15 % celkové jízdní doby. To se nám nezdá být vůbec málo, pro Nissan to ale málo je, a tak přiśel radikální řez.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Patroly brázdí zemský povrch od padesátých let a jednalo se o vůbec první vozy, které se dokonale osvědčily i v těch nejdrsnějších podmínkách všech kontinentů včetně středovýchodních pouští. Automobilka svoji novinku sedmé generace představuje pod helsem „hrdina se vrací domů“ a popisuje ji jako „spolehlivý, nezničitelný a dostupný“ vůz. Nové trendy však přináší zcela nový designérský jazyk, vestavěnou televizi, osmiválcový motor, sedmistupňovou automatickou převodovku nebo zcela nový, elektronicky řízený systém pohonu všech kol.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou se nachází zážehový vidlicový osmiválec VK56VD s přímým vstřikováním a objemem 5,6 l, jehož výkon je naladěn na rovných 400 koní (293 kW) a točivý moment vrcholí hodnotou 550 Nm. Oproti předchozí jednotce s objemem 4,8 l těží především z výhod přímého vstřikování benzínu DIG a plně proměnného časování a zdvihu ventilů VVEL.

Automatická převodovka disponuje třemi režimy řazení pro asfalt, písek, skály a sníh. Všechna kola jsou nezávisle zavěšena (sbohem zadní tuhá nápravo...) a ve voze najdeme kromě jiného hydraulickou regulaci naklánění karosérie v zatáčkách (HBMC) či asistenty pro sjíždění prudkých kopců a rozjezdy do nich.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na palubě objevíme prostornější (cestující v druhé řadě sedadel mají 100 mm pro kolena k dobru), ale především výrazně komfortnější interiér vyznačující se použitím těch nejkvalitnějších materiálů. Zajímavostí je aplikace „záclonové ventilace“, jež prostřednictvím několika přesných vzduchových trysek izoluje vzduchovými zónami cestující od sebe navzájem i od bočních oken. Tuto soustavu Nissan údajně vyvíjel právě přímo v oblastech  s extrémně vysokými teplotami prostředí, možná i proto si pro premiéru vybral Spojené arabské emiráty, kde je Patrol pochopitelně také patřičně oblíbený.

Kdy a v jakých specifikacích se nový Patrol dostane i do Evropy zatím není jasné, vzhledem k dlouho odkládanému představení vozu se ale dá očekávat, že se tak stane velmi brzy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan Patrol 2010
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 16 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků