Nissan Pathfinder: SUV, nebo obývák?

Pathfinder, velké sedmimístné SUV, které se v Americe prodává už od 27 tisíc dolarů, zavítá na jaře 2005 také na evropský trh. Oproti americké verzi se bude vůz prodávat v Evropě také s novým nafťákem. (doplněna fotogalerie)
Nissan Pathfinder: SUV, nebo obývák?

Poznámka: Následující text pochází z tiskové zprávy.

Poprvé v Evropě se v Paříži představuje nové komfortní SUV Nissan Pathfinder, které má už od března příštího roku citelně posílit postavení Nissanu jako lídra na trhu automobilů s pohonem 4x4. Mohutný automobil, designem na první pohled spřízněný s konceptem Dunehawk, vystaveným před rokem ve Frankfurtu, spojuje vysoký komfort, bezpečnost a výborné jízdní vlastnosti velké rodinné limuzíny se zdatností a všestranností terénních vozů.

Nový nafťák

Pro evropský trh se bude vyrábět ve Španělsku a ve srovnání s americkou verzí přinese celou řadu změn. Vedle zcela jiného motoru se nejdůležitější úpravy soustředily na podvozek, přizpůsobený mnohem vyšším evropským rychlostem. Pohon evropského Pathfinderu obstarává zcela nový turbodiesel commonrail 2,5 litru s výkonem 174 koní (128 kW) a nejvyšším točivým momentem 403 Nm. Pathfinder je schopen utáhnout přívěs o hmotnosti až tři tuny.

Poznámka redakce: V USA se Pathfinder prodává s motorem 3.5 V6 179 kW.

Zákazník dostane na výběr mezi šestistupňovou přímo řazenou převodovkou nebo pětistupňovou automatickou převodovkou s možností manuálního řazení sekvenčního typu.

Automobil s nezávisle zavěšenými koly vpředu i vzadu je vybaven elektronickým systémem All Mode 4x4, dobře známým z Nissanu X-Trail. Tento systém, pracující v reálném čase, dává řidiči možnost volby mezi čtyřmi jízdními režimy pouhým otočením ovladače na palubní desce: 2WD pro stálý pohon pouze zadní nápravy, režim Auto, plně využívající inteligence špičkové elektroniky pro samočinnou volbu optimálního pohonu vzhledem k aktuálním provozním podmínkám, režim 4Hi Lock pro trvalý pohon všech kol a režim 4Lo pro redukovaný pohon všech kol, zaručující vozu výjimečný záběr v extrémních podmínkách nebo stoupání.

Pro sedm

Pathfinder je se svými 474 cm o dva centimetry delší, než pětidveřové Terrano a k sedmi místům pro cestující přidává i dostatek prostoru pro jejich zavazadla, nejvíce v této kategorii. Dvě zadní sedadla je možné navíc snadno sklopit do roviny podlahy, čímž zavazadlový prostor naroste do skutečně velkorysého obejmu. Celkem nabídne Pathfinder 64 různých možností uspořádání vnitřního prostoru a bez problémů odveze i náklad dlouhý až 280 centimetrů.

Bezpečnostní výbava zahrnuje elektronický systém jízdní stability ESP, protiblokovací systém ABS s brzdovým asistentem, 6 airbagů a aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech.

V luxusní verzi výbavy jsou například xenonové světlomety, špičkový audiosystém, integrovaný telefon se systémem Bluetooth, kožené čalounění, dvouzónová klimatizace a samostatné ovládání i na zadních místech, automatické rozsvěcení světlometů, automatické stěrače s dešťovým senzorem, barevná parkovací kamera na zádi a inteligentní klíč.

V prodeji bude od dubna roku 2005 a jeho cena zatím nebyla stanovena.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků