Nissan Pathfinder a Navara dostaly facelift

Evropský Nissan představil vylepšené modely Pathfinder a Navara. K vizuálním změnám se přidá i nový dieselový šestiválec.

Sadu modifikací lze shrnout takto: zcela nový třílitrový diesel, upravený stávající diesel 2,5 l, vylepšení karosérie i interiéru a rozšíření standardní a příplatkové výbavy. Pojďme si ale novinky projít trochu podrobněji.

A začneme tentokrát pod kapotou. Oba technicky spřízněné modely poprvé dosáhnou na nový vznětový vidlicový šestiválec, jenž vzešel ze společného úsilí značek Renault a Nissan a v upravené podobě se objeví též ve vozech Infiniti EX30d, FX30d a M30d, o nichž jsme psali na tomto místě. Ve vozech Nissan bude naladěn na výkon 231 koní (169 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 550 Nm dostupnou v rozmezí od 1 750 do 2 500 ot./min. I díky tomuto motoru může Navara nyní táhnout brzděný přívěs těžký 3 000 a Pathfinder až 3 500 kg.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro modelový rok 2011 prošel modernizací i stávající vznětový čtyřválec s objemem 2,5 l, jehož výkon i točivý moment narostly svorně o 11 %. Výkon tak poskočil o 19 na výsledných 190 koní (139 kW) a točivý moment o 47 až na 450 Nm. Konstruktérům se zároveň podařilo snížit průměrnou spotřebu nafty v kombinovaném provozu o 1,3 l/100 km na velmi zajímavých 8,5 l/100 km, emise CO2 poklesly o 40 g na 224 g/km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Na první pohled si na obou modelech všimneme nové kapoty, přepracované masky, reflektorů s projektorovu konstrukcí, nových litých kol nebo zaobleného předního nárzaníku prodlužujícího délku vozu o 80 mm (Pathfinder má nový i zadní nárazník). Interiér se pak vyznačuje použitím jiných čalounických a obkladových materiálů, přepracovanou spodní částí středové konzole, nového přístrojového štítu či decentními chromovanými ozdobami, na přání se dodává soustava Nissan Connect Premium s širokoúhlým dotykovým displejem. I výbava Navary může být rozšířena o stabilizaci ESP nebo couvací kameru.

Oba modely budou světu představeny na autosalonu v Ženevě a čtyřválcové verze se do prodejů dostanu ještě v dubnu, zájemci o šestiválec si budou muset počkat o měsíc déle.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan Navara 2011
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Nissan Pathfinder 2011

 

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 43 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků