Nissan Pathfinder a Navara dostaly facelift

Evropský Nissan představil vylepšené modely Pathfinder a Navara. K vizuálním změnám se přidá i nový dieselový šestiválec.

Sadu modifikací lze shrnout takto: zcela nový třílitrový diesel, upravený stávající diesel 2,5 l, vylepšení karosérie i interiéru a rozšíření standardní a příplatkové výbavy. Pojďme si ale novinky projít trochu podrobněji.

A začneme tentokrát pod kapotou. Oba technicky spřízněné modely poprvé dosáhnou na nový vznětový vidlicový šestiválec, jenž vzešel ze společného úsilí značek Renault a Nissan a v upravené podobě se objeví též ve vozech Infiniti EX30d, FX30d a M30d, o nichž jsme psali na tomto místě. Ve vozech Nissan bude naladěn na výkon 231 koní (169 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 550 Nm dostupnou v rozmezí od 1 750 do 2 500 ot./min. I díky tomuto motoru může Navara nyní táhnout brzděný přívěs těžký 3 000 a Pathfinder až 3 500 kg.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro modelový rok 2011 prošel modernizací i stávající vznětový čtyřválec s objemem 2,5 l, jehož výkon i točivý moment narostly svorně o 11 %. Výkon tak poskočil o 19 na výsledných 190 koní (139 kW) a točivý moment o 47 až na 450 Nm. Konstruktérům se zároveň podařilo snížit průměrnou spotřebu nafty v kombinovaném provozu o 1,3 l/100 km na velmi zajímavých 8,5 l/100 km, emise CO2 poklesly o 40 g na 224 g/km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Na první pohled si na obou modelech všimneme nové kapoty, přepracované masky, reflektorů s projektorovu konstrukcí, nových litých kol nebo zaobleného předního nárzaníku prodlužujícího délku vozu o 80 mm (Pathfinder má nový i zadní nárazník). Interiér se pak vyznačuje použitím jiných čalounických a obkladových materiálů, přepracovanou spodní částí středové konzole, nového přístrojového štítu či decentními chromovanými ozdobami, na přání se dodává soustava Nissan Connect Premium s širokoúhlým dotykovým displejem. I výbava Navary může být rozšířena o stabilizaci ESP nebo couvací kameru.

Oba modely budou světu představeny na autosalonu v Ženevě a čtyřválcové verze se do prodejů dostanu ještě v dubnu, zájemci o šestiválec si budou muset počkat o měsíc déle.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan Navara 2011
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Nissan Pathfinder 2011

 

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2014
Stav: 36 794 km
Cena: 330 000 Kč
Nissan Qashqai 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: 8 249 km
Cena: 510 000 Kč
Nissan Qashqai 1,2
Rok výroby: 2014
Stav: 36 666 km
Cena: 399 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: 5 895 km
Cena: 350 000 Kč
Nissan Qashqai 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 149 196 km
Cena: 188 000 Kč
Nissan X-Trail 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: 988 km
Cena: 740 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

dnes | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků