Nissan omladil GT-R Nismo. Drobné změny se skrývají především v motoru

Zdá se to k nevíře, ale novodobá „Godzilla“ je tu s námi už čtrnáct let. A do důchodu se nechystá, Japonci ji omladili i pro letošní rok.

Na první pohled se u GT-R Nismo i jeho verze Special Edition změnily jen kosmetické drobnosti. Dostalo například nové logo Nissanu, poprvé představené u modelu Ariya. K mání bude v nové barvě Stealth Gray, inspirované asfaltem závodních okruhů, na kterých vůz stanovil rekordy.

Karbon-keramické kotouče Brembo mají vpředu stále 410 mm a vzadu 390 mm. Výkon šestiválce VR38DETT přeplňovaného dvěma turby ze závodní verze GT3 je i nyní 441 kW (600 k).

Facelift začíná být zajímavější u provedení Special Edition. To dostává dvacetipalcová kovaná kola Rays s červenou linkou a karbonovou kapotu s bezbarvým lakem, která ušetří 100 gramů hmotnosti. Ty největší změny se týkají ručně stavěného motoru, na němž již tradičně najdete jméno specialisty, který ho dal dohromady.

U Special Edition Nissan nově používá díly s lepší výrobní tolerancí a vyvážením. Konkrétně se jedná o pístní kroužky, ojnice, klikový hřídel, setrvačník i ventilové pružiny. Díky optimalizaci má jít motor lépe do otáček a reagovat rychleji. Na japonském trhu bude v říjnu tohoto roku.

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Váš názor Další článek: Hyundai Ioniq 5 má české ceny. Pod milion nejde, vybaven je ale bohatě

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,